דויד סילבה נפרד מסיטי: "לא חשבתי שאהיה כאן כל כך הרבה זמן"

דויד סילבה | Alex Livesey/Getty Images

הקשר, שהפך לאגדה במועדון, יסיים את דרכו בפרמיירליג אחרי 10 שנים לאחר המפגש מול נוריץ' בראשון: "ההחלטה להגיע הייתה אחת הטובות בקריירה שלי. אני גאה, המועדון צמח"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

פרק גדול בהיסטוריה של מנצ'סטר סיטי יסתיים ביום ראשון, כשהקבוצה תפגוש את נוריץ' למחזור הסיום של הפרמיירליג. המשחק מול הקנריות יהיה משחקו האחרון של דויד סילבה בליגה האנגלית, והוא יעזוב את הממלכה אחרי 309 הופעות פרמיירליג.

זה לא יהיה משחקו האחרון אצל הסיטיזנס, שכן הוא יסיים איתם את קמפיין ליגת האלופות, אך האחרון במסגרת הליגה, ובתום 10 שנים בקבוצה – הקשר הספרדי יסיים את דרכו בגיל 34, כשהוא נראה נפלא במשחקים האחרונים.

בסך הכל סילבה ערך עד היום 433 הופעות בכל המסגרות במדי מנצ'סטר סיטי, בהן כבש 77 שערים וסיפק עוד 140 בישולים. היעד הבא שלו עדיין לא ידוע, ומעניין לראות היכן הוא ינחת. בינתיים, הקשר העניק היום (שישי) ראיון בו סיכם את הפרק שלו במועדון, עמו הוא עבר כברת דרך (אחרי עזיבתו, סרחיו אגוארו יישאר השריד היחיד מהאליפות של עונת 2011/12).

סרחיו אגוארו
יהפוך לשריד האחרון מהאליפות הראשונה בפרמיירליג | LI SCARFF/AFP via Getty Images

"כשהגעתי, לא חשבתי שאהיה כאן כל כך הרבה זמן. זה יצא מושלם", אמר הספרדי. "חוץ מהכדורגל ומהתארים, אני אזכור הכי הרבה את אהבת הקהל, שזה הדבר החשוב ביותר. החתימה בסיטי הייתה אחת ההחלטות הטובות ביותר בקריירה שלי. גם אני וגם משפחתי נהנינו מאוד".

"בסופו של דבר, כשאתה נמצא במדינה זרה, זה לא קל להגיע למצב שמתייחסים אליך כמו שמתייחסים לכל אחד. קשה להשיג את זה, והיה לי מספיק מזל כדי שזה יקרה לי", המשיך סילבה. "ניסיתי לעשות כאן כמיטב יכולתי. יש לי סטטיסטיקות טובות, אבל מה שחשוב זו הרוח שיש לקבוצה. אני מודה לאלוהים שיש לנו רוח כל כך טובה, כי אחרת לא הייתי כאן 10 שנים".

"לא קל להיות 10 שנים במועדון כזה, יש כאן פרויקט מאוד שאפתני ואם אתה לא מספיק טוב יביאו אנשים חדשים במקומך. זה עושה אותי גאה. להיות במדינה אחרת, בליגה מאוד תחרותית ולהיות השחקן ששיחק הכי הרבה משחקים כאן בתקופה הזו – אני גאה", הצהיר הקשר.

דויד סילבה | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

"פפ גווארדיולה שינה את העמדה שלי ועברתי לשחק במרכז השדה וזה מאוד נוח עבורי. פפ שיפר את הקבוצה מכל מהבחינות", החמיא סילבה למאמן והוסיף: "הוא גרם לנו לצמוח. בכלל, המועדון צמח ברחבי העולם. כשאתה מנצח, אנשים דורשים ממך להמשיך לנצח. כך קרה גם עם נבחרת ספרד. כשזכית במשהו, דורשים ממך להמשיך לנצח ואם אתה לא עושה את זה – זה כישלון".

פפ גווארדיולה עם דויד סילבה | Mike Hewitt/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי