ראשון באנגליה: קרב ישיר על ליגת האלופות, מאבק הישרדות משולש

ברנדן רודג'רס, אולה גונאר סולשיאר | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

מנצ'סטר יונייטד רוצה להבטיח מקום בצ'מפיונס אצל לסטר. סולשיאר: "רוצים שהשחקנים ילמדו על המסורות של המועדון". צ'לסי יכולה לסיים מחוץ לרביעייה, ווטפורד ו-וילה רוצות להישאר בליגה. ארסנל תקלקל לטוטנהאם?

(גודל טקסט)

עונת 2019/20 בפרמיירליג תנעל מחר (ראשון) עם מחזור סיום סוער מאוד. במוקד, המאבק על ליגת האלופות נמצא בשיאו כאשר שני מקומות בלבד נותרו לשלוש קבוצות – מנצ'סטר יונייטד, לסטר וצ'לסי. שתי הראשונות ייפגשו לראש בראש לוהט, ואילו לבלוז צפוי משחק לא פשוט נגד וולבס. בתחתית, בורנמות' תקווה לעשות את הבלתי יאומן ולשרוד, ווטפורד ואסטון וילה נלחמות גם הן נגד הירידה.

צמרת הליגה

לסטר – מנצ'סטר יונייטד (17:50, ישיר בספורט2)

"אנחנו רוצים שהשחקנים ילמדו על המסורות וההיסטוריה של המועדון, ועל כל מה שעשו כאן לפניהם" כך הצהיר אולה גונאר סולשיאר לפני שמנצ'סטר יונייטד שלו עולה למשחק הקריטי ביותר שלה העונה באצטדיון קינג פאוור. "כמובן שאנחנו רוצים להיות בין קבוצות העילית באירופה ולשחק בליגת האלופות. מאני חושב שמקום שלישי יהיה ראוי מאוד בשביל הקבוצה אחרי עונה שכזו".

כדי לסיים במקום המוביל למפעל היוקרתי השדים האדומים צריכים בסך הכל תיקו, כשמנגד השועלים חייבים שלוש נקודות. מבחינת חיסורים, סולשיאר ייאלץ להסתדר ללא הבלם אריק באיי, שנפגע בראשו במשחק הגביע נגד צ'לסי, ויצפה מהיציע ביחד עם לוק שואו. מעבר לכך, סוללת הכוכבים בחלק הקדמי של האדומים, כולל מרקוס רשפורד, אנתוני מרסיאל וברונו פרננדש צפויים לפתוח במוטיבציית שיא.

אנתוני מרסיאל, ברונו פרננדש
אנתוני מרסיאל, ברונו פרננדש | DAVE THOMPSON/POOL/AFP via Getty Images

בצד השני ברנדן רודג'רס יקווה ליום גדול של ג'יימי וארדי, מלך השערים הנוכחי של הליגה, שרוצה מאוד להבטיח את נעל הזהב של הליגה ולברוח מדני אינגס המאיים עליו. הבלם סאגלר סוינקו מורחק מהמשחק בשל כרטיס אדום שספג, ואילו כריסטיאן פוקס, בן צ'ילוול וג'יימס מדיסון בחוץ בגלל פציעות.

צ'לסי – וולבס (17:50, ישיר בספורט3)

עונת הבכורה של פרנק למפארד על הקווים בסטמפורד ברידג' יכולה להסתיים בטעם מתוק, כאשר צ'לסי שלו תעלה מחר לכר הדשא הביתי בידיעה שהיא חייבת נקודה אחת בלבד כדי לשחק בצ'מפיונס ליג בעונה הבאה. מולה תתמודד הקבוצה הנהדרת של ננו אספיריטו, שיכולה להבטיח את המקום החמישי במחזור הנעילה של הליגה.

מבחינת הבלוז, אנגולו קאנטה חזר לאימונים מלאים ועשוי לחזק משמעותית את מרכז המגרש הכחול, מנגד, ראול חימנס בסגל של מאמנו אחרי לידת בתו וצפוי להיות חלק ממשחק קצבי מאוד בברידג'. הזאבים יקוו לא לסיים במקום השביעי בסוף המחזור, בשל העובדה כי גמר הגביע עשוי להשפיע כולו על ההעפלה לליגה האירופית.

אנגולו קאנטה
אנגולו קאנטה. לא יהיה בסגל | BEN STANSALL/AFP via Getty Images

קריסטל פאלאס – טוטנהאם (17:50, ישיר בספורט1 ב'חגיגה אנגלית')

על הנייר, המקום של וולבס וטוטנהאם בליגה האירופית בעונה הבאה מובטח, בשל העובדה ששתי הקבוצות לא יכולות לסיים מתחת למקום השביעי. אבל כאן נכנסת בדיוק ארסנל, שמאיימת בגדול על יריבתה המושבעת. התרנגולים עשויים להיות הקבוצה שתסיים את העונה במקום השביעי, אך יקוו מאוד לניצחון של צ'לסי בגמר הגביע האנגלי ב-1 באוגוסט, זאת בשל העובדה שזכייה של התותחנים בתואר תקנה להם את המקום בליגה האירופית, על חשבון הקבוצה שתסיים במקום השביעי.

ז'וזה מוריניו | OLI SCARFF/POOL/AFP via Getty Images

תחתית הליגה

ארסנל – ווטפורד (17:50, ישיר בספורט1)

החלק התחתון בטבלת הפרמיירליג מסובך מאוד בשל הפרשי שערים דומים, ולכן קיים מספר לא מבוטל של תסריטים אפשריים. מבחינת ווטפורד שמגיעה למשחק לא פשוט באצטדיון האמירויות, המתמטיקה היא ברורה – היא חייבת להשיג תוצאה יותר טובה מאסטון וילה שתשחק במקביל. ה"צרעות" הפסידו 4:0 למנצ'סטר סיטי במשחק הקודם, מה שסיבך אותה עוד יותר בתחתית. אם ווטפורד תפסיד אצל ארסנל, היא תקווה שווילה תפסיד בשני שערים יותר כדי לשרוד.

טרוי דיני
טרוי דיני | Bryn Lennon/Getty Image

ווסטהאם – אסטון וילה (17:50, ישיר בספורט1)

אסטון וילה ניצחה 0:1 במחזור הקודם את ארסנל, במה שיכול להיות משחק הפתח של הקבוצה מברמינגהאם. במשחק הנעילה של העונה וילה תגיע לאצטדיון לונדון של ווסטהאם כשהיא יודעת שמצבה הוא הטוב ביותר מבין קבוצות התחתית, אחרי שעצרה רצף של עשרה משחקים ללא ניצחון. למעשה, הקבוצה של דין סמית' יכולה גם לא לנצח במשחקה האחרון כדי להישאר, אך תקווה להפסד של ווטפורד במשחק המקביל בשל העובדה שהפרש השערים שלה יותר טובה.

מוחמד טרזגה חוגג | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

אברטון – בורנמות' (17:50, ישיר בספורט1)

אחרי ההפסד במחזור הקדום לסאות'המפטון, בורנמות' הבטיחה כמעט לגמרי את מקומה בצ'מפיונשיפ ולמחזור הסיום היא מגיעה לגודיסון פארק של אברטון במצב הרע ביותר מבין חבורת התחתית. כשהם רחוקים שלוש נקודות מהישרדות, ה"דובדבנים" יהיו חייבים לנצח את הכחולים מחר ולקוות להפסדים של ווטפורד ואסטון וילה במשחקים המקבילים.

בורנמות' | Mike Hewitt/Getty Images

משחקים נוספים במחזור

מנצ'סטר סיטי – נוריץ' (17:50 ישיר בספורט1)

עונת הליגה של התכולים כבר הסתיימה מעשית לאחר הבטחת המקום השני, אך עדיין נותר דבר אחד להשיג בה – שיא הבישולים לעונה אחת. קווין דה בריינה רשם העונה כבר 19 אסיסטים לחבריו, והוא רחוק אסיסט אחד בלבד משיאו של תיירי הנרי מעונת 2002/03. לא יהיה מופרך לחשוב שהבלגי הנהדר יבשל פעמיים נגד נועלת הטבלה ויקבע שיא היסטורי. בנוסף, דויד סילבה צפוי לערוך הופעה אחרונה במדי סיטי.

קווין דה בריינה
קווין דה בריינה | Stu Forster/Getty Images

ניוקאסל – ליברפול (17:50, ישיר בספורט4)

ליברפול לא סיימה עונה ללא הפסד, לא ניצחה בכל משחק בית ולא תגיע ל-100 הנקודות שעשתה מנצ'סטר סיטי, אך לאחר חגיגות האליפות והנפת הגביע, לקבוצה של יורגן קלופ יכולה להשיג עוד משהו אחד במחזור האחרון של העונה – לרשום ניצחון מספר 32 העונה בליגה ובכך להשוות את שיאה של סיטי מעונת 2017/18.

קלופ ופפ. עוד פרק ביריבות | IAN KINGTON/AFP via Getty Images

סאות'המפטון – שפילד יונייטד

ברנלי – ברייטון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי