יונייטד וצ'לסי בליגת האלופות, לסטר וטוטנהאם באירופית

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Oli Scarff/Pool via Getty Images

סיום עונה בפרמיירליג: השדים האדומים גברו 0:2 על השועלים, שיסתפקו במפעל המשני. הבלוז ניצחו 0:2 את וולבס, שתחזיק להם אצבעות בגמר הגביע. התרנגולים עלו למרות 1:1 מול פאלאס

(גודל טקסט)

זהו זה. עונת 2019/2020 בפרמיירליג ננעלה סופית הערב (ראשון). כן, היא הסתיימה רגע לפני תחילת חודש אוגוסט, עם כמה שזה נשמע לכולנו מוזר. מחזור שלם נערך במקביל, וקיבלנו הכרעות במאבקים על הכרטיסים למפעלים האירופיים – מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי תשחקנה בליגת האלופות אחרי שסיימו במקום השלישי והרביעי בהתאמה. לסטר הפסידה לשדים האדומים ותשחק בליגה האירופית יחד עם טוטנהאם, שאמנם סיימה בתיקו מול קריסטל פאלאס, אך היא ניצלה את ההפסד של וולבס לחניכיו של פרנק למפארד.

לסטר – מנצ'סטר יונייטד 2:0

שתי הקבוצות הגיעו לקרב ישיר על הכרטיס לליגת האלופות. השדים האדומים ידעו שנקודה תספיק להם, בעוד הקבוצה של ברנדן רוג'רס הייתה צריכה ניצחון (או תיקו ובמקביל הפסד של צ'לסי). בסופו של דבר, ברונו פרננדש הכריע את ההתמודדות בזכות פנדל מדויק בדקה ה-71, למרות שקבוצתו כלל לא הרשימה הערב, וג'סי לינגרד כבש את השני בדקה ה-90+8 אחרי שחטף את הכדור לשוער קספר שמייכל. השועלים, שלאורך רוב העונה היו נראים כמי שבוודאות יסיימו ברביעיית הצמרת, סיימו מאוכזבים מאוד את העונה – במקום החמישי ועם הכרטיס לליגת האירופית בלבד. ג'יימי וארדי התנחם בסיום כמלך השערים עם 23 כיבושים.

ברנדן רודג'רס, אולה גונאר סולשיאר | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

הרכבים

לסטר: קספר שמייכל, ג'יימס ג'סטין, ווס מורגן, ג'וני אוונס, מארק אלברייטון (דמראי גריי, 73), ווילפריד אנדידי, חאמזה צ'ודהורי (דניס פראט, 73), יורי טיילמאנס (הארווי בארנס, 73), לוק תומאס (ג'ורג' הרסט, 88), קלצ'י איהנאצ'ו (איוסה פרס, 58), ג'יימי וארדי.

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון וואן ביסאקה, ויקטור לינדלוף, הארי מגווייר, ברנדון וויליאמס, נמניה מאטיץ', פול פוגבה, מייסון גרינווד (ג'סי לינגרד, 77), ברונו פרננדש (סקוט מקטומיניי, 86), מרקוס ראשפורד (טימותי פוסו מנסה, 90+7), אנתוני מרסיאל (אודיון איגהלו, 90+8).

מהלך המשחק

דקה 32: פול פוגבה מסר כדור עומק לברונו פרננדש, שנותר לבדו מול קספר שמייכל ובעט לרשת, אך השער נפסל בצדק בעקבות עמדת נבדל ברורה של הפורטוגלי.

ווילפריד אנדידי, מרקוס ראשפורד | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

דקה 71, מנצ'סטר יונייטד עלתה ל-0:1: מייסון גרינווד חטף את הכדור לחאמזה צ'ודהורי שביצע טעות גדולה במרכז המגרש. החלוץ הצעיר מסר לברונו פרננדש, שמסירת עומק נפלאה מצא את אנתוני מרסיאל, אשר הוכשל ברחבה. פרננדש בעצמו ניגש לבעוט, סיפק כדור מדויק לפינה השמאלית, הכניע את שמייכל וקירב את קבוצתו לליגת האלופות.

אנתוני מרסיאל מוכשל | OLI SCARFF/POOL/AFP via Getty Images
ברונו פרננדש חוגג עם הארי מגווייר | Oli Scarff/Pool via Getty Images

דקה 90+4, לסטר נותרה בעשרה שחקנים: לסטר השלימה עם ההפסד, נראתה עצבנית וג'וני אוואנס הורחק בכרטיס אדום ישיר אחרי עבירה גסה על סקוט מקטומיניי.

דקה 90+8, מנצ'סטר יונייטד עלתה ל-0:2: לסטר התפרקה. השוער קספר שמייכל החזיק את הכדור ברגליו על קצה הרחבה כשג'סי לינגרד לוחץ אותו. השוער ניסה משום מה לעבור את קשר יונייטד, שחטף, גלגל מקרוב לרשת וכבש את שערו הראשון העונה בדקה אחרונה של העונה.

ג'סי לינגרד חוגג עם שחקני מנצ'סטר יונייטד | Oli Scarff/Pool via Getty Images

צ'לסי – וולבס 0:2

פרנק למפארד הצליח לסמן וי על עונת הבכורה שלו כמאמן הבלוז. נקודה בלבד הייתה מספיקה לו כדי להבטיח את המקום בליגת האלופות, אך קבוצתו עשתה זאת בסטייל עם שלוש נקודות בזכות שערים יפים של מייסון מאונט ואוליבייה ז'ירו בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. למועדון שאיפות גדולות לקראת העונה הבאה, כשטימו ורנר וחכים זייך כבר הוחתמו וקאי האברץ בדרך, ואי השגת הכרטיס לצ'מפיונס ללא ספק היה משפיע לרעה עם כל הציפיות הרבות.

מנגד, וולבס לצערה סיימה במקום השביעי בעקבות הניצחון של טוטנהאם. אבל למה אנחנו כל כך אוהבים את משחק הכדורגל? כי וולבס תולה כעת את תקוותיה באותה צ'לסי שניצחה אותה היום, כי אם הבלוז ינצחו את ארסנל בגמר הגביע ביום שבת (19:20, שידור ישיר בספורט1) – הזאבים יקבלו את הכרטיס לליגה האירופית.

שחקני צ'לסי חוגגים | DANIEL LEAL-OLIVAS/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

צ'לסי: ווילי קבאז'רו, ריס ג'יימס, ססאר אספיליקווטה, קורט זומה, אנתוניו רודיגר, מרקוס אלונסו, ג'ורג'יניו (רוס בארקלי, 88), מתאו קובאצ'יץ' (רובן לופטוס צ'יק, 85), מייסון מאונט (פדרו, 85), כריסטיאן פוליסיק (קאלום הדסון אודוי, 78), אוליבייה ז'ירו (תמי אברהם, 78).

וולבס: רוי פטריסיו, קונור קודי, ווילי בולי, רומיין סאיס, מאט דוהרטי (דניאל פודנסה, 59), ג'וני (רובן וינאגרה, 59), לאנדר דנדונקר, רובן נבס (ז'ואאו מוטיניו, 59), דיוגו ז'וטה (ברונו ז'ורדאו, 84), פדרו נטו (אדאמה טראורה, 46), ראול חימנס.

פרנק למפארד | הטוויטר הרשמי של צ'לסי

מהלך המשחק

דקה 45+1, צ'לסי עלתה ל-0:1: בתחילת תוספת הזמן של סיום המחצית הראשונה, מייסון מאונט ניגש לבעוט כדור חופשי מ-20 מטרים, סובב נהדר אל הרשת של רוי פטריסיו וקירב את הבלוז לליגת האלופות.

דקה 45+4, צ'לסי עלתה ל-0:2: איזו תוספת זמן אדירה לקבוצה של למפארד, שמתקרבת לצ'פיונס ליג. כריסטיאן פוליסיק הוביל מתפרצת, מצא את מייסון מאונט, שבכדור עומק פנטסטי הותיר את אוליבייה ז'ירו הלוהט מול השוער. החלוץ הצרפתי חלף של פניו, התגבר גם על קונור קודי וגלגל לרשת.

אוליבייה ז'ירו חוגג | DANIEL LEAL-OLIVAS/POOL/AFP via Getty Images

קריסטל פאלאס – טוטנהאם 1:1

התרנגולים של ז'וזה מוריניו סיימו את העונה בצורה חיובית יחסית, עם שישה משחקים ללא הפסד, בהם ארבעה ניצחונות. הריצה הזו הביאה את הקבוצה למקום השישי למרות עונה לא טובה ומטלטלת, והיא תשחק בעונה הבאה בליגת האירופית, זאת בזכות ההפסד של וולבס לצ'לסי. לטוטנהאם מספר נקודות זהה לזה של הזאבים (59), אך הפרש שערים טוב יותר. הארי קיין כבש בדקה ה-35 עם סיומת נפלאה מתוך הרחבה והעניק יתרון לאורחת, ג'פרי שלופ השווה בדקה ה-54 מקרוב כשדחק לרשת אחרי ערבובייה ברחבה.

הארי קיין, שייקו קויאטה | WARREN LITTLE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי