סולשיאר סגר חשבון עם המבקרים, מגווייר: "זה המקום הטבעי שלנו"

המאמן החמיא לפרננדש שטרם הפסיד בליגה עם השדים האדומים: "הוא השפיע בצורה מאסיבית, המנטאליות שלו עזר". על התקשורת: "רבים חשבו שנסיים 6-7, עשינו את זה בדרך שלי". וגם: הסיפור מאחורי השער של לינגארד

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד עמדה במטרה הראשונה שלה העונה כשהשיגה את הכרטיס לליגת האלופות. הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר, ששיחקה במפעל היוקרתי רק פעמיים בחמש השנים האחרונות, גברה 0:2 על לסטר בחוץ, האריכה את רצף משחקי הליגה שלה ללא הפסד ל-14 (הרצף הכי ארוך מאז אפריל 2017) וסיימה את העונה במקום השלישי. כעת היא תתפנה למטרה הבאה בראש שקט: זכייה בליגה האירופית. הארי מגווייר רשם הישג יוצא דופן כאשר היה הראשון שפתח בהרכב מנצ'סטר יונייטד בכל משחקי הליגה מאז עשה זאת גארי פליסטר ב-1994/95.

לכל אוהד ברור מי האיש שהביא לשינוי העצום בקבוצה – ברונו פרננדש. הפורטוגלי דייק אתמול בקלילות מהנקודה הלבנה (פנדל מספר 14 שנשרק לזכות יונייטד העונה – שיא פרמיירליג), ומאז בואו הקבוצה לא הפסידה בליגה. ב-14 משחקי הליגה שלו היה מעורב בשמונה שערים ושבעה בישולים. מאז הצטרפותו יונייטד השיגה 14 נקודות יותר מאשר לסטר שדורגה אז שלישית. את השער השני כבש עמוק בתוספת הזמן ג'סי לינגארד מה שהביא לסיפור עצום בממלכה. זה היה שערו הראשון לאחר 34 משחקים ובכך הרס לאוהד אנגלי שהימר שהחלוץ לא יכבוש או יבשל במהלך כל העונה. הוא היה יכול להכפיל פי 67 את הסכום אותו השקיע – עשרה ליש"ט.

"פרננדש סיפק את החולייה שהיה כה חסרה. כל המספרים המרשימים מספרים היטב את מידת ההשפעה שלו. הוא חיבר בין מרכז השדה להתקפה. בלעדיו יונייטד לא הייתה עומדת בדרישה המינימלית שלה – לשחק בליגת האלופות", נכתב ב-"BBC". "סולשיאר מביא את יונייטד לכיוון הנכון", נכתב ב"סקיי ספורטס" שם העניקו לאנתוני מרסיאל את הציון 8 – הגבוה במשחק. מנגד, היו גם כאלה שלא פירגנו. קפטן העבר של המועדון, רוי קין, אמר: "אני חייב לומר שפרנק (למפארד) עשה עבודה טובה יותר. הם יכולים גם לזכות בגביע ושיחקנו מעולה".

ברונו פרננדש | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

סולשיאר שספג לא מעט לאורך העונה, היה מאושר ובעיקר סגר חשבון עם המבקרים: "אני לא חושב שרבים ניבאו שנסיים במקום השלישי. התחזיות היו שנועדנו להיות במקום השישי או השביעי. תמיד השתמשתי בזה כמוטיבצייה. אם אני מקבל ביקורת זה מחזק עוד יותר את מה שאני עושה. רק אל תשבחו אותי כי אני אהיה שאנן בטעות (ציני)".

"אני מאמין במה שאני עושה. עשינו את זה בדרבי כדי להוכיח למבקרים שהם טעו. לכולנו יש רעיונות שונים של ניהול. אני עושה את זה בדרכי, וזו הדרך היחידה. השחקנים קיבלו את זה ועשינו מה שעשינו. הם ניווטו את הספינה. לא אגיד שאני לא האיש המתאים, בוודאי שאני האיש. זה הישג גדול של השחקנים כמובן, הם מדהימים. שוחחתי עם כולם ואמרתי להם שלא משנה מה – הייתה לנו עונה פנטסטית. אנחנו מתפתחים ובונים אופי. אני מרוצה וגאה במאמץ שלהם. הפסדנו בחצי הגמר וזה היה לא פשוט לנצח במשחק כזה".

על פרננדש: "הוא השפיע בצורה מאסיבית, לחלוטין, וגם כבש ובישל. ההתלהבות והמנטאליות שלו עזרו. אולי היום (אתמול) הוא היה עייף, אבל זה טבעי משום שהוא שיחק בלי הפסקה. אפשר לראות את התשוקה שלו. הוא כבש את הפנדל כשהיינו זקוקים לו".

סולשיאר. חולם על התואר | CARL RECINE/POOL/AFP via Getty Images

מגוויר: "אנחנו מצפים להיות במקום השלישי ולהגיע לליגת האלופות. ברור שהשנים האחרונות היו קשות וכך גם תחילת העונה, אבל האמנו בעצמנו. לא היינו עקביים בתחילת העונה ונענשנו על כך. אני חושב שסיום העונה מוכיח את הרוח שיש בקבוצה הזו. אני חושב שבהרבה משחקים הובלנו והיינו טובים אך לא הצלחנו לכבוש את השער השני. ציפיתי שלסטר תהיה יריבה חזקה, כנראה שבתחילת המשחק חשבנו גם על מה שקורה במשחק של צ'לסי. ואז צ'לסי כבשה וידענו שאנחנו חייבים להשתפר. שחקנים גדולים מופיעים ברגעים גדולים. ברור שפרננדש עזר לנו מאוד".

בעקבות ההעפלה לליגת האלופות, יונייטד הצליחה לשמור על הסכם החסות המרשים עם אדידס – 75 מיליון ליש"ט, אחרת הייתה מאבדת שליש. לפי דיווחים באנגליה, אינטר עשויה להציע לשדים האדומים את איבן פרישיץ' בתמורה להשארת אלכסיס סאנצ'ס אצלה. בתוך כך, המגן לוק שואו הפצוע ימשיך את המשחקים בליגה האירופית ולא ישוב לשחק העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי