שר הספורט הבריטי חשף: התאריך בו הקהל יחזור למגרשים

אוהדי ליברפול
אוהדי ליברפול | Gettyimages

נייג'ל האדלסטון סימן את ה-1 באוקטובר כדד ליין לחזרה של אוהדים ליציעים: "אהיה מופתע אם התאריך הזה ישתנה"

(גודל טקסט)

ממשלת בריטניה עוררה את התקוות והציפיות של אוהדי הספורט באנגליה ומסביב לעולם. לאחר ההכרזה הראשונית של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, על כוונתו לפתוח את המגרשים לקהל באוקטובר, הלילה הגיעה ההכרזה הרשמית.

עונת 2020/21 בפרמיירליג תיפתח ב-12 בספטמבר, אך שר הספורט הבריטי, נייג'ל האדסלטון, הודיע כי בכוונת הממשלה לפתוח את היציעים לאוהדים ב-1 באוקטובר.

לאחרונה הממשלה ערכה מספר ניסויים לבדוק את קצב ההדבקה במגרשים, כשהותירו ל-1,000 אוהדים להתקהל במשחק הקריקט בין סארי למידלסקס, והשבוע הנושא ימשיך להיבחן ביום האחרון של אליפות העולם לסנוקר שתיערך בגלוריוס גודווד.

"ה-1 באוקטובר הוא בהחלט התאריך שסימנו כמטרה והדד-ליין שלנו". אמר האדלסטון. "הודענו על כך גם במקרים קודמים, בחלק התאריך קצת יותר מוקדם ובחלק קצת יותר מאוחר, אבל אוקטובר זה היעד. לאור השתשלשלות האירועים, מדובר בזמן קצר יחסית. פחות מ-60 ימים ואנחנו נהיה שם. לכן אני אופתע אם התאריך יוזז".

משחק מגן הקהילה וליגת הנשים בכדורגל סומנו כאירועי ניסיון אפשריים, אך האדלסטון הזהיר את אוהדי הכדורגל, כי אם לא ישמרו על ההנחיות ועל ריחוק חברתי, התאריך יידחה שוב.

"בענפי ספורט מסויימים קיימים אתגרים שונים". אמר השר. "אנשים צריכים להבין שאם הם לא יתנהגו כראוי, אוהדים לא יחזרו לאצטדיונים. אוהדים חייבים לקחת אחריות אישית ולהבין שהם מסכנים את כולם כשלא פועלים לפי ההנחיות".

האדלסטון גם שלח מסר למנהלת הליגה האנגלית, והפציר בה לעזור לקבוצות הקטנות יותר שספגו מכה קשה מנגיף הקורונה.

"אנחנו מנהלים שיחות עם כל הגורמים המרכזים. עד עכשיו הענקנו לפרמיירליג 125 מיליון ליש"ט, ואם הם יזדקקו לעוד נערוך איתם שיחות נוספו. אבל הציבור לא ירצה שנפזר כסף אם לא תהיה פעילות אישית והקרבה מצד הקבוצות. יש המון כסף בכדורגל האנגלי ואנחנו צריכים לדאוג קודם כל לדאוג לעצמנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי