אוהבת פתרונות לטווח קצר

ז'ורז'יניו, אלכסנדר לקאזט | Stephanie Meek - CameraSport via Getty Images

זכייה תשפיע על עתיד המועדון, בעוד הכחולים מלאים אופטימיות לקראת העונה הבאה. מיכאל יוכין על הקרב הלוהט בין ארסנל לצ'לסי

קבוצות: ארסנל צ'לסי
(גודל טקסט)

צ'לסי וארסנל תתמודדנה הערב (שבת, 19:20, שידור ישיר בספורט1) בגמר הגביע האנגלי, וקשה להתעלם מהתחושה כי הקרב הזה קריטי יותר לעתידם של התותחנים. הכחולים ישמחו מאוד לסיים את עונת הבכורה של פרנק למפארד כמנג'ר עם תואר יוקרתי, כמובן, אבל המועדון נמצא כבר בעיצומן של ההכנות לקראת העונה הבאה. שני שחקנים מובילים כבר צורפו, השיטה ידועה וברורה, וההעפלה לליגת האלופות עשויה לאפשר להם לשדרג עוד יותר את הסגל לקראת מאבק אפשרי על תואר האליפות. מנגד, אצל ארסנל ניכר חוסר ודאות לקראת העתיד, ומקום בליגה האירופית בהחלט יסייע על מנת לגבש תכנית פעולה בטווח הקצר.

בסטמפורד ברידג' האופטימיות גדולה. סיום העונה אחרי פגרת הקורונה אולי לא היה מושלם, אבל הקבוצה נהנתה מלוח משחקים נוח יחסית כדי לצבור מספיק נקודות ולעקוף את לסטר בישורת האחרונה בדרך למקום הרביעי. ובעוד למפארד בנה משחק התקפי אטרקטיבי למדי עם מעבר מהיר ושימוש נרחב באגפים, ההנהלה דאגה מראש להבאת שחקנים שעשויים להשתלב היטב בשיטה.

ראשית, עוד בפברואר נרכש מאייאקס חכים זייך, פליימייקר רב גוני שמסוגל לתפקד היטב גם באגף הימני. הכוכב ההולנדי-מרוקאי סיפק שערים ובישולים בכמויות מסחריות בהולנד, והיה המוח מאחורי הריצה המזהירה של אייאקס לחצי גמר ליגת האלופות לפני שנה. רבים ציפו כי יעזוב את אמסטרדם כבר אז, אך הוא המתין להזדמנות הנכונה, וכעת קיבל אותו למפארד תמורת 40 מיליון יורו בלבד – מחיר סביר ביותר תמורת אחד השחקנים הטובים בעולם בתפקידו.

חכים זייך בסטמפורד ברידג' | הטוויטר הרשמי של צ'לסי

באמצע יוני הסתיים בהצלחה גם המו"מ לצירופו של טימו ורנר, סגן מלך השערים בבונדסליגה שסיים את העונה הטובה בחייו עם 34 כיבושים בכל המסגרות. הגרמני, מנוסה מאוד על אף שהוא רק בן 24, היה אחד השמות הלוהטים ביותר בשוק ההעברות, והעובדה כי צ'לסי הקדימה את ליברפול וגורמים אחרים במאבק עליו מסמלת את השאפתנות של הבלוז. המטרה המוצהרת היא לתת פייט אמיתי בצמרת הגבוהה בעונה הבאה ולא רק להסתפק במקום ברביעיה הפותחת, ושני הכוכבים הנוצצים החדשים כבר הצטרפו לאימונים. בהיעדר פגרה אמיתית בשנה המוזרה הזו, הדבר עשוי להקנות לצ'לסי יתרון מסוים על פני קבוצות שיגבשו את הסגלים בשלב מאוחר יותר.

זה לא אומר שהפעילות בשוק ההעברות הסתיימה – בדיוק להיפך. החוד של הכחולים, עם ורנר, זייש וכריסטיאן פוליסיק שהחל לפרוח במלוא הדרו בשבועות האחרונים, נראה מבטיח, אך נדרש חיזוק משמעותי ביתר המערכים. המגעים להחתמתו של קאי האברץ מלברקוזן, עוד שחקן צעיר שנחשב לאחד הטובים בעולם בתפקידו, בעיצומם, כאשר המטרה היא להוריד משמעותית את תג המחיר שעומד על כ-90 מיליון יורו. אם הסאגה תסתיים בהצלחה, חוליית הקישור בסטמפורד ברידג' תהיה מפחידה בהחלט, אך גם אם לא – הסוגיות החשובות ביותר כרגע נמצאות בעורף.

לשם התחלה, זקוקה צ'לסי לשוער חדש. קפה, שהוחתם בצעד נואש לפני שנתיים כמחליפו של טיבו קורטואה תמורת סעיף שחרור מוגזם ביותר של 80 מיליון יורו, היה אחד הגרועים בפרמיירליג העונה ואיבד לחלוטין את האמון של למפארד. עם 54 שערי חובה ב-38 מחזורים, הכחולים זקוקים לשוער שמסוגל להדוף יותר ממחצית מהבעיטות שמוצאות את המסגרת. בהתחשב ביחסים הטובים עם אייאקס, אנדרה אוננה הקמרוני מהווה אופציה טובה. גם ניק פופ, אותו ניתן היה לרכוש בקלות גם ב-2018, יעניק הרבה יותר בטחון להגנה שנראתה חשופה למדי למתפרצות במשחקים רבים.

פרנק למפארד, קפה אריסבלאגה
פרנק למפארד, קפה אריסבלאגה | Clive Rose/Getty Images

על מנת לשפר אותה, נשקלת האפשרות להשיב הביתה את דקלאן רייס, שנזרק פעם מהאקדמיה בגיל 14, והפך בינתיים לקשר מרכזי דומיננטי מאוד בווסטהאם. רייס מסוגל לתפקד גם כבלם, והדבר עשוי להיות יעיל מאוד עבור צ'לסי. כמו כן, העובדה כי לסטר לא העפילה לליגת האלופות צפויה לקרב את בן צ'ילוול, המגן המצוינת של נבחרת אנגליה, לדרום מערב לונדון. גם ללא רייס, שוער יציב ומגן איכותי מסוגלים להספיק כדי להפוך את ההגנה של למפארד לאיתנה הרבה יותר לקראת המאבקים הגדולים.

לצד הרכישות, צפויות גם עזיבות. האם אוליבייה ז'ירו, גיבור מחזורי הנעילה בפרמייר-ליג שכבש שש פעמים בשבעת המשחקים האחרונים, יישאר על מנת להיאבק על מקומו או יעדיף אתגר חדש בעקבות צירופו של ורנר? האם וויליאן יסכים להאריך את החוזה, או יבחר באלטרנטיבה אחרת אחרי שבע שנים במועדון? הקיצוני הברזילאי פופולרי מאוד בקרב האוהדים, אבל ייתכן כי הפרידה תהיה הגיונית בגיל 32, וארסנל הוזכרה, לצד ברצלונה, כמועמדת לשים את ידה על הכוכב.

נכון לעכשיו, סביר כי התותחנים נמצאים בעדיפות נמוכה מבחינת וויליאן, אך מועמדותו מדגישה את חוסר הוודאות סביב הסגל של מיקל ארטטה. לארסנל יש נטיה מסוימת להסתפק בפתרונות לטווח קצר, כמו הבאתו של דויד לואיז מאותה צ'לסי, או ההשאלה של דני סבאיוס מריאל מדריד. לעתים נדמה כי המועדון התמכר לחיפוש מציאות מסוג זה, והשמועות הקושרות אותו לפליפה קוטיניו תומכות בכך. כוכב ליברפול לשעבר אינו רצוי בברצלונה, וההשאלה לבאיירן מינכן לא תוארך. לפיכך, מחפשים בקאמפ נואו דרכים להחזיר חלק מההשקעה בו, וארסנל עשויה להיות הפתרון הנוח מבחינתם. מתאו גונדוזי, הקשר הצרפתי הצעיר והאמוציונלי שלא נכלל עוד בתכניותיו של המנג'ר בשל בעיות התנהגות, יוכל לעבור לקטלוניה במסגרת העסקה.

דויד לואיז
דויד לואיז | Clive Mason/Getty Images

בנוסף, הוזכרה בתקשורת הספרדית האפשרות להעביר את גונדוזי לאתלטיקו מדריד כחלק מעסקת הבאתו של תומאס פארטיי לארסנל. הקשר הגנאי, שהוערך מאוד גם על ידי אברהם גרנט בנבחרתו הלאומית, הפך לבורג מרכזי מאוד במכונה של דייגו סימאונה, אך מעוניין לעזוב את ספרד. סעיף השחרור שלו עומד על 50 מיליון יורו, ולא יהיה טריוויאלי להוריד את המחיר – מה גם שהצלחתו בפרמיירליג כלל לא מובטחת.

נכון לעכשיו, ארסנל זקוקה לחיזוק בכל המערכים. מרכז ההגנה, שמורכב לא פעם מדויד לואיז ושקודראן מוסטפי, חייב לעבור שיקום מעבר לצירופו של הצרפתי המבטיח וויליאם סאליבה, אשר צריך לצבור ניסיון בגיל 19. הקישור המרכזי דורש עיבוי על מנת להתקרב לרמה של יתר קבוצות הצמרת באנגליה, אבל בינתיים מנסים התותחנים למצוא פתרונות לחוזה העתק של מסוט אוזיל, שלא נמצא בתכניות של ארטטה. ואם זה לא מספיק, הרי שגם פייר אמריק אובמיאנג עשוי לעזוב אם תגיע ההצעה הנכונה. חוזהו של הסקורר המצטיין מסתיים בעוד שנה, ואם לא יוארך תידרש ארסנל למכור את הקפטן על מנת לא לאבד אותו ללא תמורה.

סוגיות אלה מזכירות כיבוי שריפות, והדבר מקשה על גיבוש אסטרטגיה ארוכת טווח, למרות שתחילת הקדנציה של המנג'ר הבאסקי נראית מבטיחה יחסית. זכייה בגביע האנגלי והעפלה לליגה האירופית כתוצאה מכך תעניק מוטיבציה מחודשת למועדון לקראת העתיד. מבחינה מוראלית, התותחנים משתוקקים לתואר הרבה יותר, אך זה לא בהכרח ישחק לטובתם בוומבלי הריק, כי המומנטום של היריבה חיובי יותר.

פייר אמריק אובמיאנג חוגג
פייר אמריק אובמיאנג | IAN KINGTON/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי