ואן חאל: "אין בכדורגל הרבה הומואים. חשדתי בכמה שחקנים שלי"

לואיס ואן חאל
לואיס ואן חאל | Gettyimages

מאמן העבר של ברצלונה, יונייטד והולנד טוען: "הכדורגל הוא לא מראה של החברה כולה. עבדתי עם שחקנים שלדעתי הם גייז, רובם נשואים עם ילדים. צריך להיות אמיץ להפליא כדי לצאת מהארון בכדורגל"

(גודל טקסט)

לפני קצת פחות משנה וחצי, לואי ואן חאל הודיע על פרישה מאימון בגיל 67 אחרי קריירה ענפה, בה זכה ב-20 תארים והדריך בין השאר את מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה, באיירן מינכן, אייאקס ונבחרת הולנד.

כעת ואן חאל התראיין לעיתון הולנדי של קהילת הלהט"ב, בו סיפק טענה שלא שומעים יותר מדי. לדבריו, יש מעט כדורגלנים הומוסקסואלים מכיוון שהענף אינו מהווה מראה לחברה כולה. כמו כן, הוא הודה שהיו לו חשדות ששחקנים מסוימים שהדריך הם גייז.

כשנשאל האם יש שחקנים הומואים בכדורגל המקצועני אמר: "כן, אבל לא הרבה. הכדורגל לא מהווה מראה של החברה".

סוף הדרך? ואן חאל
ואן חאל | צילום: GettyImages

"אתה צריך להיות אמיץ להפליא ובעל כוחות עצומים אם אתה רוצה לצאת מהארון בכדורגל", המשיך מאמן העבר. "הלחץ על כדורגלן הומו יהיה עצום. זה יעורר סערה ענקית ומי שיעשה את זה יצטרך לקחת על עצמו כל כך הרבים מכשולים בדרך".

"בכל הקריירה שלי אף שחקן מעולם לא אמר לי שהוא גיי, וזה אומר הכל", סיפר ואן חאל. "אני חושב שאם זה היה נשאר בחדר ההלבשה, שחקנים היו מוכנים לשתף את זה. אני מצר על כך שהומואים לא מרגישים חופשיים ועם אותן זכויות".

"לא פעם חשבתי ששחקנים שהדרכתי הם גייז", הצהיר המאמן. "היו לי חשדות, אבל אם שחקן לא רוצה להודות בזה, עדיף שאני לא אקשה על חייו. עבדתי עם שחקנים שלדעתי הם הומואים, אבל לא אגיד באיזה מועדון זה היה. אני רוצה להגן עליהם, כי רובם נשואים לנשים ויש להם ילדים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי