Sport1 Banner

הגביע של ארסנל אחרי 1:2 על צ'לסי בגמר, צמד לאובמיאנג

התותחנים השלימו מהפך ענק בגמר וישחקו באירופה ב-20/21 הקפטן השווה מהנקודה הלבנה וכבש שער נוסף בהקפצה נפלאה. הבלוז שהוליכו כבר בדקה החמישית, איבדו את פוליסיק שהצטיין והבקיע בסטייל. גביע מספר 14

קבוצות: ארסנל צ'לסי
(גודל טקסט)

כמה סמלי שהעונה הארוכה ביותר בתולדות הכדורגל האנגלי, כזו שהחלה בארבעה באוגוסט עם משחק מגן הקהילה בין מנצ'סטר סיטי לליברפול – הסתיימה כעבור 362 ימים רק בדקה ה-103. וזה היה חתיכת סיום. ארסנל זכתה בגביע האנגלי אחרי ניצחון 1:2 על צ'לסי בוומבלי ותשחק באירופה בעונה הבאה. אנחת רווחה לתותחנים.

נראה שארסנל פשוט קבוצת גביע טיפוסית. כשהיא עם הגב אל הקיר – הפסד והתותחנים היו מפספסים את הכרטיס לאירופה, נגד יריבה טובה מאוד ממול בדמות צ'לסי, בדרבי לוהט לכל דבר – הקבוצה של מיקל ארטטה (ברכות על תואר ראשון כמאמן) הצליחה להפוך פיגור מוקדם, כשספגה כבר אחרי חמש דקות – לניצחון 1:2. מה לא עבר על הקבוצה הזו העונה? שחקן הרכש היקר בתולדות המועדון (ניקולא פפה) – איכזב, המאמן פוטר בשלב מוקדם ובאימרויות לא מתגעגעים לאונאי אמרי, התוצאות היו נוראיות ואפילו מקום בעשירייה האחרונה לא היה מובן מאליו, והקפטן, פייר-אמריק אובמיאנג, הרהר על עזיבה אפשרית לאור חוסר ההישגיות בשנתיים וחצי שלו במועדון.

ובינתיים הכל נשכח. אותו אובמיאנג שוב היה במקום הנכון בזמן הנכון. תחילה הוא כבש בפנדל מדויק בדקה ה-26, ואת הטוב ביותר שמר למחצית השנייה. בדקה ה-67 החלוץ קיבל מסירה מניקולא פפה, עשה צחוק מאנטוני רודיגר וסיים באלגנטיות עם צ'יפ ענק – 1:2 לארסנל. תואר ראשון לחלוץ במועדון, מה שאולי ישכנעו להמשיך.

מיקל ארטטה ואובמיאנג עם הגביע | Catherine Ivill/Getty Images
אובמיאנג. מגיע לו | Adam Davy/Pool via Getty Images
This image has an empty alt attribute; its file name is 1004396
This image has an empty alt attribute; its file name is 1004402

צ'לסי של פרנק למפארד, שחיפש תואר ראשון כמאמן (אחרי ארבעה גביעים עם הבלוז כשחקן), הגיעה למשחק אחרי שהשיגה את המקום הרביעי והייתה רגועה ושלווה. היא גם פתחה מצוין. היא הוליכה כבר בדקה החמישית אחרי מהלך נפלא בו שיתפו פעולה כל שחקני החלק הקדמי ואוליבייה ז'ירו בישל בעקב לכריסטיאן פוליסיק, אלא שהיא הלכה ודעכה, ולא ידעה לנצל את השבריריות של ארסנל.

פוליסיק למעשה הוא סיפור המשחק. הקשר האמריקאי הרשים בכל נגיעה שלו בכדור והיה בלתי ניצן לעצירה. בפתיחת המחצית השנייה הוא דהר קדימה ממחצית המגרש וכמעט כבש בבעיטה בסיבוב אך ספג מכה והוחלף. ללא המנוע, הבלוז התקשו לחזור למשחק ופחות נשברו, כשגם חילוף משולש ומגמה התקפית בעשר הדקות האחרונות – לא עזרו. עם כל שחקני ההתקפה המעולים שהצטרפו עד עכשיו ומועמדותו של קאי האברץ', מעניין האם האמריקאי ימשיך לקבל מקום ב-11.

ואם כבר היסטוריה, אז ההיסטוריה חוזרת על עצמה. זו הפעם השלישית בה התותחנים מנצחים את הבלוז בגמר, כפי שקרה ב-2001-02 ו-2016-17. לארסנל 14 זכיות בגביע, יותר מכל אחת אחרת. באנגליה רק מקווים שזה גמר הגביע האחרון שמשוחק בהיכל התהילה וומבלי ללא אוהדים.

פרנק למפארד | ADAM DAVY/POOL/AFP via Getty Images
This image has an empty alt attribute; its file name is 1004380
הגביע האנגלי. ארסנל או צ'לסי? | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

הרכבים:

ארסנל: אמיליאנו מרטינס, דויד לואיז, רוב הולדינג, קיירן טירני, איינסלי מייטלנד-נילס , דני סבאיוס, גרניט, ג'אקה, הקטור ביירין, ניקולא פפה, אלכסנדר לקאזט (דוארד נקייטה, 82) ופייר-אמריק אובמיאנג

צ'לסי: ווילי קבאז'רו, ססאר אספיליקווטה (אנדראס כריסטנסן, 35), קורט זומה, אנטוניו רודיגר (קאלום הודסון אודוי, 79), ריס ג'יימס, ז'ורז'יניו, מאתיה קובאצ'יץ', מרקוס אלונסו, מייסון מאונט (רוס בראקלי, 79), כריסטיאן פוליסיק (פדרו, 49), אוליבייה ז'ירו (תמי אברהם, 79)

אצטדיון וומבלי הריק | Adam Davy/PA Images via Getty Images

מהלך המשחק:

פרנק למפארד, מיקל ארטטה | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

שתי הקבוצות הגיעו רעבות מאוד ו-ויתרו על קרב הגישושים. ארסנל הייתה הראשונה לאיים על השער – בדקה השלישית מייטלנד-נילס פרץ יפה בעקב והרים לרחבה, אובמיאנג התחבר לכדור היטב אבל נגח ליד הקורה של קבאז'רו. צ'לסי הגיבה מהר מאוד, מאונט ניצל את השטח שקיבל מההגנה ובעט בסיבוב מחוץ לרחבה, מרטינס הדף היטב לקרן. מרקוס אלונסו היה קרוב לכבוש אחרי הקרן אבל הכדור שלו נבלם.

הבלוז המשיכו וכבר בדקה החמישית עלו ליתרון אחרי מהלך התקפי נפלא שחשף שוב את הבעיות בעורף של ארסנל – מאונט מסר לז'ירו, החלוץ הסיט בעקב לעבר פוליסיק שהגיע בתנופה, התגבר על ההגנה והכניע בקרוב את השוער, 0:1.

כריסטיאן פולשייץ' כובש | Catherine Ivill/Getty Images
כריסטיאן פוליסיק חוגג | Adam Davy/Pool via Getty Images
כריסטיאן פוליסיק | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

פוליסיק המשיך לעשות ככל העולה על רוחו וכמעט כבש צמד שהיה מכניס את התותחנים לצרות. בדקה העשירית הוא השתחרר היטב ובעט חזק אבל מארטינס הדף. לאט לאט ארסנל חזרה להניע את הכדור ולשחק בצורה מסודרת אך ללא מצבים מסוכנים. בתום 20 הדקות הראשונות אחוזי החזקת הכדור היו 68-32 לטובת צ'לסי.

כריסטיאן פולישיץ' דוהר על חשבון דני סבאיוס | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images
שחקני צ'לסי חוגגים. יתרון מהיר | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images
אוליבייה ז'ירו לפני דויד לואיז | Chris Lee – Chelsea FC/Getty Images

לאחר הפסקת השתייה התותחנים חזרו ובגדול. אמנם בדקה ה-25 השער של פפה בבעיטה מסובבת אחרי מסירה של אובמיאנג – נפסל בצדק בגלל נבדל, אך מייד לאחר מכן אובמיאנג סחט פנדל מאספיליקווטה. השופט היה החלטי, אובמיאנג שמר על קור רוח ו"זרק" את קבאז'רו לפינה אחרת. 1:1. הערב השחור של קפטן הבלוז נמשך כאשר בדקה ה-34 נאלץ לצאת לאחר פציעה בשריר הירך האחורי. אנדראס כריסטנסן נכנס במקומו.

השופט טיילור פוסק על פנדל | Catherine Ivill/Getty Images
אובמיאנג משווה מהנקודה הלבנה | Catherine Ivill/Getty Images
אובמיאנג חוגג עם לקאזט ומייטלנד-נילס | Adam Davy/Pool via Getty Images

צ'לסי שנעלמה מהמגרש לדקות ארוכות החמיצה הזדמנות טובה לעלות שוב ליתרון. בדקה ה-36 מאונט העביר כדור אחורה וז'ורז'יניו שהצטרף באין מפריע בעט לעננים. ארסנל החלה להניע את הכדור היטב והיה ריח של שער באוויר אך היא לא הייתה חדה בפעולה האחרונה. פפה המשיך להגביהה לרחבה, קבאז'רו תפס אוויר אבל אף שחקן של ארסנל לא הגיע לכדור. לקאזט חיפש שער בכורה בגביע כשהתותחנים זכו לכדור חופשי בעמדה נוחה אך הבעיטה החזקה הלכה החוצה.

ססאר אספיליקווטה בוכה | Adam Davy/Pool via Getty Images
אוהדי ארסנל חוגגים מחוץ למגרש | Yui Mok/PA Images via Getty Images

המחצית השנייה נפתחה בסערה. פוליסיק קיבל מסירה טובה לשטח כשהיה במחצית המגרש, דהר ודהר, אף שחקן ארסנל לא הצליח לעצור אותו ולאחר מכן בעט בסיבוב לפינה הרחוקה אחרי שנפגע אך מרטינס שלח יד והדף לקרן. לצערם של הבלוז, זה היה המהלך האחרון של הקשר שהוחלף בשל אותה פציעה. פדרו הספרדי נכנס במקומו.

פוליסיק מוחלף. מכה גדולה לצ'לסי | Catherine Ivill/Getty Images
למפארד מודאג, ארטטה משקיף | Adam Davy/Pool via Getty Images

בדקה ה-57 ארסנל הייתה חייבת לכבוש. התותחנים יצאו מהר קדימה אחרי איבוד כדור של רודיגר, הגיעו ליתרון מספרי על פני הגנת הבלוז. לקאזט העביר מסירה טובה לאובמיאנג שהתנהל לאט ובעט רע ונבלם על ידי כריסטנסן.

פדרו | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

בדקה ה-67 המהפך הושלם. צ'לסי לא הצליחה להתאושש עדיין מפציעתו של הכוכב. פפה מסר הצידה לאובמיאנג שבמצב הקודם היה לא חד אבל כעת עשה צחוק מזומה והקפיץ בצורה נפלאה מעל קבאז'רו, 1:2 לארסנל! בדקה ה-73 הבור של צ'לסי העמיק כאשר קובאצ'יץ' ספג צהוב שני וחסר אחריות והורחק. הבלוז בעשרה שחקנים.

אובמיאנג כובש בסטייל | Adam Davy/Pool via Getty Images
קובאצ'יץ' מורחק | Marc Atkins/Getty Images

למפארד שלח את כל הכלים שיש לו ובדקה ה-78 ביצע חילוף משולש. תמי אברהם החליף את ז'ירו בין היתר במטרה להעיר את החלק הקדמי. רוס בראקלי החליף את מייסון מאונט. קאלום הודסון אודוי החליף את רודיגר במגמה התקפית ברורה. על אף תוספת זמן בת שבע דקות, הבלוז נראו לחוצים מאוד וגם עייפים והעדיפו כדורים ארוכים לעבר אברהם. פדרו חדר לרחבה עמוק בתוספת הזמן (90+7) אך לא הצליח להעביר כדור רוחב וספג פציעה בכתפו.

אמיליאנו מרטינס קולט | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי