Sport1 Banner

גלאקטיקוס: קאי האברץ חתם בצ'לסי לחמש עונות

קאי האברץ , פרנק למפארד | צ'לסי

הקשר הגרמני שרשם עונת שיא עם 18 שערים ו-9 בישולים, נטש את מחנה הנבחרת כדי לעבור בדיקות רפואיות והשלים את העסקה, במסגרתה הפך לשחקן היקר בתולדות הבלוז: "אני מאוד שמח להיות פה"

(גודל טקסט)

בעוד שמונה ימים תצא לדרך עונת 2020/21 בפרמיירליג. וצ'לסי של פרנק למפארד, היא כנראה הקבוצה המסקרנת מכולן. הבלוז ערכו מסע רכש נפלא הקיץ והערב (שישי) הודיעו על ההחתמה החדשה והנוצצת: הקשר הגרמני הנפלא, קאי האברץ, מצטרף לחמש עונות בלונדון בתמורה לכ-90 מיליון ליש"ט (כולל בונוסים) והפך לרכש היקר בתולדותיה, כשהוא עוקף את השוער קפה. בצוותא עם פול פוגבה יהיה מדובר גם בשחקן הרכש היקר ביותר של קבוצה אנגלית.

האברץ, שחוזר על ידי הבלוז זמן רב, נטש את מחנה נבחרת גרמניה כדי להשלים את הבדיקות הרפואיות, ולאחר החתימה הרשמית אמר לאתר הרשמי של הקבוצה: "אני מאוד שמח וגאה להיות פה. עבורי זה חלום שמתגשם לשחק במועדון גדול כמו צ'לסי ואני לא יכול לחכות לפגוש את כל השחקנים והצוות. כן, אני מאוד שמח להיות פה".

האברץ החזיק בחוזה בבאייר לברקוזן עד 2022 אך הקבוצה של פטר בוס הבינה כי לא תוכל לסרב להצעה כזו. ריאל מדריד התעניינה בו בחודשים הקודמים אך החליטה לסגת בשל המחיר והנזק הכלכלי שנגרם מהקורונה. העונה אמנם הסתיימה עבורו בטעם חמוץ כשלברקוזן נכנעה בגמר הגביע לבאיירן מינכן (הבקיע באותו משחק), החמיצה את הכרטיס לליגת האלופות והודחה ברבע גמר הליגה האירופית על ידי אינטר, אך אין ספק שזו הייתה עונת חייו. האברץ' כבש 18 שערים ובישל עוד תשעה ב-45 משחקים בכל המסגרות והוכיח שהוא הדבר הגדול הבא בכדורגל העולמי.

הגרמני מצטרף לחלק קדמי מרשים במיוחד כאשר קודם לכן נרכשו חאכים זייך מאייאקס (36 מיליון ליש"ט) וטימו ורנר מלייפציג (כמעט 48 מיליון ליש"ט). מסע הקניות של הבלוז כלל גם את המגן השמאלי בן צ'ילוול מלסטר (כ-45 מיליון ליש"ט) וטיאגו סילבה, קפטן פריז סן ז'רמן שהגיע בהעברה חופשית. אין ספק שאחרי שנים שקטות יחסית, הבלוז הציגו מפגן עוצמה.

עד היום שיחקו רק שישה שחקנים מגרמניה בשורות הבלוז, והשביעי שהצטרף הוא טימו ורנר. האברץ' יקווה להיות משמעותי לא פחות ממיכאל באלאק שהגיע מבאיירן מינכן בקיץ 2006 בהעברה חופשית וזכה עם הקבוצה בדאבל, בשני גביעים וכן בגביע הליגה ומגן הקהילה.

באלאק עצמו אמר בראיון לא מזמן: "למפארד יתאהב בו. הוא אוהב שחקנים שמסכנים את השער כל הזמן ואין הרבה כאלה. פרנק יעזוב לו להתקדם, לא מעט משום שגם הוא בעצמו היה שחקן שהסתכל כל הזמן על השער והגיע לאיזורים המסוכנים".

קאי האברץ, טימו ורנר. ישתפו פעולה גם בצ'לסי | VI Images via Getty Images
עוד באותו נושא: פרנק למפארד, קאי האברץ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי