איזו מפלה: יונייטד הפסידה 3:1 לפאלאס בביתה במשחק הבכורה

ואן דה בייק עלה מהספסל וצימק בבכורה (81), אך זאהה (צמד) וטאונסנד היו גדולים על המארחת שפתחה רע מאוד את העונה ונכנעה בליגה לראשונה אחרי 15 משחקים. ארסנל גברה 1:2 על ווסטהאם למרות הופעה חלשה

(גודל טקסט)

למרות שמדובר כמעט באותה קבוצה מהעונה שעברה (מחוזקת בדוני ואן דה בייק המצוין מאייאקס), ציפיות רבות היו סביב מנצ'סטר יונייטד לקראת עונת 2020/21. הרי הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר רשמה סיום עונה מרשים ולא הפסידה ב-14 משחקי הליגה האחרונים, נהנתה מהשפעתו הגדולה של ברונו פרננדש ופריחתם של שחקני ההתקפה הצעירים. אלא שהשדים האדומים פתחו את העונה החדשה במשחק חלש ונכנעו בצדק 3:1 בבית לקריסטל פאלאס. זו השנה השנייה ברציפות שפאלאס חוזרת מהאולד טראפורד עם כל הקופה.

יונייטד, שנלקעה לפיגור מוקדם, לא הצליחה לשחק את הכדורגל המהיר שאפיין אותה וסיכנה את השער רק מבעיטות מרחוק. המנוע הפורטוגלי הציג משחק חלש. החזקת הכדור הייתה לא רלוונטית כאשר הקבוצה של רוי הודג'סון, שלראשונה בתולדותיה פתחה את הפרמיירליג עם שני ניצחונות רצופים, איימה על השער לא פחות ממנה.

רבים דיברו על ג'יידון סאנצ'ו אך יונייטד צריכה חיזוק דחוף בחלק האחורי. ויקטור לינדלוף כשל בפעולות רבות וגם הארי מגווייר הקפטן היה לא שקט, מעבר לכך לוק שואו פשוט נרדם במהלך השער הראשון. מרכז השדה היה פרוץ ופול פוגבה, שפתח בהרכב לאחר שהחלים מקורונה – היה חלש כמו יתר חבריו.

ברונו פרננדש, אנתוני מרסיאל | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images
אולה גונאר סולשיאר מתוסכל | MARTIN RICKETT/POOL/AFP via Getty Images

נקודת האור ביונייטד, כך נראה, היא השתלבותו המהירה יחסית של ואן דה בייק. הקשר ההולנדי המתין על הספסל אך מייד שעלה לכר הדשא הצליח לכבוש שער אופייני מתוך הרחבה – זו בדיוק הסיבה לשמה הגיע – וגרם לקבוצה להאמין מחדש.

פאלאס עלתה ליתרון בדקה השביעית. ג'פרי שלוף כידרר באגף שמאל ומסר כדור רוחב מצוין, אותו אנדרוס טאונסנד לא התקשה לדחוק לרשת. בדקה ה-72 האורחת זכתה לכדור חופשי אחרי נגיעת יד של לינדלוף. ג'ורדן איו שהיה מעורב במהלך בעט חלש ודויד דה חאה הדף, אלא שמרטין אטקינסון קיבל איתות שהשוער נטש את קו השער מוקדם מדי ולכן הורה על בעיטה חוזרת למורחת רוחה של המארחת. הפעם וילפריד זאהה לא התבלבל וכבש. בהמשך, אחרי השער המצמק של ההולנדי, הוא קבע את תוצאת המשחק בשער אופייני. אין ספק שעבור האוהד הנייטרלי כיף לצפות בו ובאיו מכדררים במהירות ומקשים על היריבות.

התחושות ביונייטד די קשות, היא לא נראתה כמו הקבוצה של חצי השנה האחרונה וקשה להיזכר במשחק כה רע גם מצדם של מרקוס ראשפורד ואנתוני מרסיאל. הקבוצה של סולשיאר תקווה לתקן במשחק נגד ברייטון בדיוק בעוד שבוע. פאלאס, מנגד, תארח את אברטון של קרלו אנצ'לוטי. כרגע היא מדורגת במקום השני עם יחס שערים 1:4, מי היה מאמין.

וילפריד זאהה, כוכב המשחק | Martin Rickett/PA Images via Getty Images
שחקני קריסטל פאלאס חוגגים. שנה שנייה ברציפות שהם מנצחים באולד טראפורד | Shaun Botterill/Getty Images

הרכבים

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, טימותי פוסו מנסה (אודיון איהלו, 81), ויקטור לינדלוף, הארי מגווייר, לוק שואו, סקוט מקטומיניי, פול פוגבה (דוני ואן דה בייק, 67), דניאל ג'יימס (מייסון גרינווד, 46), ברונו פרננדש, מרקוס ראשפורד, אנתוני מרסיאל

קריסטל פאלאס: ויסנטה גואיטה, ג'ואל וורד, ג'פרי שלופ (אברצ'י אזה , 75), צ'לקיו קויאטה, טייריק מיטשל, מהמאדו סאקו, ג'יימס מקארת'י ג'יימס מקראתור, וילפריד זאהה, אנדרוס טאונסנד, ג'ורדן איו (מישי בטשואיי, 81)

מהלך המשחק

אולה גונאר סולשיאר ורוי הודג'סון | MARTIN RICKETT/POOL/AFP via Getty Images
אלכס פרגוסון | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

האורחת פתחה את המשחק ללא רגשי נחיתות. מנצ'סטר יונייטד נחלצה מטעות של דויד דה חאה בדקה השיעית אחרי מסירה מרושלת מצד השוער, אך כעבור דקה ספגה: גפ'רי שלופ שלח כדור רוחב מצוין, לוק שואו חלם ואנדרוס טאונסנד דחק לרשת, 0:1. חוסר השקט ביונייטד בלט. ויקטור לינדלוף החזיר כדור רע לאחור בנגיחה, אבל דה חאה יצא במהירות והרחיק את הסכנה.

דויד דה חאה מאוכזב | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images
שחקני קריסטל פאלאס חוגגים | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images
אנדרוס טאונסנד חוגג | Martin Rickett – Pool/Getty Images

ברבע השעה הראשונה יונייטד אכזבה כשלא הגיעה לאף מצב מסוכן, בעיקר בגלל מרכז השדה החלש כשהיא לא מצליחה למנוע את היציאות של קריסטל פאלאס קדימה. בדקה ה-20 הגיע ניסיון ראשון של השדים האדומים כאשר מרקוס ראשפורד מסר אחורה לפול פוגבה, הצרפתי הטעה שחקן ובעט כדור שטוח אם כי ויסנטה גואיטה לא התקשה לקלוט. בדקה ה-22 זה כבר היה יותר טוב כשסקוט מקטומיניי שלח כדור מסובב שלא היה רחוק מלהפוך לשער שוויון.

ברונו פרננדש מתקש מול ג'ואל וורד | Richard Heathcote/Getty Images
פול פוגבה | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

לאט לאט יונייטד השתפרה והחזיקה בכדור 70% מהזמן, אך עדיין הסתמכה על איומים מחוץ לרחבה ולא הייתה חדה מספיק. כשפאלאס הצליחה לשבור את הלחץ הראשוני ולצאת קדימה דרך אגף שמאל של וילפריד זאהה, ניתן היה לראות פרצופים מודאגים.

סמוך להפסקה כמעט והאורחת הכפילה את היתרון שלה. ג'ורדן איו עשה סחרחורת לסקוט מקטומיניי, השתחרר ושלח בעיטה חזקה אבל דויד דה חאה שם יד חזקה והדף לקרן.

בפתיחת המחצית השנייה נכנס מייסון גרינווד במקומו של דניאל ג'יימס בעוד ואן דה ביק עדיין ממתין על הספסל. טאונסנד היה קרוב להכפיל את היתרון בדקה ה-54 אחרי שעשה ככל העולה על רוחו בתוך הרחבה אך למזלה של יונייטד הוא בעט גבוה מעל השער.

ברונו פרננדש | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

בדקה ה-60 יונייטד התקרבה מאוד אך עדיין נותרה מתוסכלת. פוסו מנסה הרים לרחבה וגרינווד הלא מכוסה נגח היטב אבל רק ליד הקורה. כעבור שש דקות פאלאס יצאה למתפרצת מסוכנת, זאהה קיבל את הכדור וכבש אך השופט פסל את השער בגלל נבדל כמובן. בדקה ה-67 דוני ואן דה ביק עלה להופעת בכורה כשהחליף את פול פוגבה.

דוני ואן דה ביק נכנס | Richard Heathcote/Getty Images

יונייטד המשיכה להציג הגנה רעועה ובדקה ה-69 כמעט ספגה את השער השני. ג'ורדן איו כדרר מול ויקטור לינדלוף והיה קרוב לכיבוש, הבלם חסם את הבעיטה. השופט בדק את המהלך ב-VAR ושרק לפנדל. ג'ורדן איו בעט חלש ודה חאה הדף אלא שהשופט הורה על בעיטה חוזרת משום שהשוער מיהר לצאת מקו השער. הפעם מי שבעט היה זאהה ששלח כדור חזק, 0:2 לקריסטל פאלאס!

מרטין אטקינסון מסביר לדויד דה חאה את החלטתו | Shaun Botterill/Getty Images

המארחת לא איבדה תקווה, בעיקר בזכות שחקן הרכש החדש. ואן דה בייק, מומחה לשערים, ניצל בלבול בהגנה, ארב לטרף ברחבה ובעט לפינה הרחוקה בדקה ה-81. אולם, זאהה היה זה שצחק אחרון כשבדקה ה-86 הערים שוב על ויקטור לינדלוף וניער אותו בקלות, הטעה את הארי מגוויר ובעט חזק לרשת של דויד דה חאה. צמד לקשר הכנף, 1:3 לקריסטל פאלאס!

דוני ואן דה ביק | Martin Rickett – Pool/Getty Images
שחקני קריסטל פאלאס חוגגים | Martin Rickett/PA Images via Getty Images
הארי מגווייר מאוכזב | Shaun Botterill/Getty Images

ארסנל – ווסטהאם 1:2

ה-0:3 על פולהאם במחזור הפתיחה היה מבטיח מבחינת ארסנל, אך הערב התותחנים נראו הרבה פחות טוב ולמזלם הרב, שתי הבעיטות היחידות שלהם למסגרת הספיקו כדי לצאת עם שלוש נקודות. ה"פטישים", שנכנעו לניוקאסל בשבוע שעבר, עדיין ללא נקודות בליגה. לקאזט ללא ספק היווה את נקודת האור מבחינת הקבוצה של מיקל ארטטה, כשמצא את הרשת מחזור שני ברציפות וניצל הגבהה טובה של אובמיאנג כדי לנגוח פנימה בדקה ה-25. רגע לפני ההפסקה, מיקאיל אנטוניו התחבר טוב למסירת רוחב של ראיין פרדריקס ודחק מקרוב את ה-1:1. בדקה ה-86, בוקאיו סאקה השחיל כדור עומק מצוין לדני סבאיוס והספרדי המשיך לאדי אנקטייה, שגלגל את זה לשער הריק וקבע את תוצאת הסיום.

אדי אנקטייה, דני סבאיוס | Will Oliver – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי