ארטטה: "אליפות? אני לא חושב, אנחנו עוד רחוקים מלהיות מועמדים"

ארסנל לא הרשימה ב-1:2 על ווסטהאם וניצחה משתי בעיטות לשער הפטישים, אבל היא עם מאה אחוזי הצלחה אחרי שני מחזורים. המנג'ר שיבח את לקאזט ודיבר על חלון ההעברות: "אנחנו ערוכים לכל תרחיש, פתוחים לאפשרויות"

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

בשנים האחרונות ראינו את ארסנל לא פעם ולא פעמיים בועטת בדלי. סופגת שערים מיותרים שמובילים למעידות, נשברת ברגעי האמת ובעיקר מוצאת את עצמה מחוץ למאבקי צמרת בשלב מאוד מוקדם של העונה. ב-2020/21, לפחות אחרי שני מחזורי הפתיחה, האווירה בצפון לונדון בהחלט שונה.

בניגוד לניצחון המוחץ על ווסט ברומיץ' במחזור הפתיחה, אמש (שבת) החבורה של מיקל ארטטה כלל לא הרשימה והציגה משחק די חלש ונרפה נגד ווסטהאם, כבר נראה היה שהיא בדרך לאבד שתי נקודות יקרות, אלא שבדקה ה-86 התקפה נפלאה הסתיימה במסירת עומק של בוקאיו סאקה לדני סבאיוס, האחרון במסירת רוחב הציב את אדי אנקטייה הצעיר מול שער ריק והוא גלגל את הכדור לרשת וקבע 1:2 בסיום. שני איומים ממשיים על מסגרת השער של הפטישים, שני שערים ושלוש נקודות.

בסיום נשאל ארטטה אם מדובר בסימן נוסף לכך שארסנל בעיצומו של תהליך והשיב: "כן. היה לנו מזל ברגעים קריטיים במשחק, אבל בכל זאת מצאנו את הדרך לנצח וזו המנטליות שאני רוצה שתהיה בקבוצה, ששחקנים יאמינו במה שאנחנו עושים עד הרגע האחרון. גם אם קשה ואנחנו סובלים, צריך לדעת להתעלות והפעם זה הסתיים עם שלוש נקודות. זה לא אומר שאין לנו עוד הרבה במה להשתפר".

מיקל ארטטה, אדי אנקטייה
מיקל ארטטה, אדי אנקטייה | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

אם ארסנל תתחרה על האליפות: "אני לא חושב שאפשר לומר שאנחנו מועמדים, אנחנו עוד רחוקים משם. אני חושב שאפילו מאמן אחד בליגה לא יכול להגיד לך שהוא מרוצה ממה שקורה בקבוצה שלו, כי כולנו עשינו מיני-הכנה לעונה ויש דברים שצריכים ללמוד ולהתאקלם אליהם. גם יש שחקנים שלא לגמרי כשירים. מה שחשוב הוא שאנחנו עם שש נקודות".

שחקן שלא לגמרי כשיר הוא המגן השמאלן קיירן טירני, שכבר נכלל אמש בהרכב שפרסמה ארסנל, אולם במהלך החימום הוא התלונן על אי-נוחות והוצא מה-11 עוד לפני המשחק. ארטטה אישר בסיום שמדובר ברגישות ממנה המגן סובל בימים האחרונים ושזו לא פציעה, אלא שבקבוצה החליטו לנקוט בזהירת איתו ולא לסכנו.

אלכסנדר לקאזט, פייר אמריק אובמיאנג
אלכסנדר לקאזט, פייר אמריק אובמיאנג | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

ארטטה גם נשאל על עתידו של לקאזט, שכבש בשני מחזורי הפתיחה: "אני מאוד מרוצה ממנו. הראיתי לו שאני מאמין בו מאז שהגעתי, את הדיווחים (על כך שהוא יימכר) אני לא יכול לעצור. אנחנו יודעים שיש לו עוד שנתיים בחוזה ובשלב זה לא שוחחנו איתו על הארכה. אנחנו כרגע מתרכזים בחלון ההעברות".

מי שנחשב לאחד המועמדים המובילים להצטרף לארסנל הוא קשר ליון, חוסם אוואר. לפי הדיווחים, ארטטה אף עשוי למכור שחקן או שניים כדי לממן את צירופו, אולם המנג'ר סירב להתייחס ישירות לקשר ואמר באופן כללי על האפשרות לצרף שחקן נוסף למרכז השדה: "אנחנו פתוחים לאפשרות הזו, אבל זה גם תלוי בעתידם של מספר שחקנים במועדון. השוק לפעמים מפתיע והצעות יכולות להגיע על כל אחד מהשחקנים בסגל שלנו, כך שנצטרך להיות מוכנים להגיב לכל תרחיש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי