אסור לאיים על אלופה: ליברפול ניצחה 0:2 את צ'לסי

האלופה השיגה ניצחון יוקרתי בברידג' על חשבון הקבוצה המתחדשת של למפארד. מאנה חגג צמד מהיר (50, 54) לאחר שגם ניצל טעות גדולה של קפה. כריסטנסן הורחק במחצית הראשונה, ג'ורג'יניו החמיץ פנדל. טיאגו רשם בכורה

קבוצות: צ'לסי ליברפול
(גודל טקסט)

המחזור השני בפרמיירליג זימן לנו הערב (ראשון) את אחד המשחקים הכי מסקרנים של העונה כאשר ליברפול ניצחה 0:2 את צ'לסי המתחדשת של פרנק למפארד בסטמפורד ברידג', במשחק שהבטיח הרבה מבחינת הבלוז אך הוכיח שיש למנג'ר האנגלי עוד הרבה מאוד עבודה.

האירוע הגדול ביותר במחצית הראשונה היה גם זה שלמעשה הכריע את המשחק – אנדראס כריסטנסן של צ'לסי ספג כרטיס אדום ישיר לקראת הירידה להפסקה ולמעשה השאיר את קבוצתו בחסרון גדול מול חוליית ההתקפה המפורסמת בממלכה. סאדיו מאנה התכבד בצמד שערים, הראשונים שלו לעונה, כשבנוסף השוער קפה אריסבלאגה הוסיף טעות קשה מאוד.

עוד לפני שריקת הפתיחה בלונדון ניתן היה לראות את השינוי של יורגן קלופ בהרכב הקלאסי שלו, כאשר פאביניו שובץ במרכז ההגנה לצד וירג'יל ואן דייק ולמעשה הוריד את ג'ו גומז. טיאגו אלקנטרה, שחתם בליברפול רק ביום שישי האחרון פתח את המשחק על הספסל ולאחר מכן עלה לדקות בכורה. מנגד, למפארד פתח עם צמד הגרמנים קאי האברץ וטימו ורנר בחלק הקדמי. חאכים זייך, תיאגו סילבה וכריסטיאן פוליסיק היו מחוץ לסגל בשל פציעות.

סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו | Matt Dunham – Pool/Getty Images

כאמור, עד הכרטיס האדום של כריסטנסן לא נרשמו הרבה אירועים במהלך המחצית הראשונה, מלבד איום לשער מצידו של ורנר. עוד לפני כן, קפה יצא לא טוב מהשער וכמעט ספג מרוברטו פירמינו, טעות שהייתה עשויה לסמן ללמפארד שהשוער הבכיר שלו לא מספיק מרוכז במשחק. חמש דקות בלבד מפתיחת החצי השני ליברפול כבר חגגה שער יתרון בברידג', לאחר שמוחמד סלאח ופירמינו התמסרו ביניהם, ובסיום הברזילאי סידר למאנה נגיחה קלה עבורו ושער ראשון בעונת 2020/21 בליגה.

ארבע דקות בלבד לאחר השער, כאשר צ'לסי עומדת תחת לחץ רב מצד החבורה באדום, קפה קיבל את הכדור מחוליית ההגנה, וברגע של חוסר ריכוז מסר את הכדור למאנה. הסנגלי השתלט על הכדור ללא בעיות, ברח לשוער וגלגל לשער בפעם השנייה. בהמשך, הבלוז עוד ניסו לצאת קדימה ולחזור למשחק, כאשר בדקה ה-75 הם גם קיבלו כדור עונשין גבולי מאוד אחרי שטיאגו הכשיל את ורנר, אך אליסון היה במקום והדף את הבעיטה הלא טובה של ג'ורג'יניו.

שחקני ליברפול חוגגים | Matt Dunham – Pool/Getty Images
טיאגו אלקנטרה | Matt Dunham – Pool/Getty Images

הרכבים

צ'לסי: קפה, מרקוס אלונסו, קורט זומה, אנדראס כריסטנסן, ריס ג'יימס, מתאו קובאצ'יץ', אנגולו קאנטה, ג'ורג'יניו (תמי אברהם, 79), קאי האברץ (פיקאיו טומורי, 46), מייסון מאונט, טימו ורנר (רוס בארקלי, 79).

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, וירג'יל ואן דייק, פאביניו, אנדרו רוברטסון, ג'ורדן הנדרסון (טיאגו אלקנטרה, 46), ג'ורג'יניו ווינאלדום, נאבי קייטה (ג'יימס מילנר, 64), מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו (טאקומי מינאמינו, 86).

מהלך המשחק

דקה 15, הזדמנות גדולה לפירמינו: הרחקה לא טובה של צ'לסי פגעה ברגלו של הנדרסון, ומשם הכדור טס לעבר הרחבה של קפה, שיצא לא טוב מהשער וכמעט ספג שער כשפירמינו קיבל את הכדור מסלאח.

מוחמד סלאח | NEIL HALL/POOL/AFP via Getty Images

דקה 32, איום מסוכן של צ'לסי! אחרי הרבה מאוד דקות רגועות, הבלוז הצליחו לסכן את השער של אליסון עם בעיטה שטוחה של ורנר שחלפה ליד העמוד.

טימו ורנר, פאביניו | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

דקה 45+1, כרטיס אדום לצ'לסי! כריסטנסן הותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים לאחר שביצע עבירה ברורה על מאנה, שהיה במצב הבקעה ודאי מול השער לפי צוות השיפוט. בתחילה, השופט פול טירני שלף רק כרטיס צהוב, אך שינה את החלטתו לאחר שבדק את המהלך במערכת ה-VAR.

השופט פול טירני | Matt Dunham – Pool/Getty Images

מחצית שנייה

דקה 50, 0:1 לליברפול!: האלופה ניצלה את החסרון המספרי של צ'לסי, השלישייה הקדמית פירקה לגמרי את ההגנה עם צירוף מסירות מרשים, כאשר בסיום פירמינו סידר למאנה נגיחה לרשת ושער בכורה לעונה.

סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו | Matt Dunham – Pool/Getty Images

דקה 54, 0:2 לליברפול!: איזו טעות של קפה! השוער הספרדי ניסה למסור לג'ורג'יניו ברחבה, אך בפועל נתן את הכדור למאנה, שגלגל לרשת את שערו השני במשחק.

סאדיו מאנה | Michael Regan/Getty Images

דקה 75, צ'לסי החמיצה כדור עונשין!: למרות שהיא מתקשה לחזור למשחק, המארחת קיבלה פנדל גבולי מאוד מהשופט לאחר שטיאגו ספק הכשיל את ורנר. ג'ורג'יניו לקח אחריות ונעצר על ידי אליסון.

ג'ורג'יניו, אליסון | MATT DUNHAM/POOL/AFP via Getty Images

דקה 90, שריקת הסיום בסטמפורד ברידג': ליברפול ניצחה 0:2 את צ'לסי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי