צפו בתקציר: מנצ'סטר סיטי פתחה עונה עם ניצחון אחרי 1:3 וולבס

הישג חסר תקדים לקבוצה של פפ גווארדיולה, שגברה על ה"זאבים" בזכות שערים של דה בריינה (19) , פודן (33) וז'סוס (90+3). חימנס צימק זמנית (79). מוקדם יותר: אסטון וילה גברה על שפילד

(גודל טקסט)

אחרי שקיבלה מנוחה ולא שיחקה במחזור הראשון של הפרמיירליג בשל הגעתה לשלבים המאוחרים בליגת האלופות, מנצ'סטר סיטי רשמה הערב (שני) ספתח מוצלח לעונה בה תרצה להשיב את תואר האליפות לאיתיחאד, עם ניצחון חוץ 1:3 על וולבס, אשר הכניעה אותה פעמיים בעונה שעברה, בזכות שערים של קווין דה בריינה פיל פודן וגבריאל ז'סוס, שהתעלו מעל שער מצמק של ראול חימנס.

הקבוצה של פפ גווארדיולה נמנעה מהפסד במשחק פתיחת העונה זו השנה ה-11 ברציפות, כאשר ב-10 העונות האחרונות היא אף רשמה ניצחון – הישג חסר תקדים בליגה האנגלית. התכולים שלטו במשחק ללא קושי ב-45 הדקות הראשונות וניצלו טעויות בהגנת ה"זאבים" כדי לעלות ליתרון כפול. במחצית השנייה היכולת של סיטי נחלשה והיא מצאה עצמה חשופה בחלק האחורי ביותר ממקרה אחד, אך למזלה ספגה רק שער אחד. פודן, שחתום על השער השני, הגיע לשישה כיבושים מאז חידוש העונה שעברה באמצע חודש יוני – רק ארבעה שחקנים בפרמיירליג הבקיעו יותר ממנו בתקופה זו. סטרלינג, שבישל לקשר הצעיר, השווה כבר הערב את מספר הבישולים שהיו לו בכל העונה שעברה. במחזור הבא, מנצ'סטר סיטי תארח את לסטר.

מהעבר השני, וולבס כלל לא הייתה במשחק במחצית הראשונה, אך לאחר ההפסקה חזרה שונה לגמרי מחדר ההלבשה. דניאל פודנסה הפורטוגלי היה מעורב בשרשרת התקפות מסוכנות, אך החמיץ בגדול בעצמו בשתיים מתוכן ופספס הזדמנויות להחזיר את קבוצתו לעניינים. גם השער המצמק שהגיע לקראת הסיום לא הספיק, אך מי שכבש אותו, ראול חימנס, הסתפק בכך שהוא הפך לשחקן הראשון במועדון שמרשית בשני המחזורים הראשונים של העונה בליגה הבכירה, מאז 1973. וולבס תקווה לחזור למסלול הניצחונות כשתתארח אצל ווסטהאם ביום ראשון הקרוב.

הישג חסר תקדים לסיטיזנס | Marc Atkins/Getty Images
גם הוא השתתף בחגיגה | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

הרכבים

וולבס: רוי פטריסיו, ווילי בולי, קונור קודי, רומיין סאיס, רובן נבס, ז'ואאו מוטיניו (ליאנדר דנדונקר, 78), אדאמה טראורה, פרננדו מרסאל (רובן וינאגרה, 8), דניאל פודנסה, פדרו נטו (פאביו סילבה, 78), ראול חימנס.

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, ג'ון סטונס, ניית'ן אקה, בנג'מין מנדי, רודרי, פרננדיניו, קווין דה בריינה, ראחים סטרלינג (פראן טורס, 81), פיל פודן, גבריאל ז'סוס.

מהלך המשחק

קווין דה בריינה היה הראשון לסכן את שערה של וולבס, עם בעיטה חופשית טובה שלא הצליחה להכניע את רוי פטריסיו. בדקה ה-19 סאיס הכשיל את דה בריינה ברחבה והעניק לאורחת פנדל, הבלגי בעט חזק ושטוח לפינה השמאל של השוער וקבע 0:1 למנצ'סטר סיטי. בדקה ה-33, מהלך קבוצתי נהדר שחרר את ראחים סטרלינג באגף שמאל והקיצוני העביר את הרוחב לפודן, ששם את זה ברשת – 0:2 מנצ'סטר סיטי.

10 דקות חלפו והאורחת יצאה לעוד התקפה מסוכנת ואיכותית: הכדור עבר בנגיחות מסטרלינג לדה בריינה דרך ז'סוס, אבל פטריסיו הדף מצוין את הבעיטה של כובש השער הראשון.

הבלגי סחט את הפנדל וכבש בעצמו | NICK POTTS/POOL/AFP via Getty Images
פתחו עם ניצחון עונה 10 ברציפות | STU FORSTER/POOL/AFP via Getty Images

וולבס הגבירה את מאמציה במחצית השנייה: בדקה ה-54 טראורה מצא את פודנסה במסירת רוחב מימין, הפורטוגלי הסתובב ובעט אך פספס במעט את המסגרת. שתי דקות חלפו והפעם זה היה נטו שפרץ מימין ומסר למרכז, פודנסה פתח רגליים והשאיר את זה לנבס ששחרר כדור חלש מקו ה-16. דקה לאחר מכן ז'ואאו מוטיניו שלח כדור ארוך נהדר אל פודנסה שהסתער קדימה וניסה להקשית מעל אדרסון, אך הניסיון שלו עבר מעל השער.

הלחץ של וולבס נשא פרי רק בדקה ה-78: פודנסה העביר לדה בריינה את הכדור בין הרגליים והגביה בצורה מדויקת לראשו של ראול חימנס, שנגח את זה לרשת וצימק ל-2:1. את החותמת הסופית לניצחון סיפק גבריאל ז'סוס, שבדקה ה-93 זכה בכדור אחרי מאבק ברחבה ושחרר בעיטה שפגעה בקודי בדרך פנימה – 1:3 לסיטיזנס, רגע לפני שריקת הסיום.

הרבה להחמיץ במחצית השנייה | Nick Potts/PA Images via Getty Images
ציון דרך מכובד לחימנס, שלא הספיק למנוע הפסד | Matthew Ashton – AMA/Getty Images

אסטון וילה – שפילד יונייטד 0:1

אסטון וילה, ששובצה למשחק מול מנצ'סטר סיטי במחזור הפתיחה, ערכה גם היא את משחקה הראשון העונה מול שפילד יונייטד בווילה פארק. האורחת נותרה בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-12 לאחר שג'ון איגן מנע מצב כיבוש ודאי בהכשלה על אולי ווטקינס, אך כעבור 22 דקות הייתה יכולה לעלות ליתרון מפנדל. לצערה, דמיאן מרטינס הצליח להדוף את כדור העונשין של ג'ון לונדשטרם. השער של וילה הגיע בדקה ה-63, לאחר נגיחה מוצלחת של אזרי קונסה מכדור קרן.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי