זאת אלופה: ליברפול נקלעה לפיגור אך ניצחה 1:3 את ארסנל

הקבוצה של קלופ שלטה ללא עוררין נגד מחזיקת הגביע שעלתה ליתרון בזכות לקאזט, שרשם החמצות גדולות במחצית השנייה. מאנה ורוברטסון ביצעו מהפך תוך עשר דקות, שער בכורה לדייגו ז'וטה. אסטון וילה הביסה את פולהאם

קבוצות: ארסנל ליברפול
(גודל טקסט)

המחזור השלישי בפרמיירליג ננעל עם משחק ענק הערב (שני) כאשר ליברפול לא התרגשה מפיגור מוקדם, ביצעה מהפך תוך עשר דקות וניצחה 1:3 את ארסנל. כמובן שיש לה מאזן מושלם בחלוף שלושה מחזורים. גם בעונה שעברה התותחנים הגיעו לאנפילד עם שני ניצחונות ליגה והפסידו כך שהייתה מעין תחושת דז'ה-וו. באמצע השבוע יפגשו הקבוצות במסגרת גביע הליגה בפעם השלישית בתוך 35 ימים.

התותחנים, שכבר הצליחו להתגבר על האלופה במגן הקהילה, נראים הרבה יותר טוב מהעונה שעברה אך משחק חוץ נגד האלופה הוא עדיין משוכה גבוהה מאוד עבורם. פייר-אמריק אובמיאנג אכזב כשהיה לא מעורב ולא הגיע להזדמנויות או יצא לספרינטים הידועים שלו, בעוד חברו לחוד, אלכסנדר לקאזט, אמנם כבש אך סיים את המשחק מתוסכל מאוד על הספסל.

בדקה ה-25 לקאזט ניצל שגיאה קשה של אנדרו רוברטסון והצליח לכבוש, אלא שבמחצית השנייה הגיע פעמיים לאחד על אחד מול אליסון והחמיץ ברשלנות, מה שעלה ביוקר לקבוצתו. אין לארסנל לוקסוס להחמיץ מצבים כאלה באנפילד.

אלכסנדר לקאזט מתוסכל על הספסל | Jason Cairnduff/PA Images via Getty Images
סאדיו מאנה ורוברטו פירמינו | JASON CAIRNDUFF/POOL/AFP via Getty Images

אך אסור לטעות. ההגנה של ליברפול הייתה לא ממש מפוקסת אך האלופה הייתה הרבה יותר טובה. הקבוצה מאנפילד נהנתה, כרגיל, מיכולת מצוינת של צמד המגנים שלה, שיפור ביכולת של רוברטו פירמינו והסתדרה גם ללא טיאגו אלקנטרה הפצוע. ליברפול החזיקה בכדור 65% מהזמן ורשמה 21 איומים על השער, בעוד ארסנל לא הצליחה כמעט לצאת מהרחבה שלה. גם הכנסתם של דני סבאיוס או ניקולא פפה לא עזרו.

היתרון של ארסנל החזיק מעמד שלוש דקות בלבד. סאדיו מאנה שבלט, הגיע ראשון לריבאונד אחרי שברנד לנו השמיט בעיטה של מוחמד סלאח, ולא התקשה לכבוש. בדקה ה-35 רוברטסון תיקן את הטעות שלו כשהתגנב לרחבה ודחק לרשת. סמוך לסיום הגיע תורו של דייגו ז'וטה המחליף לכבוש שער בכורה בקבוצתו החדשה ולהבטיח את הניצחון. קלופ, שנצמד ללסטר ואברטון, מרגיש שהספסל שלו השנה הרבה יותר עמוק.

פאביניו מנצח את פייר-אמריק אובמיאנג | Jason Cairnduff/PA Images via Getty Images
דיוגו ז'וטה חוגג. הספסל עמוק | Jason Cairnduff/PA Images via Getty Images

הרכבים

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, וירג'יל ואן דייק, ג'ו גומז, אנדרו רוברטסון, נבי קייטה (ג'יימס מילנר, 79), פאביניו, ג'ורג'יניו ויינאלדום, מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו (טאקומי מינאמינו, 90) וסאדיו מאנה (דיוגו ז'וטה, 79)

ארסנל: ברנד לנו, דויד לואיז, קיירן טירני, רוב הולדינג, הקטור ביירין, אינסליי מייטלנד-נילס, גראניט ג'אקה (דני סבאיוס, 60), מוחמד אלני, וויליאן (ניקולא פפה, 69), פייר-אמריק אובמיאנג ואלכסנדר לקאזט (אדי אנקטיה, 74)

מהלך המשחק:

המשחק נפתח כשליברפול שולטת בכדור לחלוטין ומחפשת בסבלנות את הפירצה בקו ההגנה הנמוך של ארסנל. בדקה ה-11 הגיע מצב מסוכן ראשון. טרנט אלכסנדר-ארנולד מנע מארסנל לצאת למתפרצת, הרים לרחבה ו-וירג'יל ואן דייק נגח נגד כיוון התנועה של ברנד לנו אלא שהכדור היה חלש מדי ודויד לואיז הצליח להרחיק. התחיל מעין בליץ של ליברפול כאשר רוב הולדינג שם את הראש והדף את הבעיטה של נבי קייטה.

אליסון בקר | Robbie Jay Barratt – AMA/Getty Images
פייר-אמריק אובמיאנג ו-וירג'יל ואן דייק | Laurence Griffiths/Getty Images
וירג'יל ואן דייק וג'ו גומז | Robbie Jay Barratt – AMA/Getty Images
סאדיו מאנה מול הקטור ביירין | Paul Ellis – Pool/Getty Images

ברבע השעה הראשונה ארסנל לא הצליחה לצאת למתפרצת מהירה או לבודד את פייר-אמריק אובמיאנג עם המהירות שלו מול שחקן הגנה אחד. בדקה ה-15 סאדיו מאנה רשם החמצה ענקית כשהתחבר לכדור רוחב של אלכסדר ארנולד אך מצא את הגוף של ברנד לנו. ליברפול החלה להשתמש יותר במגנים התוקפים שלה כפי שהתאפיינה בשנים האחרונות.

דויד לואיז מציל שער | Jason Cairnduff – Pool/Getty Images

בדקה ה-21 המשקוף נחלץ לעזרתה של ארסנל כשאלכסנדר-ארנולד בעט מחוץ לרחבה, הכדור פגע בהקטור ביירין אך הלך החוצה למזלם של התותחנים. כעבור שלוש דקות הגנת ארסנל איבדה כדור בשלומיאליות, קייטה מסר לג'ורג'יניו ויינאלדום אך הקשר בעט רע וגלגל למרכז השער.

טרנט אלכסנדר-ארנולד. פעיל מאוד התקפית | Robbie Jay Barratt – AMA/Getty Images

בדקה ה-25, כמאמר הקלישאה – מי שלא כובש – סופג. אינסליי מייטלנד-נילס יצא מהר קדימה באגף שמאל והרים לרחבה, אנדרו רוברטסון שגה והכדור הגיע לאלכסנדר לקאזט שבהופעת הפרמיירליג המאה שלו הצליח להכניע את אליסון. 0:1 לארסנל! האלופה הגיבה מהר מאוד. מוחמד סלאח רשם איום ראשון במשחק, ברנד לנדו הדף וסאדיו מאנה עט על הריבאונד ודחק לרשת בקלילות, 1:1.

שחקני ארסנל חוגגים, אכזבה בליברפול | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images
סאדיו מאנה משווה בקלילות | Jason Cairnduff – Pool/Getty Images
שחקני ליברפול חוגגים את השוויון | Paul Ellis – Pool/Getty Images
סאדיו מאנה חוגג | JASON CAIRNDUFF/POOL/AFP via Getty Images

ליברפול המשיכה לתקוף בחוכמה וקבעה מהפך מהיר. בדקה ה-35 אלכסנדר-ארנולד הרים לרחבה, אנדרו רוברטסון חיכה בפינה האחרונה, התגבר על וויליאן ודחק לרשת של לנו, 1:2 לליברפול. לוח התוצאות הראה 1:2 והסטטיסטיקה לחלוטין עם הקבוצה של יורגן קלופ שאיימה על השער 11 פעמים לעומת פעם אחת בלבד של הקבוצה של מיקל ארטטה שלא מתפקדת.

אנדרו רוברטסון קובע מהפך | Jason Cairnduff – Pool/Getty Images
צמד המגנים של ליברפול חוגגים מהפך | Laurence Griffiths/Getty Images

בדקה ה-42 ארסנל ניסתה לצאת קדימה בכדור ארוך, השופט לא הרים את הדגל ואינסליי מייטלנד-נילס היה יכול להגיע למצב של אחד על אחד מול אליסון אך לא הצליח להשתלט על הכדור. בהמשך, בהתקפה נוספת של התותחנים, וויליאן העביר כדור רוחב מסוכן שהורחק על ידי ג'ו גומז.

שתי הקבוצות שמרו על אותם 11 בפתיחת המחצית השנייה. בדקה ה-47 ליברפול יצאה למתפרצת אולי ראשונה במשחק ומאנה קיבל את הכדור בעמדה נוחה באגף אך בעט מעל השער.

תוך ארבע דקות לקאזט הגיע לשני מצבים מדהימים והחמיץ! הצרפתי קיבל מסירת עומק נפלאה מוויליאן, הגיע למצב של אחד על אחד מול אליסון אך החמיץ ברשלנות כשניסה להקפיץ והשוער הברזילאי עצר בקלות. בדקה ה-63 לקאזט שוב החמיץ.

אלכסנדר לקאזט מחמיץ מול אליסון | Jason Cairnduff – Pool/Getty Images
אליסון. שתי הצלות גדולות | Jason Cairnduff – Pool/Getty Images
אלכסנדר לקאזט מתוסכל על הספסל | Jason Cairnduff/PA Images via Getty Images

ליברפול הגיבה במצב משלה כשמאנה קיבל מסירה מפירמינו והסתובב נהדר ברחבה אך בעיטת ההמשך הייתה רעה. ארטטה, שכבר העלה קודם לכן את דני סבאיוס, ביצע ריענון גם בחלק הקדמי כשהכניס את ניקולא פפה במקומו של וויליאן.

11 דקות לסיום גם קלופ ביצע שינויים. מאנה פינה את מקומו לדיוגו ז'וטה, בזמן שקייטה הוחלף בג'יימס מילנר. ז'וטה היה יכול לקנות את עולמו בדקה ה-83 אחרי שסלאח חתך לאמצע ושלח לו מסירה נהדרת אך החלוץ היה לא מרוכז ומצא את הרשת החיצונית בלבד.

ז'וטה לא נשאר מתוסכל זמן רב. בדקה ה-88 הוא בעט לקורה ופנימה, קבע 1:3 וחגג שער בכורה בקבוצתו החדשה במשחקו הראשון בליגה בשורות האלופה. התוצאה נשמרה עד לסיום.

דיוגו ז'וטה חוגג עם פאביניו | Laurence Griffiths/Getty Images

פולהאם – אסטון וילה 3:0 (צפו בתקציר)

העולה החדשה עדיין ללא נקודות מאז שחזרה לפרמיירליג וממשיכה לספוג בכמויות, כאשר בתום המשחק הערב היא סופרת כבר 10 שערי חובה בשלושה מחזורים. מנגד, הקבוצה מברמינגהאם רשמה ניצחון שני בשני משחקים ונראית מצוין. שחקן נבחרת סקוטלנד, ג'ון מקגין, שלח אות אזהרה לנבחרת ישראל לקראת המשחק החשוב נגדה ב-8 באוקטובר, עם שני בישולים. הראשון היה בדקה הרביעית, במסירת עומק מעולה של מקגין לעבר ג'ק גריליש שלא התבלבל והמשיך את זה לרשת כדי לקבוע 0:1. בדקה ה-15 היתרון הוכפל, כשהסקוטי השאיר כדור לקונור הוריהיין ברחבה והאירי כבש את השני. הוריהיין בישל במו רגליו את השלישי, עליו חתום טיירון מינגס שהקדים את הגנת פולהאם במצב נייח, דחק את זה פנימה וקבע את תוצאת הסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי