הכי רחוק מצפוי: סיכום המחזור המטורף בתולדות הפרמיירליג

ברונו פרננדש, פייר אמיל הויביירג | Alex Livesey/Getty Images

המשחקים האחרונים בליגה האנגלית גרמו לנו להבין שאנחנו לא מבינים שום דבר. אז מה עובר על ואן דייק ואלכסנדר-ארנולד, האם אברטון תסיים בטופ 4 והעונה האחרונה (ככל הנראה) של פפ בסיטי. צפו בכל שערי המחזור

(גודל טקסט)

המחזור האחרון בפרמיירליג גרם לנו להבין דבר אחד – אנחנו לא מבינים שום דבר. בכל משחק, לא משנה מול מי קבוצה כזו או אחרת תתמודד, הכל יכול לקרות. כיאה לליגה הטובה בעולם. 2:7 לאסטון וילה על ליברפול, 1:6 לטוטנהאם על מנצ'סטר יונייטד. התוצאות האלו מספרות בעצם את כל הסיפור. וכמה חבל שלא היה קהל במגרשים שיכול היה ליהנות מהפתיחה הזו ומהמחזור אולי מטורף ביותר אי פעם, בו הובקעו 39 שערים.

צפו בכל שערי המחזור הרביעי בפרמיירליג

אסטון וילה – ליברפול 2:7

מעולם לא קרה שבאותו מחזור גם ליברפול וגם יונייטד, שתי הקבוצות המעוטרות ביותר בתולדות הליגה האנגלית, ספגו כל אחת שישה שערים ומעלה במשחק אחד. בפעם הראשונה מאז שיורגן קלופ הגיע למייטי רדס, הקבוצה נראתה פגיעה כל כך – שזה הכי רחוק ממה שהמאמן הגרמני יצר ממנה. כי לא משנה מול מי היא שיחקה ואם היא הפסידה או ניצחה – ליריבה תמיד היה קשה. זה היה המשחק החלש ביותר של ליברפול תחתיו.

אולי מוקדם להצהיר הצהרות, אבל ליברפול יותר פגיעה העונה. זה לא היה חד פעמי. גם במחזור הראשון היא ספגה שלושה שערים מלידס. נכון, היא אמנם ניצחה 3:4, אך זה כבר מעורר מחשבות וגורם להסיק מסקנות. בסך הכל, זה דבר לגיטימי שאחרי פיק כל כך גדול של קבוצה, שזכתה בליגת האלופות ועונה לאחר מכן הצליחה להחזיר לעצמה את תואר האליפות אחרי 30 שנה, תהיה ירידת מתח טבעית. אבל זה לא רק זה, כי משהו חורק. רוברטו פירמינו מאכזב, וירג'יל ואן דייק גם הוא לא באותה יכולת בינתיים (ועדיין אחד הבלמים הטובים בעולם כמובן) ובכלל לא ברור מה עובר על טרנט אלכסנדר-ארנולד. מנגד, וילה בנתה פרויקט מסקרן מאוד, השקיעה הרבה כסף במונחים שלה הקיץ (יותר מ-80 מיליון יורו), השאירה אצלה את ג'ק גריליש הנפלא, ועכשיו שם המשחק הוא יציבות – כי הכישרון קיים. וזה רק מוכיח כמה רצון, תשוקה והשקעה בסוף כן מביאים הצלחה.

מנצ'סטר יונייטד – טוטנהאם 6:1

במקרה של יונייטד, אי החיזוק שלה עד לשלב כל כך מאוחר בחלון ההעברות זה פשוט פשע. השדים האדומים סיימו טוב את העונה הקודמת אחרי שנים של כישלון מקצועי מתמשך. הציפיות שוב עלו, הרעב חזר, אבל איך השחקנים צריכים להרגיש כשהם רואים את מנצ'סטר סיטי, ליברפול וצ'לסי מתחמשות ואת המועדון שלהם פשוט "ישן בעמידה"? נכון, דוני ואן דה ביק הוחתם וזה רכש מצוין, אבל כל בר דעת מבין שהקבוצה צריכה קודם כל להתחזק בחלוץ 9 ובבלם. אולי אפילו יותר מאחד. מה שקרה לה מול טוטנהאם היה משפיל ברמה כזו שעלולה אפילו לסכן את מעמדו של אולה גונאר סולשיאר, אבל הטענות לא צריכות להיות מופנות רק אליו.

מבחינת ז'וזה מוריניו, זה נראה טוב יותר ממשחק למשחק, אבל הקבוצה שלו עוד צריכה להשתפר וכמובן להתייצב. כבר היו לטוטנהאם פיקים בעבר, ובכל זאת, היא לא הייתה מספיק טובה לא נגד צ'לסי בגביע הליגה, אפילו לא נגד מכבי חיפה למרות שניצחה 2:7. על היכולת אתמול אין עוררין, אבל מוקדם להתלהב באמת מהתרנגולים.

אברטון – ברייטון 2:4

הטופיז נראים כמו קבוצת טופ 4, מושלמים אחרי ארבעה מחזורים, חאמס רודריגס חווה רנסנס ודומיניק קלברט-לווין עם מספרים לא הגיוניים. בינתיים. ושוב – אנו מגיעים לנקודה שכלום לא צפוי. הכי רחוק מצפוי. כי בסוף, זה כבר לא נראה כמו הפתעה אם היא תגיע לליגת האלופות בסיום העונה, בדיוק כמו שלא נראה הפתעה אם יונייטד שוב תיכשל, אם סיטי שוב לא תהיה יציבה או אם צ'לסי תסיים מחוץ לטופ 4. קרלו אנצ'לוטי בנה סגל טוב, מאוזן, אבל כבר שנים שלאברטון יש המון כישרון בקבוצה שנה אחר שנה – והצלחה לא מגיעה. אולי המאמן המעוטר יהיה זה שינפץ את הזכוכית.

לסטר – ווסטהאם 0:3

הטירוף לא מתבטא רק בתוצאות ההזויות שבמשחקים שלמעלה, כי מצד אחד לסטר במחזור הקודם השיגה 2:5 אדיר על מנצ'סטר סיטי והייתה מושלמת אחרי שלושה מחזורים, ואז היא קיבלה בראש מווסטהאם. אבל בסוף, במקרה של הקבוצה של ברנדן רוג'רס – זה מה שהיא שווה. יש לה כמה כוכבים שיכולים לשחק בכל קבוצה בפרמיירליג, כמו ג'יימס מדיסון וג'יימי וארדי, אבל לא כל ההרכב מאוזן. הכישרון קיים, אבל אם הקבוצה תשתחל העונה לטופ ארבע זו תהיה סנסציה.

לידס – מנצ'סטר סיטי 1:1

ואם כבר מדברים על סיטי שלסטר פירקה, עושה רושם שזו תהיה עונתו האחרונה של פפ גווארדיולה כמאמן הקבוצה. לעיתים הקבוצה שלו משחקת כדורגל כל כך מבריק ושובה עין, אבל היא פשוט לא עומדת במבחן התוצאה – לא מתחילת העונה הזו ולא בעונה הקודמת. היא נעה בין 0:4 קליל לאיבודי נקודות מרגיזים. פפ יכל לכפר על הכל בליגת האלופות בעונה הקודמת, אבל ליון הפתיעה אותו ברבע הגמר – ולאחר שיסיים את חוזהו בסוף העונה יעזוב אם לא יחזיר את תואר האליפות למועדון. זה כבר ברור. ולידס? כמה כיף שהיא חזרה לבמה המרכזית, וכמה כיף שמרסלו ביילסה הגיע יחד איתה.

מרסלו ביילסה, פפ גווארדיולה | Robbie Jay Barratt – AMA/Getty Images

אז אם מסתכלים קדימה אחרי המחזור הזה ופתיחת העונה בכלל מה אנחנו מבינים? סיטי, שסיימה ב-1:1 מול לידס במחזור האחרון – פגיעה. ליברפול – פגיעה. יונייטד – פגיעה ופגועה. צ'לסי עדיין לא מאוזנת ופגיעה, גם טוטנהאם צריכה להשתפר.אבל אולי זה דווקא טוב עבורנו. אולי זה טוב שמסתמן שהעונה לא תהיה קבוצה שתברח ב-30 הפרש בפסגה. לא תהיה קבוצה שתאיים לשבור שיא משחקים ללא הפסד. כולם כבר חטפו. יונייטד, ליברפול, סיטי. צ'לסי הייתה בדרך לשם, אבל חזרה מ-3:0 ל-3:3 מול ווסט ברומיץ' העולה החדשה במשחק נוסף שהמחיש לנו כמה אנחנו לא מבינים כלום. אז תודה לך, הליגה הטובה בעולם. אנחנו מחכים שפגרת הנבחרות כבר תסתיים ותחזרי אלינו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי