"כמעט נפלתי מהכיסא כששמעתי שפארטיי חותם בארסנל"

אולי העסקה המפתיעה ביותר ביום סגירת חלון ההעברות בוצעה על ידי התותחנים, שבמהלך בזק הפעילו את סעיף השחרור של הגנאי ושילמו עבורו 45 מיליון ליש"ט לאתלטיקו מדריד - שכלל לא עודכנה על המעבר ונותרה המומה

(גודל טקסט)

חלון ההעברות ננעל אתמול (שני) ברחבי מדינות אירופה, לפחות בליגות הבכירות, וכמדי שנה נרשמו לא מעט הפתעות, עסקאות מעניינות וגם כאלו שהצליחו להדהים את כולם. האנגליות, כמעט כרגיל, גנבו את הפוקוס ועם כל הכבוד למנצ'סטר יונייטד שהודיעה זמן לא רב לפני הבאזר על החתמת אדינסון קבאני, העסקה המפתיעה בוצעה על ידי ארסנל.

התותחנים סיכמו כבר בשבוע שעבר עם אתלטיקו מדריד על השאלת הקשר לוקאס טוריירה, אולם הקולצ'ונרוס הבהירו מראש שהעסקה תבוצע רק אם אחד משחקניהם יעזוב – בייחוד תומאס פארטיי. ארסנל, במקרה או לא, ממש שעות ספורות לפני סגירת החלון הפעילה את סעיף השחרור של פארטיי דרך "לה ליגה", אפילו לא עדכנה את אתלטיקו בנושא, הגנאי המריא ללונדון ובמהלך בזק השלים את מעברו לפרמיירליג. טוריירה, כמובן, השלים את מעברו לאתלטיקו בהשאלה מארסנל.

ארסנל נדרשה על ידי ליון לשלם 50 מיליון יורו עבור חוסם אוואר, סכום שטענה כי היא לא יכולה לשלם, אך בסופו של דבר שילמה סכום זהה עבור פארטיי, שסעיף השחרור שלו שהופעל עומד על 45 מיליון ליש"ט. אוואר, אגב, הודיע בשבת שמבחינתו הסחבת הגיעה לסיומה והוא הודיע על החלטתו להישאר עונה נוספת, אך מעניין אם לולא הצהרתו היה הוא מי שעובר אתמול לצפון לונדון.

באתלטיקו מדריד זועמים על המהלך וטוענים שבעיקר נפגעו מהדרך, מכיוון שלא ארסנל ולא השחקן הודיעו על המהלך הנרקם בשום שלב, כך שבמועדון למדו על עזיבתו דרך הליגה ולאחר מכן באמצעות התקשורת. באתלטיקו מספרים שהציפייה הייתה שארסנל לפחות תיידע אותם שהיא מפעילה או אפילו על כך שהפעילה את סעיף השחרור, והשחקן בן ה-27 בכלל על המוקד לאחר שהצטרף בעונת 2015/16 ועזב מבלי לומר מילה. בהודעה על עזיבתו, הקולצ'ונרוס אפילו לא הודו לו על שנותיו במועדון.

תומאס פארטיי
תומאס פארטיי | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

פול מרסון, שחקן העבר האגדי שמזוהה עם ארסנל וכיום הפרשן שמזוהה עם התותחנים יותר מכל, אמר על החתמת פארטיי: "הוא שחקן מעולה, כמעט נפלתי מהכיסא כששמעתי על כך. זה המון כסף. זה שחקן שמביא איתו משמעת, ששיחק אולי בקבוצה הכי ממושמעת באירופה. אני חושב שהוא יהיה רכש מעולה, אני מאוד אוהב את מה שארטטה עושה – שחקנים שהוא לא רצה הוא הצליח לשחרר מהקבוצה".

בין השאר, כידוע, ארטטה נפרד הקיץ מאמיליאנו מרטינס שנמכר לאסטון וילה תמורת כמעט 20 מיליון יורו כדי לגייס כסף ובנוסף ללוקאס טוריירה כחלק מהמהפכה במרכז השדה, גם מתאו גונדוזי שכלל לא היה רצוי על ידי ארטטה הושאל להרטה ברלין והקבוצה נפרדה סופית מהנריק מחיטריאן שנשאר ברומא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי