ונגר חשף מדוע סירב פעמיים לריאל מדריד ויצא להגנת מסוט אוזיל

ונגר. 20 שנה אצל התותחנים לפני הנבחרת?
ארסן ונגר. 22 שנה בארסנל | Gettyimages

הצרפתי בן ה-70 העניק ראיון מקיף ל-BBC על 22 שנותיו בארסנל ובין השאר סיפר על ההצעות לאורך השנים ממועדוני הפאר, התייחס למעמדו הרעוע של הקשר וגם על ההחלטה לזמן את זלאטן איברהימוביץ' למבחנים

(גודל טקסט)

מאז עזב ארסן ונגר את ארסנל לפני כשנתיים וחצי, הוא משמש בעיקר כפרשן כדורגל וכשגריר מטעם פיפ"א. הצרפתי בן ה-70, שעזב את צפון לונדון לאחר 22 שנים רצופות כמנג'ר התותחנים, אמנם רמז לא אחת על כך שהוא עשוי לשוב לעמוד על הקווים, אבל ככל שעובר הזמן נראה שהאפשרות שזה יקרה הולכת ופוחתת.

בינתיים, ורסן ממשיך להתראיין והבוקר (שלישי) פורסמה שיחה שערך עם BBC ובה הפתיע כשדיבר בין השאר על הסיטואציה של מסוט אוזיל בארסנל ועל הצעות העבר להן סירב, בין השאר מריאל מדריד.

ונגר, שהצטרף לארסנל באוקטובר 1996 ועזב בתום עונת 2017/18 עם שלוש אליפויות במאזנו, שבעה גביעים וכמובן עונה אחת היסטורית ב-2003/04 שהסתיימה ללא הפסד ב-38 מחזורים בפרמיירליג, סיפר תחילה על מערכת היחסים שלו עם ארסנל כיום: "זו האהבה של חיי. נתתי למועדון 22 שנה מחיי, הזעתי כדי שלמועדון יהיו כספים לבניית אצטדיון האמירויות ומתחם אימונים ועתיד מזהיר. אני חושב שהמועדון בדרך הנכונה. אני מרגיש כמו אדם שסיים מערכת יחסים ואין לו חוזה להישאר עם הילדים שלו, אבל הוא עדיין אוהב אותם מאוד".

על הישארותו בארסנל בשנים האחרונות, גם כחלק מסעיף שהוכנס בחוזהו כתנאי להלוואת 260 מיליון ליש"ט מבנק מקומי לבניית האצטדיון: "הסכמתי לסעיף הזה כי זה היה מאתגר. אחרי 10 שנים שהתחרינו על אליפויות וזכינו, ידעתי שיהיו 10 שנים קשות הרבה יותר. שיחקנו כדורגל מעולה והיו זמנים שגם התמודדנו על האליפות, אבל היינו עם סגל מאוד צעיר. אני אפילו גאה יותר בחלק השני של הקריירה, כי החלק הראשון היה קל יותר".

ארסן ונגר
ונגר. גאה יותר דווקא בשנים ללא תארים | AFP

ההצעות שזרמו לאורך השנים מבאיירן מינכן, ריאל מדריד, פריז סן ז'רמן, יובנטוס ואפילו מנצ'סטר יונייטד: "הכי הייתי קרוב לריאל מדריד, אין ספק. למה? כי ספק אם אתה מכיר הרבה אנשים שסירבו לריאל מדריד, בטח לא פעמיים. בחרתי להישאר בקבוצה ללא האמצעים לזכות באליפות, אבל אמרתי לעצמי שאם כבר נכנסתי לאתגר הזה עם ארסנל, אז אמשיך איתו עד הסוף. יש הרבה סוגי מאמנים, אני מאלו שמשרתים לזמן ארוך – זה היה כך במונאקו ואחר כך גם בארסנל. זה חלק מהאישיות שלי".

ההחלטה להזמין את זלאטן איברהימוביץ' בגיל 17 למבחנים ולא להחתימו בארסנל: "אני לא מצטער על כך. הוא היה בן 17, שיחק במאלמו מהליגה השנייה בשוודיה ואף אחד לא הכיר אותו. זה היה טבעי לחלוטין להזמין אותו למבחנים".

על מיקל ארטטה שמאמן את ארסנל בשנה האחרונה: "הקבוצה בידיים טובות. יש לו את כל האיכויות כדי להפוך למאמן טוב, אבל זה כך עם שחקני עבר רבים ורק הזמן יגיד אם הם יצליחו. מיקל מאוד חכם, יש לו תשוקה ואישיות טובה – אני מאמין גם שהוא מקיף את עצמו באנשים הנכונים".

ארסן ונגר, מיקל ארטטה
ונגר וארטטה, בימים שעוד היה המנג'ר שלו | Dan Mullan/Getty Images

לסיום, ונגר התייחס למעמדו של מסוט אוזיל. כזכור, הקשר חתם בפברואר 2018 על חוזה לשלוש שנים נוספות, "מתנת פרידה" לוונגר שאיבד באותו זמן את אלכסיס סאנצ'ס, אלא שחודשים ספורים לאחר מכן המנג'ר עזב ומעונה לעונה במועדון מנסים יותר ויותר להיפטר מחוזה העתק של הקשר שמסרב בתוקף לעזוב.

"אני מרגיש שאוזיל מתבזבז. הוא נמצא בשנים הכי טובות של הקריירה ויכול לייצר מספרים, אבל זה בזבוז. המועדון מפספס כישרון-על, שחקן כישרוני שיכול לתת מסירות מכריעות בהתקפה. הכדורגל המודרני מאוד מהיר, עם הרבה לחץ והתקפות מתפרצות וזה מחסל שחקנים כמו אוזיל, אבל אל תשכחו שמדובר באלוף עולם ששיחק גם בריאל מדריד. צריך לדעת איך לשלב אותו".

אוזיל. מתבזבז בארסנל | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי