"למפארד לא העריך את פוליסיק בגלל שהוא אמריקאי"

כריסטיאן פוליסיק | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

ג'סי מארש, מאמן זלצבורג שגם הוא מארה"ב, טען כי מנג'ר צ'לסי שפט את הקיצוני לפי דעה קדומה: "מאז הוא הבין שכריסטיאן הרבה יותר טוב ממה שהוא חשב"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

צעדיו הראשונים של כריסטיאן פוליסיק בצ'לסי לא היו מוצלחים כל כך. הקיצוני השמאלי הגיע לסטמפורד ברידג' במקביל למינויו של פרנק למפארד ומצא עצמו נכנס ויוצא מהסגל משבוע לשבוע, כשהפציעות הקשו לא מעט על השתלבותו. אלא שעם חידוש הפרמיירליג בשלהי העונה שעברה, פוליסיק הציג יכולת נפלאה והפך לאחד השחקנים הטובים של הבלוז. ג'סי מארש, מאמנה של רד בול זלצבורג שהגיע לכדורגל האירופי מארצות הברית, בדיוק כמו פוליסיק, טען אתמול (שני) כי למפארד לא העריך את השחקן בן ה-22 בתחילת דרכו בצ'לסי בשל היותו אמריקאי.

"התפיסה באירופה היא שהשחקן האמריקאי מוכן לרוץ, להילחם ויש לו מנטליות טובה, אך הוא לוקה בטכניקה, בהבנה הטקטית ובניסיון", הסביר מארש שהתארח בפודקאסט של אתר ה-MLS. "אפילו למפארד, כשדיברתי איתו על פוליסיק הוא הגיב ש'יש לו לא מעט ללמוד, אז נראה'. אמרתי לו 'תקשיב, הוא היה בדורטמונד, יש שם רמה גבוהה מאוד של חשיבה טקטית והוא הצליח שם'. יכולתי לראות שהתפיסה של למפארד על פוליסיק הושפעה רבות מהיותו אמריקאי ולא מכך שככדורגלן, הוא התחנך בעיקר בגרמניה. מאז, אני חושב שלמפארד למד שפוליסיק הרבה יותר טוב ממה שהוא חשב".

פוליסיק הצטרף לבורוסיה דורטמונד בגיל 16 ושנה לאחר מכן החל להתאמן בקבוצה הבוגרת תחת יורגן קלופ, שהעניק לו את ההזדמנות לערוך הופעת בכורה בבונדסליגה ובליגת האלופות בגיל צעיר מאוד. ב-2017 הפך האמריקאי לכובש הצעיר ביותר בתולדות דורטמונד במפעל הבכיר באירופה, כשהיה בן 18 וחמישה חודשים.

"הוא נחשב לאחד הצעירים הכי טובים בגרמניה, בתוך קבוצה שכללה את טימו ורנר, קאי האברץ, ג'ושוע קימיך, שחקנים כאלה", הוסיף מארש, "וזה לא רק בזכות הכישרון שלו, אלא בגלל שהוא הבין את הטקטיקה ופיתח חוכמת משחק. כריסטיאן חתיכת שחקן. כנ"ל לגבי ג'יו ריינה, טיילר אדאמס, ווסטון מקני".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי