יש חיים אחרי ואן דייק: ליברפול ניצחה 1:2 את שפילד

האלופה נראתה מבולבלת מאוד נגד ה"להבים", נקלעה לפיגור מוקדם בעקבות פנדל של ברגה (12), אבל שערים של פירמינו וז'וטה קבעו מהפך באנפילד והעלו את האדומים למקום השני בטבלה

(גודל טקסט)

לליברפול יש חיים אחרי וירג'יל ואן דייק. האלופה חזרה לאנפילד לאחר שני משחקי חוץ, כאשר במחזור הליגה האחרון היא איבדה את הבלם ההולנדי, שקרע את הרצועה הצולבת. במשחק הערב (שבת) היא הראתה שאסור להספיד אותה בדרך לאליפות שנייה, וניצחה 1:2 את שפילד יונייטד אחרי מהפך.

ביום רביעי האחרון עלה דיוגו ז'וטה מהספסל של יורגן קלופ בניצחון על אייאקס בליגת האלופות, והיום הפורטוגלי קיבל את המקום ב-11 והחזיר בגדול עם שער ניצחון יקר. פאביניו תפס את מקומו של ואן דייק בחלק האחורי לצד ג'ו גומז, אליסון החלים מהפציעה ופתח בין הקורות של ליברפול.

השוער הברזילאי נאלת להיות פעיל מאוד במחצית הראשונה, זאת בעקבות יכולת רעה מאוד של הקבוצה שלו. בדקה ה-12 הוא גם הוציא כדור מהרשת, כאשר סאנדר ברגה דייק מהנקודה הלבנה, זאת לאחר עבירה של פאביניו על אולי מקברני קודם לכן.

ז'וטה חוגג עם אלכסנדר ארנולד את המהפך | Peter Byrne – Pool/Getty Images

ה"מייטי רדס" כלל לא הצליחו לייצר את שטף המשחק המוכר, זאת למרות העובדה שמוחמד סלאח, סאדיו מאנה ורוברטו פירמינו פתחו בחלק הקדמי. על סף הירידה להפסקה הגיע שער השוויון המיוחל כאשר פירמינו היה במקום הנכון ודחק את שערו הראשון העונה בליגה.

למחצית השנייה ליברפול עלתה כשהיא יותר מרוכזת בחלק האחורי, ואף הצליחה להשלים מהפך עם שער של סלאח בדקה ה-63, אך הוא נפסל בצדק בשל נבדל של המצרי. שתי דקות בדיוק לאחר מכן הגיע הרגע הגדול של ז'וטה, שעלה נהדר לכדור גובה של מאנה ונגח לרשת של ארון רמסדייל.

השער של ז'וטה היה ה-9,999 של ליברפול בכל תולדותיה, כאשר הכובש הבא יסמן ציון דרך מרשים עבור המועדון. האדומים עלו זמנית למקום השני בטבלה אחרי הניצחון, בעוד שפילד רשמה הפסד חמישי העונה ונמצאת עמוק מתחת לקו האדום.

סלאח עם פירמינו. ליברפול במקום השני | Peter Byrne – Pool/Getty Images

כעת ליברפול יכולה להתרכז במשחקה הקרוב ביום שלישי, בו היא תארח את מיוטילנד הדנית במחזור השני של ליגת האלופות. בעוד שבוע בדיוק ווסטהאם תגיע לאנפילד. מנגד, שפילד תקווה להשיג ניצחון ראשון העונה כשתארח את מנצ'סטר סיטי.

הרכבים

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ו גומז, פאביניו, אנדי רוברטסון, ג'ורדן הנדרסון, ג'ורג'ינו ווינאלדום, דיוגו ז'וטה (ג'יימס מילנר, 83), מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו (טאקומי מינאמינו, 83).

שפילד יונייטד: ארון רמסדייל, כריס באשם, אית'ן אמפאדו, ג'ון איגן, אנדה סטיבנס, סאנדר ברגה, ג'ון לונדשטרם (דייויד מקגולדריק, 76), ג'ורג' באלדוק, בן אוסבורן, ראיין ברוסטר (אוליבר בורקה, 54), אולי מקברני.

מהלך המשחק

דקה 12, שפילד עלתה ל-0:1! פאביניו הכשיל את מקברני על סף הרחבה, לאחר בדיקת VAR ארוכה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה. ברגה דייק מול אליסון ללא בעיות.

רגע ההכשלה של מקברני ופאביניו | Stu Forster/Getty Images
ברגה לא התקשה מול אליסון | MICHAEL STEELE/POOL/AFP via Getty Images

דקה 21, שפילד הייתה קרובה לשער שני במשחק: כדור ארוך של אמפאדו מצא את מקברני, החלוץ רץ כל הדרך לעבר השער אבל פספס את המסגרת.

דקה 24, הצלה גדולה של אליסון!: לא ברור מה קורה לליברפול בדקות הפתיחה. באלדוק הרים כדור נהדר לעבר הרחבה, אוסבורן המשיך עם בעיטה אדירה מהאוויר, אך אליסון עמד במקום והציל שער כמעט בטוח.

אליסון. שומר על ליברפול בתמונה | Peter Byrne/PA Images via Getty Images

דקה 41, ליברפול חזרה ל-1:1! משום מקום, האלופה הכניעה את רמסדייל. כדור גובה של הנדרסון מצא את הראש של מאנה, שנהדף על ידי השוער, אבל פירמינו הסתער על הכדור וכבש שער בכורה לעונה עבורו מול רשת כמעט חשופה.

פירמינו מול רמסדייל. שער בכורה העונה בליגה לברזילאי | MICHAEL STEELE/POOL/AFP via Getty Images
ליברפול חזרה למשחק | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

דקה 45+4, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: ליברפול ושפילד יונייטד ירדו לחדר ההלבשה ב-1:1.

מחצית שנייה

דקה 53, סלאח כמעט השלים מהפך: המצרי עלה חד למחצית השנייה, והיה קרוב לשער משלו אך החמיץ את המסגרת מקרוב.

דקה 63, שער המהפך של ליברפול נפסל! אלכסנדר-ארנולד מצא את סלאח בתוך הרחבה, הקיצוני השתלט על הכדור באוויר ובנגיעה נוספת שלח אותו לרשת. שופטי הווידאו ראו נבדל של המצרי במהלך והשער נפסל.

הלטה נכונה של השופט בעזרת ה-VAR | Peter Byrne – Pool/Getty Images
גם סלאח יודע שהוא היה בנבדל | Peter Byrne – Pool/Getty Images

דקה 65, ליברפול עלתה ל-1:2! עכשיו זה חוקי! מאנה הרים כדור נהדר לעבר מרכז הרחבה, ז'וטה עלה גבוה ונגח מצוין לרשת של רמסדייל.

עלייה נהדרת של ז'וטה | John Powell/Liverpool FC via Getty Images
הפורטוגלי השלים מהפך | Peter Byrne – Pool/Getty Images

דקה 81, סלאח פגע בקורה! הכוכב של ליברפול היה קרוב לשער שלישי במשחק עבור השחקנים באדום, אבל מבצע אישי נהדר שלו הסתיים לצערו בקורה.

דקה 90+3, שריקת הסיום באנפילד: ליברפול ניצחה 1:2 את שפילד יונייטד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי