ה-VAR שוב במוקד: כיצד לא נשרק פנדל נגד הארי מגווייר?

הארי מגווייר תופס את אספיליקווטה
הארי מגווייר תופס את אספיליקווטה | OLI SCARFF/POOL/AFP via Getty Images

בלם מנצ'סטר יונייטד תפס בבירור את אספיליקווטה ברחבה, קפטן צ'לסי וגם מאמנו פרנק למפארד התקשו להבין כיצד השופט לכל הפחות לא התבקש לצפות באירוע. וגם: סולשיאר הודף את הביקורות ומנדי זוכה לשבחים

(גודל טקסט)

ציפיות רבות היו לנו מצ'לסי וממנצ'סטר יונייטד – לא רק לקראת המפגש ביניהן שנערך אמש (שבת), אלא בכלל בעונת 2020/21. בינתיים, לפחות אחרי המחזור השישי בפרמיירליג, בהחלט קשה לומר שפרנק למפארד ואולה גונאר סולשיאר מצליחים להוציא מהקבוצות את המיטב.

אתמול נפגשו השתיים באולד טראפורד ונפרדו ב-0:0 די מאכזב. הקבוצות אמנם הגיעו למצבים והשוער אדוארד מנדי בהחלט היה המצטיין על כר הדשא, אבל זה לא ששוער צ'לסי לא היה צריך לעבוד קשה מדי לאורך 90 דקות, אלא מנע מספר מצבים מסוכנים מאוד (ומעטים) אליהם הגיעו השדים האדומים.

ליונייטד יש משחק חסר להשלים, אבל אחרי חמישה משחקים היא עם שבע נקודות בלבד ואולי תוכל להתעודד מהופעתו הטובה של אדינסון קבאני שעלה מהספסל אחרי מעל חצי שנה שלא שיחק כדורגל. וצ'לסי? הקבוצה שרכשה הקיץ שחקנים בכ-250 מיליון ליש"ט עם תשע נקודות בלבד משישה משחקים והיא עם ניצחון אחד בששת משחקיה האחרונים בכל המסגרות.

צפו: סולשיאר ולמפארד מסכמים בשיחה עם ספורט1

בסיום המשחק הגיב סולשיאר לביקורות: "זה מאוד פשוט להיות אוהד כדורגל, פרשן או אפילו להיות בעמדה שלי. אתה יושב ואומר לעצמך מי צריך לשחק – אבל אנחנו לא יודעים מה באמת קורה מאחורי הקלעים ועובר על השחקנים. הם בעיקר מאוד עייפים. היה חסר לנו משהו, אבל עדיין הגענו לשני מצבים מסוכנים מאוד של מרקוס ראשפורד וצריך לשבח את שוער צ'לסי שסיפק שתי הצלות פנטסטיות. אחרי הניצחון בפריז (במרץ 2019) הפסדנו ונקלענו לרצף שלילי, הפעם לקחנו נקודה לדרך".

סולשיאר גם נשאל על הספסול של דוני ואן דה בייק והבהיר: "אל תדאגו לו. הרבה יותר קל לשאול על אלו שלא שיחקו והרבה יותר קל לומר מי לא שיחק וצריך היה לשחק, אבל דוני עוד ישחק הרבה העונה".

שוער מנצ'סטר יונייטד, דויד דה חאה, נשאל מה עובר על יונייטד בבית – הפסידה את שני המשחקים הראשונים העונה ואתמול צברה רק נקודה ראשונה בתיאטרון החלומות – ועל כך אמר השוער: "אני לא יודע להסביר, אולי זה הקהל שכל כך חסר לנו. אנחנו חייבים לעשות את הכל כדי לנצח בבית במשחק הבא. הגיע לנו לנצח את צ'לסי ואנחנו חייבים נהיה לנצח במשחק הבא". ונייטד, אגב, תקיים כעת שני משחקיה בית ברצף – באלופות נגד לייפציג ובליגה מול ארסנל.

בצד של צ'לסי, כמובן, זעמו על כך שלא הוענק להם פנדל על התפיסה הבוטה של הארי מגווייר ברחבה. הבלם עלה לכדור גובה עם ססאר אספיליקווטה וגרם לרבים לתהות כיצד המשחק לא נעצר והשופט לא התבקש לצפות במהלך ולהחליט אם לא ראויה הקבוצה לפנדל.

הארי מגווייר תופס את אספיליקווטה
עבירה ברורה. מגוויר מונע מאספיליקווטה לנגוח | OLI SCARFF/POOL/AFP via Getty Images

אספילקווטה, קפטן הבלוז, סיפר על אותה תפיסה אחרי המשחק: "זו שאלה טובה (למה לא נשרקה עבירה). על המגרש הרגשתי שהוא תופס אותי סביב הצוואר והכתפיים ושזו עבירה. השופט יכול לקבל החלטה וגם יש צוות VAR – השופט היה צריך לפחות ללכת לצפות באירוע. לפעמים יש מקרים של 50/50, אז למה לא ללכת לצפות באירוע לכמה שניות? תיקח 20 שניות, תסתכל ותחליט. אני חושב שזה נושא שעוד אפשר לשפר אותו".

אפילו פטריס אברה, מגן העבר הצרפתי שמשמש כפרשן ומזוהה כאוהד מנצ'סטר יונייטד, אף הגדיל לעשות כשהשווה את התפיסה של מגווייר ברחבה לחניקה שהיה מבצע מתאבק ה-WWF האלק הוגן.

מי שאכזבו משחק נוסף הם צמד הכוכבים שהגיעו מהבונדסליגה, קאי האברץ וטימו ורנר שהוחלפו יחדיו מבלי שהצליחו לאיים על שערה של מנצ'סטר יונייטד. למרות זאת, ב"פוטבול לונדון" החמיאו ללמפארד ששינה אתמול את המערך בניסיון לייצב את ההגנה ו- זו גם הסיבה שריס ג'יימס פתח והיה מהבולטים על כר הדשא, מה שהוביל לספסולו של מייסון מאונט.

"למפארד הקריב בשביל לתקן בעיה בהגנה וצריך לומר בכנות שזה הצליח. המפתח להצלחה הוא שתהיה קבוצה יציבה ונקווה שנגד קרסנודאר ביום רביעי גם ממשחק ההתקפה שוב יספק מספרים".

המאמן אמר לאחר המשחק: "הגיע לנו פנדל, זה היה ברור. לא ראיתי את האירוע מנקודה בה עמדתי, אבל זו בדיוק הסיבה שהכניסו את ה-VAR ואם הוא היה הולך לצפות באירוע על המסך הוא גם היה שורק לפנדל. מאוד לא ברור לי. זו הייתה החלטה קלה, היו צריכים לפחות להגיד לו שייצפה בזה".

על ההופעה של מנדי הוסיף למפארד: "במשחקים כאלה צמודים, צריך לסמוך על השוער ומנדי נתן הופעה טובה מאוד כך שאני מרוצה. הוא הראה לכולם מדוע הוא פה והוכיח שאפשר לסמוך עליו".

אדוארד מנדי
מנדי מתעופף. "הוכיח שאפשר לסמוך עליו" | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי