ואן באסטן: "ואן דה בייק לא היה צריך לחתום במנצ'סטר יונייטד"

דוני ואן דה בייק
דוני ואן דה בייק | Matt Dunham/PA Images via Getty Images

אחרי כחודשיים בתיאטרון החלומות, הקשר ממעט לשחק ואגדת העבר טען שמלכתחילה לא היה צריך לעבור לשם: "הוא היה צריך לחכות להצעה ממועדון אחר". חאקים זייך, חברו הטוב מאייאקס, ניסה להרגיע: "הוא זקוק לזמן"

(גודל טקסט)

מאז הגיע דוני ואן דה בייק מאייאקס למנצ'סטר יונייטד בתחילת ספטמבר, הוא רשם בסך הכל 59 דקות פרמיירליג. על אף שבהופעת הבכורה עלה מהספסל ל-23 דקות וכבש בהפסד לקריסטל פאלאס, מאז שותף עוד שלוש פעמים בלבד (נגד ברייטון עלה מהספסל בדקה ה-90), בליגת האלופות נכנס לשתי דקות בניצחון על פריז סן ז'רמן וב-0:0 נגד צ'לסי כבר נותר על הספסל לכל אורך המשחק.

הקשר בן ה-23, שבקיץ שעבר נטען שניהל שיחות מתקדמות עם ריאל מדריד, נחשב לאחת ההבטחות הגדולות, אבל החודשיים הראשונים בתיאטרון החלומות כבר גורמים לדאגה רבה בצמרת הכדורגל ההולנדי. המנג'ר שלו אולה גונאר סולשיאר אמנם הצהיר בשבת שוואן דה בייק עוד יזכה לשחק והרבה, אבל מרקו ואן באסטן וראשי הכדורגל בהולנד חוששים מאוד לעתידו.

"זו סיטואציה מאוד רעה עבור בחור כמוהו, לשחק שישה או שבעה משחקים בשנה", הצהיר ואן באסטן האגדי, "כמובן שבמעבר לקבוצה גדולה אפשר להרוויח, אבל השאלה היא לאן אתה עובר והיכן אתה משחק. הוא חתם שם לחמש שנים, אבל לא היה צריך לבחור במנצ'סטר יונייטד מלכתחילה. הוא היה צריך לחכות להצעה ממועדון אחר, כי דוני ואן דה בייק הוא שחקן שרוצה וצריך לשחק כל שבוע ומנצ'סטר יונייטד זו בחירה רעה".

גם סוכנו של ואן דה בייק, שאק סווארט, כבר התבטא פומבית נגד השדים האדומים עוד בחודש שעבר: "אני לא אוהב בכלל את העובדה שהוא שחקן מחליף".

חברו לאייאקס, חאקים זייך שעבר לצ'לסי וגם הוא לא זכה עדיין לפתוח בהרכב של פרנק למפארד, אם כי אצלו הסיבה היא פציעה שהשביתה אותו קרוב לחודשיים, ניסה להרגיע את הרוחות: "שוחחתי עם דוני כשהוא רק הגיע למנצ'סטר יונייטד, אבל לא על המצב בו הוא נמצא כרגע. הוא זקוק לזמן, הוא הגיע ממדינה אחרת עם סגנון כדורגל שונה. אני בטוח שזה ייקח לו קצת זמן, אבל הוא בסופו של דבר יראה את האיכויות שלו. הכי חשוב שהוא יישאר רגוע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי