Sport1 Banner

הארי קיין שובר שיאים, מוריניו עקץ את סולשיאר

הארי קיין | Marc Atkins/Getty Images

חלוץ טוטנהאם הפך ב-0:1 על ברנלי לשחקן שמעורב בהכי הרבה שערים אי פעם בפרמיירליג בששת המחזורים הראשונים, ומה עם שיתוף הפעולה עם סון? המאמן לעג ליונייטד בעקבות הביקורת על הסגנון ההגנתי שלו

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

טוטנהאם יכולה להיות מרוצה ופחות מרוצה מה-0:1 שלה אמש (שני) על ברנלי. בצד השלילי, הקבוצה הציגה יכולת לא מרשימה, ודווקא אחרי שכבשה בצרורות במשחקים האחרונים – התקשתה מאוד להגיע למצבים ומצאה את המסגרת רק שלוש פעמים בקושי. בצד החיובי, הקבוצה ניצחה ושמרה על שער נקי.

וזה לא דבר של מה בכך אצל טוטנהאם של 2020/21 לשמור על שער נקי. מעבר לכך שזו הייתה הפעם הראשונה העונה בה הקבוצה לא ספגה במסגרת הליגה – זו הפעם השלישית בלבד שהיא הצליחה לעשות זאת ב-28 משחקי החוץ האחרונים שלה.

צפו בתקציר ה-0:1 של טוטנהאם על ברנלי

מי שהעניק לה את הניצחון היה הצמד האדיר, הארי קיין את יונג מין סון. החלוץ האנגלי בישל בפעם השמינית העונה בליגה (שבר את שיאו העונתי) לקוריאני, שכבש את שערו השמיני העונה בליגה. ואנחנו רק במחזור השישי. שבעה מתוך שמונת הבישולים העונה של קיין היו לסון, והצמד האימתני הגיע אתמול ל-29 שערים שהם מצליחים לבשל אחד לשני בפרמיירליג.

לשם השוואה, הם השתוו כעת לשני צמדים אימתניים נוספים שבישלו אחד לשני 29 שערים בליגה האנגלית – סרחיו אגוארו ודויד סילבה, שעשו זאת במנצ'סטר סיטי כמובן, ותיירי הנרי ורובר פירס, שעשו זאת בארסנל. רק הצמד דידייה דרוגבה את פרנק למפארד הצליחו לבשל אחד לשני יותר – 36. האם סון וקיין יגיעו למקום הראשון בכל הזמנים ויהפכו לשילוב הגדול ביותר בתולדות הפרמיירליג? ימים יגידו.

אבל זה לא השיא היחיד שקיין שבר אתמול. מעבר לשמונת הבישולים שציינו שכוכב נבחרת אנגליה מחזיק באמתחתו בששת משחקי הליגה העונה, יש לו גם חמישה כיבושים. בעצם, אתמול הוא הגיע ל-13 שערים בהם היה מעורב באופן ישיר מתחילת העונה – הכי הרבה אי פעם לשחקן בליגה האנגלית בשלב זה של העונה. פשוט אדיר.

הארי קיין חוגג עם יונג מין סון | JASON CAIRNDUFF/POOL/AFP via Getty Images

לאחר המשחק סיפר קיין על השת"פ הפורה: "לי ולסוני יש מערכת יחסים טובה ואני מקווה שהיא תימשך. אני מבין את התנועה לעומק שלו וזה מה שעושה את ההבדל, גם הביטחון שיש לנו (אחד בשני) עוזר. אפילו היום, זה לא היה בישול גדול – אבל זה הגיע כמו שצריך לסוני".

גארת' בייל, אגב, לא שותף אתמול וישב על הספסל במשך 90 דקות. מאמן התרנגולים, ז'וזה מוריניו, דיבר אחרי המשחק והתייחס לכך שהפעם קבוצתו הסתפקה רק בשער אחד אחרי שכבשה לא פחות מ-19 בארבעת משחקיה הקודמים: "יש לנו כאן הרבה שחקני התקפה טובים, אבל אנחנו צריכים לתת יציבות לקבוצה בחלק האחורי כדי שנהיה מסוגלים להתקדם. אנחנו צריכים למצוא את האיזון הזה".

"זה עניין קבוצתי, לא של שחקן כזה או אחר", המשיך 'המיוחד'. "אנחנו צריכים להיות מסוגלים לשחק עם כל הכלים ההתקפיים שלנו ולדעת להישאר מאורגנים בחלק האחורי ולא לתת שטחים ליריב. אנחנו חייבים להשתפר במשחק ההגנתי, זה ברור".

מוריניו נשאל על הסגנון ההגנתי יחסית שלו בעונה הקודמת בטוטנהאם ובתקופה במנצ'סטר יונייטד ביחס לסגנון הנוכחי, והשיב בחריפות, כשבדרך הוא שלח עקיצה קטנה לאולה גונאר סולשיאר, מאמן השדים האדומים: "הסגנון תלוי בקבוצה. אי אפשר להגיד את הדברים האלה עליי בריאל מדריד שלי שעשתה בעונה 121 שערים. היו שם שחקני התקפה מדהימים והצלחנו לבנות את הקבוצה בצורה מסוימת. אם מבקרים את הדרך שלי, כשסיימתי עם יונייטד ב-2017/18 במקום השני, ומסתכלים על העונה הקודמת שהיא נלחמה על המקום השישי כדי להשיג את הכרטיס לליגה האירופית – כנראה שהמבקרים צודקים".

ז'וזה מוריניו | Lindsey Parnaby – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי