מנדי שוב לא ספג וזייך כיכב, באנגליה מתלהבים מצ'לסי

הבלוז הרשימו ב-0:3 בחוץ על ברנלי וגם המנג'ר פרנק למפארד מרוצה משחקניו: "מרגיש שעשינו צעד משמעותי". ורנר וזומה שוב כבשו, פוליסיק לעומת זאת נפצע בחימום ויעבור צילום

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

כחלק ממסע הרכש המטורף של צ'לסי הקיץ, כ-250 מיליון ליש"ט כדי להשלים מהפכה בסגל, הגיעו המגן השמאלי בן צ'ילוול, הבלם טיאגו סילבה והשוער אדוארדו מנדי. האחרון היה אמנם האחרון שהצטרף, אבל בכל הנוגע למשחק ההגנה הוא בהחלט מצליח להוכיח שהשינוי היה הכרחי: צ'לסי רשמה אתמול (שבת) משחק רביעי ברציפות ללא ספיגה בכל המסגרות, כשניצחה בקלות 0:3 בברנלי.

מנדי, בשש הופעות רצופות, יכול להתגאות בחמישה משחקים רצופים בהם שמר על רשת נקייה, בעוד קפה, שהגיע לפני שנתיים תמורת 72 מיליון יורו והפך לשוער היקר בעולם, מחזיק בשיא של שלושה משחקים רצופים בהם לא ספג – וזה אחרי 98 הופעות במדים הכחולים.

למפארד, שראה את קבוצתו מסיימת העונה פעמיים ב-3:3 נגד סאות'המפטון ו-ווסט ברומיץ' במשחקים בהם פתח קפה, הצהיר שזו רק ההתחלה: "זו הייתה הופעה מצוינת שלנו מכל הבחינות. קשה להגיע למגרש כמו של ברנלי, כי אתה חייב לדעת להגן מרחבה לרחבה, להגיע ראשון לכדורים ולשחק חזק, אבל זה מה שעשינו ואני מאוד מרוצה. מהדקה הראשונה ועד האחרונה השחקנים עבדו ואני מרגיש שעשינו צעד משמעותי".

אדוארד מנדי
חמישה משחקים ברצף ללא ספיגה בשש הופעות. מנדי | OLI SCARFF/POOL/AFP via Getty Images

וזה לא שרק הצד ההגנתי עשה את המוטל עליו בצורה טובה, אלא שגם בחלק ההתקפי דברים מתחילים להסתדר. כריסטיאן פוליסיק אמנם נפצע בחימום, יצא מהסגל ולהרכב קפץ טימו ורנר שאמור היה לזכות במנוחה, אבל גם ללא "קפטן אמריקה" הבלוז נהנו מיכולת מצוינת של חאקים זייך שכבש ובישל בהופעת הבכורה בפרמיירליג, הגרמני כבש ממצב נוח וגם הבלם קורט זומה רושם כבר שלושה שערים העונה מכדורי קרן.

על היכולת של חאקים זייך, שנפצע בהכנה לעונה ורק החודש זכה לדקות ראשונות העונה, אמר המנג'ר: "אני מודע ליכולות שלו ויודע כמה הוא יהיה חשוב למועדון, אז אני בהחלט מצפה ממנו להרבה. הוא מביא איתו מגוון של יכולות, עובד קשה מאוד ותמיד רוצה את הכדור. הוא בהחלט נתן לנו דחיפה גדולה ותוך ימים ספורים הצליח להשפיע בדרך שבה הוא משחק".

חאקים זייך
זייך. שער ובישול בהופעת הבכורה בהרכב בפרמיירליג | James Williamson – AMA/Getty Images

על פוליסיק, שנפגע בדיוק במקום בו נפצע בעבר, הוסיף: "יש לו בעיה קטנה בהאמסטרינג, אז החלטנו לא לסכן אותו כשהוא מרגיש משהו בחימום. זה מתסכל, אבל הוא יעבור צילום ורק אז נוכל לדעת מה מצבו. זה מאכזב, כי נתנו לו השבוע לנוח בליגת האלופות והוא עלה מהספסל וכבש, זה מאוד מתסכל".

ג'ו קול, שחקן העבר שכיכב גם בצ'לסי כבר העלה את רף הציפיות אחרי ההופעה המצוינת בטרף מור: "עכשיו צ'לסי נראית כמו קבוצה שיכולה לרוץ עד הסוף. עבר הרבה מאוד זמן מאז שצ'לסי נראתה ככה בהגנה, מנדי אפילו לא היה צריך להתמודד עם איום לעברו. צ'לסי תצטרך לדעת לשמור על יציבות, ואם תסתכלו על לוח המשחקים שלה (שפילד יונייטד, ניוקאסל, טוטנהאם ולידס במחזורים הבאים) אז תבינו שהיא יכולה לצאת לרצף ניצחונות. עד חג המולד צ'לסי יכולה גם להיות בפסגה, היא בהחלט אחת משלוש או ארבע קבוצות שיתמודדו עם האליפות".

שחקני צ'לסי חוגגים עם זייך
שחקני צ'לסי חוגגים עם זייך | Alex Livesey/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי