מדאיג: סר בובי צ'רלטון אובחן כחולה דמנציה

בובי צ'רלטון | BEN STANSALL/AFP via Getty Images

האנגלי בן ה-83 שנחשב לאחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל הבריטי וזכה עם הנבחרת במונדיאל 1966, סובל ממחלה הגורמת לשכחה ולפגיעה בחשיבה. אשתו היא זו שסיפרה על כך ל"טלגרף"

(גודל טקסט)

סר בובי צ'רלטון, שזכה בגביע העולם עם נבחרת אנגליה ב-1966 ונחשב לאחד השחקנים הגדולים ביותר בתולדות מנצ'סטר יונייטד, אובחן כחולה דמנציה, מחלה הפוגעת בזיכרון וביכולת החשיבה. המידע נחשף ב"טלגרף" לאחר שאשתו של האנגלי בן ה-83, ליידי נורמה, החליטה לשתף במצבו במטרה שייתבצע חקר מעמיק והצוות הרפואי יעמיק את הידע בנושא וכך יוכלו לעזור לאחרים שמתמודדים אף הם עם המחלה.

ההודעה מגיעה יומיים לאחר מותו של נובי סטיילס בדיוק מאותה המחלה. צ'רלטון הוא השחקן החמישי מאותה נבחרת אגדית שאובחן כחולה (ועדיין בחיים). ריי ווילסון ומרטין פיטרס נפטרו ב-2018 ו-2019. "האבחנה הזו תחזק את הקריאה לבדוק את הקשר בין כדורגל לדמנציה", נטען בכלי התקשורת באנגליה.

צ'רלטון שיחק 17 שנה במדי מנצ'סטר יונייטד, בין 1956 ועד 1973 וזכה עמה בשלוש אליפויות אנגליה, גביע אנגלי, ארבע פעמים במגן הקהילה והדובדבן שבקצפת היה הזכייה בגביע אירופה לאלופות ב-1967/68. הוא מדורג שני במספר ההופעות בקבוצה אחרי ראיין גיגס והוא סגנו של רוני מבחינת שערים במועדון. הוא זכה בפרסים רבים וביניהם כדור הזהב ב-1966. למשך זמן רב היה מלך שערי נבחרת שלושת האריות, עד ששיאו נשבר על ידי וויין רוני ב-2016. היציע הדרמוי של אצטדיון אולד טראפורד נקרא על שמו.

שחקני אנגליה חוגגים עם גביע העולם ב-1966 | Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי