Sport1 Banner

בייל: "זו הרגשה מדהימה, לא ניסחף". ציון דרך גדול גם לקיין

הוולשי חגג קאמבק נהדר בטוטנהאם, בממלכה מתמוגגים: "מוריניו הביט לספסל - והשאר היסטוריה. עוד רגע גאונות". המאמן עקץ את ריאל: "אגיע למדריד כדי לברר מה רצו ממנו". הקפטן נכנס לטופ עשרת המבקיעים בפרמיירליג

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

ימים סוערים עברו על טוטנהאם שנכנעה ביום חמישי 1:0 לאנטוורפן משער של ליאור רפאלוב. הקבוצה של ז'וזה מוריניו הייתה זקוקה לניצחון ביתי ראשון העונה בליגה כמו אוויר לנשימה ועשתה זאת עם 1:2 על ברייטון. אתמול (ראשון) המחליף גארת' בייל כבש שער ניצחון מרגש אחרי 200 שניות על כר הדשא והקפיץ אותה למקום השני בטבלה שם לא ביקרה מאז פברואר 2019 עם מאוריסיו פוצ'טינו. זה היה שערו הראשון בספרס מאז שחזר. עברו שבע שנים ו-144 ימים מאז הבקיע במאי 2013. את השער בישל לו חברו מריאל מדריד, סרחיו רגילון.

בזמן שהוולשי כצפוי היה סיפור המשחק, הרי שגם הקפטן הארי קיין המשיך בשלו. הוא כבש בקלילות מפנדל והגיע לשישה שערים העונה בליגה. יחד עם שמונת הבישולים שלו, הוא מעורב כבר ב-14 שערים – יותר מכל אחד אחר בחמש הליגות הגדולות (לרוברט לבנדובסקי יש 13). השער אמנם נכבש בסך הכל בפנדל אך היה מיוחד: זה היה שער ה-149 של קיין בפרמיירליג, והוא נכנס לרשימת עשרת המבקיעים הגדולים בממלכה, יחד עם לס פרדיננד. לקיין ממוצע של 0.69 שערים שערים למשחק – הטוב ברשימה.

בייל הנרגש אמר: "זו הרגשה נהדרת, אני רק רוצה להמשיך ולעשות את העבודה עבור הקבוצה. התמזל מזלי לכבוש. זה ללא ספק היה בישול נהדר של רגילון ואני הייתי במקום הנכון. נחמד לכבוש. כולם מדברים על שחקנים יחידים אבל תמיד אמרתי שאני שחקן של הקבוצה, אשמח גם לעשות הגנה. הקולקטיב הכי חשוב. לא שיחקתי הרבה זמן, הייתה לי בעייה קטנה בברך וזה לקח זמן".

הארי קיין חוגג עם שחקני טוטנהאם | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images)

על העונה של טוטנהאם: "אנחנו משתפרים בכל משחק, גם אנחנו עושים טעויות אבל לומדים מהן ומשתמשים בזה כחיובי. הליגה מאוד תחרותית, אנחנו יודעים לא להיסחף יותר מדי אחרי משחק אחד. יש כמה קבוצות נהדרות".

מוריניו סיכם: "זו לא הייתה הפתעה כי ידעתי שברייטון קבוצה טובה עם אממן מצוין. לא רוצה לדבר על שער השוויון שלהם, עליי להתרחק מזה, השופט הוא שופט טוב. יש החלטות שאחרים צריכים להסביר ולא אני. הם הפעילו הרבה קשיים אבל ידענו להגיב אחרי שהם השוו, היינו יציבים ברבע השעה האחרונה, הם לא הגיעו לשום הזדמנות. כל נקודה בפרמיירליג היא זהב. ב-2004 כשהגעתי לכאן היו משחקים שקבוצות הצמרת ידעו שהן נקודות בטוחות – כבר לא. זו הליגה הטובה בעולם לא רק בגלל שש הנקודות. אם נאבד נקודות אנחנו עלולים ליפול למקום השביעי, השמיני, התשיעי".

על בייל: "היינו זקוקים לשער ואני כבר שבועות אומר שבייל משתפר. השער כל כך מגיע לו. אני יודע שאין לו עדיין כושר ל-90 דקות בפרמיירליג. הדבר הכי חשוב שהוא מאוד אינטיליגנטי, מאוד מנוסה ומאוד טוטנהאם. הוא יודע מה קורה. אנחנו משתמשים במשחקי הליגה האירופית כדי לשפר את מצבו. הוא כבש את שער הניצחון וזה נהדר עבור הקבוצה. זו הרגשה נהדרת עבור האוהדים כי כולם אוהבים אותו מאוד".

גארת' בייל חוגג עם סרחיו רגילון המבשל ויונג מין סון | Charlotte Wilson/Offside/Offside via Getty Images

בהמשך עקץ את ריאל מדריד: "כשיהיו לי חמש דקות אני אלך למדריד לבדוק מה אומרים עליו. היו לו תחושות רעות, לקח לו זמן, גופו קצת סבל. אבל הוא קיבל את כל מה שהוא צריך. אני מדבר על הרופאים. אנחנו מקבלים בברכה שחקן שהיה חלק מהתקופות המצליחות ביותר בהיסטוריה שלנו".

"אחרי 200 שניות בלבד על המגרש הוא כבר היה מכריע והראה את האיכויות המדהימות שלו ב-20 דקות בלבד", חגגו ב"סקיי ספורטס" יחד עם בייל את שער הבכורה שלו במועדון. "הספרס הצליחו לאטום את הנקודות החשובות בדרך למקום השני וכולם מקווים שזה רגע אחד גדול מיני רבים". "דקה 70 – מוריניו הביט לספסל שלו, שם ישב בייל. אתם יודעים מה יקרה אחר כך – היסטוריה. עוד רגע קסום של בייל", נכתב ב"דיילי מייל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי