מוריניו: "יכולים לקחת אליפות בכל ליגה אחרת". ציון דרך לקיין

החלוץ שהוביל את טוטנהאם ל-0:1 מאוחר על שפילד הגיע ל-150 שערי פרמיירליג כאשר רק שירר ואגוארו עשו זאת בפחות משחקים. מאמן הספרס: "כאן באנגליה גם אם תהיה נפלא ותשיג נקודות זה עלול לא להספיק בגלל היריבות"

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

למשך זמן קצר מאוד החזיק טוטנהאם של ז'וזה מוריניו בפסגת הפרמיירליג, לאחר שגברה 0:1 על שפילד יונייטד אתמול (ראשון). אמנם הטריו ההתקפי שפתח לראשונה יחד בהרכב: גארת' בייל-יונג מין סון-הארי קיין לא ממש הצית את הדימיון ובמחצית הראשונה הספרס איימו פעם אחת בלבד לשער (בפעם השלישי בעידן מוריניו לעומת ארבע פעמים ב-202 משחקים עם מאוריסיו פוצ'טינו) – אך החלוץ האנגלי כבש את שער הניצחון היקר בדרך לניצחון שלישי ברציפות ורשם ציון דרך ענק.

ביום חמישי כבש קיין את שערו ה-200 במועדון ואמש הבקיע את שערו ה-150 בפרמיירליג. בכך, השתווה למייקל אואן במקום התשיעי בטבלת הכובשים בכל הזמנים. אם ימשיך בכושרו הנוכחי אין סיבה שלא יעקוף את רובי פאולר השביעי לו 163 שערים. רק אלן שירר (212) וסרחיו אגוארו (217) נזקקו לפחות משחקים ממנו (218 משחקים) כדי להגיע לציון הדרך הזה. העונה כבש קיין 13 שכרים ובישל עוד עשרה ב-14 משחקים בכל המסגרות.

"כפי שעשה פעמים כה רבות בעבר, קיין העניש על חוסר ריכוז של שבריר שנייה", נכתב ב-"BBC". "הספרס היו חסרי יצירתיות והיו בדרך לתיקו מאכזב ואז הגיע קיין, שוה הגיבור", נכתב ב"סקיי ספורטס". ב"דיילי מייל" הציגו את שאלת מיליון הדולר: האם קיין, בגיל 28 כשהוא בשיאו, מסוגל להתעלות על פני שירר ולהפוך לשיאן המבקיעים בליגה מאז ומעולם. "זה האתגר החדש שלו", נכתב. שירר עצמו אמר בראיון ל"אתלטיק" בחודש שעבר: "הרבה מזה יסתכם בכמה הוא יישחק ויוכל להימנע מפציעות. הוא יוכל לכבוש 20 או 25 שערים בעונה למשך חמש השנים הבאות".

מוריניו שיבח: "הבחור הזה עושה כל כך הרבה מעבר לכל הגולים שהוא כובש. למשל, בחמש הדקות האחרונות הוא שיחק כמספר שש וחילץ כדורים. הוא שחקן מיוחד. יש לו כל כך הרבה שערים, בישולים, חטיפות כדור. יש לו הכל. השיא? זה לא ישפיע עליו, הוא ירצה עוד 150".

"נצטרך כמה ניצחונות כאלה כדי להגיע רחוק בטבלה. אני מרגיש סיפוק כי יש לנו 17 נקודות בסך הכל ו-12 מ-12 מחוץ לבית. זה מפצה על המאזן הביתי הלא מזהיר. הפרמיירליג היא הקשה ביותר. אנחנו יכולים להיות אלופים בהרבה ליגות אחרות. אבל כאן באנגליה, אתה יכול לעשות עונה טובה אבל בסופו של דבר אתה מתמודד עם ליברפול, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד ואחרות, וזה לא יספיק לך לאליפות".

מי שמדאיג את הספרס הוא גארת' בייל שפתח בהרכב במשחק ליגה לראשונה מאז 2013 אך הוחלף בדקה ה-78 וירד עם שקית קרח צמודה לקרסולו. הוולשי נכלל בסגל נבחרתו לקראת המשחקים מול ארה"ב, אירלנד ופינלנד, ולאור היסטוריית הפציעות שלו בטוטנהאם לא רגועים וגם בנבחרת עצמה.

גארת' בייל על הספסל | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי