מילנר יפתח כמגן, קלופ חושש מווארדי: "אסור לו לקבל כדורים"

ג'יימס מילנר | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

מוליכת הפרמיירליג לסטר תגיע לאנפילד, האלופה ליברפול מקווה שלפחות פאביניו יהיה כשיר: "אנחנו לא הולכים לוותר על שום משחק, מי שחושב ככה אין לי איך לעזור לו", הצהיר המנג'ר. וגם: לידס נגד ארסנל

(גודל טקסט)

המחזור התשיעי בפרמיירליג ייפתח כבר היום (שבת) ובמוקד יהיה המפגש המרתק בין טוטנהאם למנצ'סטר סיטי (19:15 בספורט2), לפני כן גם צ'לסי תתארח בניוקאסל (14:20 בספורט1) ובערב מנצ'סטר יונייטד תארח את ווסט ברומיץ' החלשה (21:50 בספורט3), אבל גם מחר ייערך קרב ענקים, כאשר באנפילד תארח האלופה ליברפול את המוליכה לסטר.

ליברפול – לסטר (21:05 בספורט1)

הפגרה הגיעה לשועלים בתזמון רע, אחרי רצף של שישה ניצחונות בכל המסגרות, ביניהם 0:1 בלונדון על ארסנל, רביעיות בלידס ובליגה האירופית על בראגה ו-0:1 על וולבס הקשוחה במשחק האחרון לפני הנבחרות. מחר ברנדן רוג'רס ישוב לאנפילד, מקום שהיה לו בית, וינסה להנחיל לליברפול לפחות משחק שני ברציפות ללא ניצחון.

ליברפול יצאה לפגרת הנבחרות אחרי 1:1 נגד מנצ'סטר סיטי, אבל אם ליורגן קלופ היה סגל חסר לפני "משחק העונה" באיתיחאד, כעת המצב חמור הרבה יותר – הבלם ג'ו גומז נפצע באימון נבחרת אנגליה וספק אם ישוב לשחק העונה, הקפטן ג'ורדן הנדרסון נפצע גם הוא בנבחרת וייעדר, טרנט אלכסנדר ארנולד נפצע נגד סיטי וייעדר עוד שבועיים לפחות והכוכב הגדול מוחמד סלאח נדבק בקורונה במצרים ועשוי לשוב רק בשבת הבאה נגד ברייטון. אם לא די בכל הפצועים החדשים, כמובן שגם וירג'יל ואן דייק גמר את העונה בדרבי לפני כחודש וחצי וגם פאביניו וטיאגו אלקנטרה בספק למשחק זכר לפציעות שספגו בחודש שעבר.

פאביניו
פאביניו באימון המסכם. עשוי לחזור להרכב בתור בלם | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

לאור רשימת הפצועים הלא נגמרת, יורגן קלופ עשוי לעלות עם ג'יימס מילנר בתור מגן ימני, אחרת יצטרך לתת את המושכות לנקו וויליאמס בן ה-19. במרכז ההגנה יעלה ג'ואל מאטיפ, אבל כמעט בלתי אפשרי להעריך לצד מי – פאביניו יפתח אם יהיה כשיר, אופציה שנראית סבירה לאור העובדה שהברזילאי התאמן אתמול כרגיל. אחרת, יהיה זה נתי פיליפס שישוב להרכב להופעתו השנייה בלבד בפרמיירליג, כשלושה שבועות אחרי שערך את הבכורה ב-1:2 הדרמטי על ווסטהאם.

דיוגו ז'וטה ורוברטו פירמינו יעלו בהתקפה לצד סאדיו מאנה בשל היעדרותו של מוחמד סלאח וזו סיבה מספיק טובה כדי שיורגן קלופ יצהיר במסיבת העיתונאים שקבוצתו משחקת אך ורק בשביל להשיג שלוש נקודות: "השחקנים שלי לא צריכים להוכיח דבר, כבר התמודדנו בעבר עם סיטואציות קשות ואנחנו נילחם ככל שנוכל – אם מישהו חושב שאנחנו הולכים לוותר על משחק, אין לי איך לעזור לו. אנחנו נשתמש בדברים האלה כדי להשיג עוד יותר. בכל עונה יש מכת פציעות וההבדל הוא שאצלנו נפצעו שחקנים באותה עמדה וזה סיבך את המצב, אבל יש לנו שחקנים אחרים ונשתמש בהם כדי לפתור את הבעיה".

מי שיאיים בעיקר על ליברפול מחר הוא ג'יימי וארדי, הכוכב הגדול של לסטר שבהחלט נראה כמי שנכנס לכושר בשבועות האחרונים והוא כבר עם שמונה שערים העונה, חולק את הפסגה יחד עם מוחמד סלאח, יונג מין סון ודומיניק קלברט-לווין: "הוא מהיר בצורה שלא תיאמן, חכם מאוד ורק משתפר כל הזמן. הוא איום גדול, שחקן מעולה ויהיה עלינו לעשות הכל כדי שלא יקבל את הכדור", אמר עליו קלופ.

וארדי. כמעט בלתי ניתן לעצירה | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

ליברפול במקום השלישי ערב המחזור התשיעי בליגה עם 17 נקודות וכאמור בפסגה נמצאת לסטר, שצברה נקודה אחת יותר. השועלים יקבלו בחזרה למשחק את המגן טימותי קסטנייה, כך שג'יימס ג'סטין צפוי לשוב לעמדת המגן השמאלי.

לידס – ארסנל (18:20 בספורט1)

העולה החדשה בראשותו של מרסלו ביילסה, פתחה את העונה בסערה עם 4:3 באנפילד נגד ליברפול, ניצחה 3:4 את פולהאם, השיגה שלוש נקודות בשפילד ואפילו סחטה נקודה ממנצ'סטר סיטי. דווקא אז, להוציא 0:3 אדיר על אסטון וילה, הגיעו שלושה הפסדים ובשני האחרונים היא חטפה שתי רביעיות, מלסטר ומקריסאל פאלאס.

מחר ינסו בלידס לחזור למסלול הניצחונות על חשבון ארסנל של מיקל ארטטה, קבוצה שזקוקה לנקודות אפילו יותר. התותחנים עצרו רצף של שני הפסדי ליגה למנצ'סטר סיטי וללסטר עם 0:1 באולד טראפורד על מנצ'סטר יונייטד, אלא שאז הם חטפו 3:0 מאסטון וילה רגע לפני הפגרה ונותרו עם 12 נקודות בלבד משמונה מחזורים שמספיקות לקום ה-11, רק שתי נקודות מעל לידס שמדורגת 15.

פייר אמריק אובמיאנג
אובמיאנג. ארטטה ישיב אותו למרכז ההתקפה? | James Williamson – AMA/Getty Images

ארסנל עלולה להתייצב למשחק ללא וויליאן ששהה בדובאי לאחרונה ותחסר גם את הנדבקים הטריים בקורונה, סיאד קולאסינאץ' ומוחמד א-נני המצרי. בנוסף, הגנאי תומאס פארטיי בספק גדול למפגש. המטרה אולי העיקרית של אמרי – מעבר למטרה המובנת מאליו למסלול הניצחונות – תהיה להחזיר לעניינים את הכוכב והקפטן פייר אמריק אובמיאנג, שכבש העונה שני שערים בלבד (אחד מהם בפנדל) מאז הוסט לאגף שמאל על ידי מאמנו.

משחקים נוספים: פולהאם – אברטון (13:50 בספורט1), שפילד יונייטד – ווסטהאם (15:50 בספורט1)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי