ליברפול ספגה בתוספת הזמן וסיימה ב-1:1 בברייטון, אברטון נכנעה ללידס

האלופה הובילה משער גדול של ז'וטה, אך גרוס כבש בפנדל בדקה ה-93 והשווה. מופאיי החמיץ פנדל, לסלאח נפסל שער. העולה החדשה הפתיעה את קבוצתו של אנצ'לוטי, שרשמה הפסד רביעי בחמישה מחזורים

(גודל טקסט)

המחזור העשירי בפרמיירליג, שיצא לדרך אתמול (שישי), נמשך היום כשבמשחק המוקדם, האלופה ליברפול סיימה רק ב-1:1 בברייטון במשחק בינוני, לאחר שספגה בתוספת הזמן. היא אמנם העפילה זמנית לפסגה, אך ביתרון נקודה בלבד על טוטנהאם, לה משחק חסר. כמו כן, ג'יימס מילנר נפצע ורשימת הנעדרים של יורגן קלופ התארכה. בהמשך, לידס קטעה רצף של שלושה מחזורים ללא ניצחון והפתיעה את אברטון בגודיסון פארק. הערב נחתם בביתה של ווסט ברומיץ', אשר ניצחה 0:1 את שפילד יונייטד.

ברייטון – ליברפול 1:1

האלופה פתחה במערך התקפי עם מוחמד סלאח, דיגו ז'וטה ורוברטו פירמינו כאשר יחד איתם שיחק מינאמינו בזמן שסאדיו מאנה סופסל. דווקא המארחת הגיעה למצבים טובים. ניל מופאיי בעט החוצה מול אליסון בתחילת המשחק ובהמשך החטיא גם מהנקודה הלבנה: ארון קונולי הוכשל בצד שמאל על ידי נקו וויליאמס הצעיר, אלא שהחלוץ גלגל את הפנדל ליד הקורה (20). כעבור שש דקות החלוץ חסר המזל הוחלף בשל פציעה.

ליברפול לא הציגה את הכדורגל האופייני לה. בדקה ה-35 סלאח הצליח לכבוש בקלילות באחד על אחד אבל השער נפסל לאחר בדיקה ב-VAR בשל נבדל קטנטן. ברייטון אמנם מיעטה להחזיק בכדור אך קיבלה ביטחון והייתה מסוכנת במתפרצות. בדקה ה-54 דני וולבק ביצע מבצע נהדר כשחלף על פני פאביניו והטעה גם את הקפטן ג'ורדן הנדרסון אך בעט חלש.

ניל מופאיי מחמיץ את הפנדל | MIKE HEWITT/POOL/AFP via Getty Images
שחקני ליברפול חוגגים עם דיוגו ז'וטה | MIKE HEWITT/POOL/AFP via Getty Images
This image has an empty alt attribute; its file name is 1019027

בדקה ה-60 השער נפל בצד השני. דיוגו ז'וטה העלה את האלופה ליתרון בשער נפלא כאשר קיבל מסירה מסלאח, השתחרר מכל ההגנה ובעט לפינה, 0:1, שערו התשיעי העונה של שחקן שהצטרף מוולבס. רק מוחמד סלאח כבש יותר לליברפול העונה.

כעבור ארבע דקות המצרי הוחלף וממש לא אהב את ההחלטה של מאמנו. במקומו נכנס לשחק סאדיו מאנה. בדקה ה-74 סיים מילנר את חלקו בשל פציעה, כאשר גם אצל ברייטון, אדם ללאלנה, החזיק מעמד שמונה דקות בלבד בגלל פציעה. בדקה ה-80 אנדרו רוברטסון הרחיק כדור מסוכן והציל את האלופה. בדקה ה-83 שער נוסף של ליברפול נפסל כאשר מאנה נגח נפלא לרשת אבל היה בנבדל.

בתוספת הזמן (90+1) הדרמה הרקיעה שחקים כאשר בדק במערכת ה-VAR שרוברטסון פגע בוולבק ברחבה כשניסה להרחיק את הכדור. השופט פסק על הנקודה הלבנה ופסקל גרוס בעט בקלילות למרכז השער, 1:1. ביום שלישי יארחו האדומים של קלופ את אייאקס במסגרת המחזור החמישי בליגת האלופות וירצו להבטיח את ההעפלה לשלב הבא – מה שטרם עשו. בהמשך, ביום ראשון, תגיע וולבס לאנפילד.

שחקני ברייטון חוגגים | Neil Hall – Pool/Getty Images
אליסון | Neil Hall/PA Images via Getty Images

אברטון – לידס 1:0

פתיחת העונה הנפלאה של "הטופיז" כאילו נשכחה. למרות שבמחזור הקודם אברטון קטעה רצף של שלושה הפסדים, הערב היא חזרה לסורה כשנכנעה לעולה החדשה בבית. הקבוצה של מרסלו ביילסה, מצדה, ניצחה לראשונה מאז המחזור השישי ואחרי שספגה רביעיות מקריסטל פאלאס ומלסטר לפני כן, הפעם היא שמרה על רשת נקייה משחק שני ברציפות. ראפיניה הכריע את ההתמודדות בדקה ה-79, כשכבש בבעיטה שטוחה ומדויקת מחוץ לרחבה, לפינה השמאלית של ג'ורדן פיקפורד שהיה חסר סיכוי.

חאמס רודריגס מתוסכל | Peter Powell/PA Images via Getty Images
ראפיניה חוגג את שער הניצחון | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

ווסט ברומיץ' – שפילד 0:1

מצד אחד, ווסט ברומיץ' השיגה את ניצחונה הראשון העונה, ומנגד שפילד עדיין ללא ניצחון ותקועה עמוק במקום האחרון בפרמיירליג. שתי הקבוצות ידעו שהן חייבות לאסוף כמה שיותר נקודות בשלב הזה של העונה, אך לצערם של ה"להבים", אשר היו הפתעת העונה שעברה, המצב שלהם רק מחמיר ממחזור למחזור. מי שהתכבד הערב בשער הניצחון היה קונור קלאגר הסקוטי, אשר בעט כדור חוזר מקו ה-16 אחרי כדור קרן ומצא את הרשת בדקה ה-13.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי