צ'לסי מחכה לטוטנהאם, למפארד: "מוריניו עדיין בטופ העולמי"

פרנק למפארד, ז'וזה מוריניו | Matt Dunham/PA Images via Getty Images

ראשון בפרמיירליג: שתי הלונדוניות הלוהטות ייפגשו בסטמפורד בדרידג', מנג'ר הבלוז התייחס למאמנו בעבר ולצמד קיין-סון: "ישברו את השיא שלי ושל דרוגבה". יונייטד יוצאת לסאות'המפטון, ארסנל תפגוש את וולבס

(גודל טקסט)

המחזור ה-10 בליגה האנגלית יגיע מחר (ראשון) לשיאו עם דרבי בין שתי קבוצות לונדוניות שנמצאות בכושר שיא: צ'לסי תארח את מוליכת הטבלה עד לפתיחת המחזור – טוטנהאם. במשחק הראשון מבין שלושה שייערכו, מנצ'סטר יונייטד תנסה להמשיך במומנטום חיובי כשתפגוש את סאות'המפטון המפתיעה באצטדיון סנט מארי, ובסופו של הערב נקבל קרב מסקרן ארסנל לוולבס.

צ'לסי – טוטנהאם (18:15, שידור ישיר בספורט1)

הבלוז מחזיקים ברצף של שישה ניצחונות בכל המסגרות ולא רשמו אף הפסד ב-10 המשחקים האחרונים שלהם, כאשר האחרונה שגברה עליהם הייתה – ניחשתם נכון, טוטנהאם, שהדיחה את צ'לסי בשמינית גמר גביע הליגה לפני חודשיים וניצחה בעצמה את כל חמשת משחקיה האחרונים בכל המפעלים, כאשר מאז אמצע ספטמבר היא רשמה הפסד אחד בלבד, לאנטוורפן של ליאור רפאלוב באירופה.

מעבר ליריבות העירונית, מדובר כמובן במפגש בין פרנק למפארד למי שהדריך אותו בימיו הגדולים כשחקן צ'לסי – ז'וזה מוריניו, לאחר שהפורטוגלי נכנע לו בשני המשחקים ביניהם בעונה שעברה. למפארד, שתחת "המיוחד" הפך למלך שערי הבלוז בכל הזמנים, אמר אתמול במסיבת העיתונאים לקראת המשחק שמוריניו עדיין מאמן מהטובים בענף, למרות קדנציות לא ממש מוצלחות בסטמפורד ברידג' (השנייה מביניהן) ובמנצ'סטר יונייטד: "ברור שהוא עדיין בטופ העולמי. אתה לא מגיע לרזומה כמו של ז'וזה מוריניו אם אתה לא מאמן מוכשר מאוד".

למפארד גם החמיא לצמד הלוהט של טוטנהאם, הארי קיין את יונג מין סון, ואמר שהוא בטוח שהם ישברו את שיא הכיבושים לצמד שהוא קבע יחד עם דידייה דרוגבה: "הם ללא ספק מאיימים על השיא הזה ובדרך שהם משחקים, הם ישברו אותו בקלות. זה לא יכאב לי, דידייה ואני גאים בשיא במידה מסוימת, אבל הכדורגל מתקדם ושחקנים ברמה הזו תמיד מאיימים על נתונים כאלה".

בצד הכחול כריסטיאן פוליסיק התאושש מפציעה בשריר הירך האחורי וחזר לאימונים, אך לא בטוח שהוא כשיר לקבל דקות. מי שכן צפוי לשחק, אם כי לאו דווקא יפתח בהרכב, הוא קאי האברץ שעלה לרבע שעה בניצחון 1:2 על ראן באמצע השבוע, אחרי שהחלים מקורונה.

ז'וזה מוריניו, פרנק למפארד
מוריניו ולמפארד בימי צ'לסי העליזים | JIM WATSON/AFP/Getty Images

מנגד, התרנגולים יחסרו את טובי אלדרווירלד שנפצע במפשעה במהלך הניצחון 0:2 על מנצ'סטר סיטי ואת אריק לאמלה שמתאושש מפציעה בכף הרגל, בעוד ג'ובאני לו צ'לסו וסטיבן ברחוויין אמורים לחזור לסגל, כמו גם הוגו לוריס שקיבל מנוחה שלשום בליגה האירופית, כשהספרס הביסו את לודוגורץ.

מוריניו התייחס לציפיות הגבוהות שלמפארד מתמודד איתן בעקבות מסע הרכש המאסיבי שצ'לסי ביצעה בקיץ, וטען כי בתקופה שלו כמנג'ר הבלוז, הלחץ עליו היה גדול יותר: "כשאני הייתי במועדון, הרגשתי לחץ עצום עליי שכיום לא מופעל על המאמנים". יחד עם זאת, הפורטוגלי הבהיר שהלחץ עליו בטוטנהאם קטן יותר מזה שיריבו על הקווים מתמודד עמו: "כשאתה פייבוריט, אתה יודע למה. ואתה צריך לקבל את זה ולהתמודד עם לחץ ואחריות מהסוג הזה. הייתי בקבוצות שהוכתרו לאלופות כבר בחלון ההעברות בגלל ההשקעה הגדולה. נאלצתי להתמודד עם לחץ כזה, עכשיו אני לא צריך".

הארי קיין, יונג מין סון
קון וסון. יעקפו את למפארד ודרוגבה? | ANDREW BOYERS/POOL/AFP via Getty Images

סאות'המפטון – מנצ'סטר יונייטד (15:50, שידור ישיר בספורט1)

השדים האדומים מגיעים אחרי הניצחון הגדול על בשאקשהיר באמצע השבוע בליגת האלופות, שהיה השלישי של הקבוצה ברצף ועזר לה לעשות צעד משמעותי לשמינית הגמר. בליגה המצב של יונייטד קצת פחות משמח, ועם 13 נקודות מ-24 אפשריות, החבורה של אולה גונאר סולשיאר חייבת להתעורר אם היא רוצה לחזור לחלק העליון של הטבלה.

מבחינת ההרכב, אדינסון קבאני שפתח לראשונה ב-11 במשחק האחרון, צפוי להמשיך בשלישייה הקדמית לצד מרקוס ראשפורד ואנתוני מרסיאל. המאמן הנורבגי החמיא לחלוץ הרכש במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אדינסון נכנס למועדון והראה לנו דרך אחרת לשחק כחלוץ 9, שלא ראינו הרבה זמן. לגרינווד, רשפורד ומרסיאל יש הרבה מה ללמוד ממנו". סולשיאר גם עדכן כי שלושת השחקנים שנפצעו בטורקיה, ארון ואן ביסקה, ויקטור לינדלוף ומרקוס רשפורד התאמנו כרגיל וצפויים להיות בסגל למשחק מחר.

סאות'המפטון מנגד, מציגה יכולת נהדרת בליגה, כאשר היא ממוקמת במקום החמישי בטבלה ולא הפסידה בשבעת משחקיה האחרונים, מתוכם ניצחה חמישה. הקדושים ישמחו להמשיך את הרצף המפתיע על חשבון יונייטד ולהישאר במקומות שמובילים לאירופה בסיום העונה.

קבאני. חבריו לקבוצה צריכים ללמוד ממנו | Robbie Jay Barratt – AMA/Getty Images

ארסנל – וולבס (21:05, שידור ישיר בספורט2)

החבורה של מיקל ארטטה ניצחה רק פעם אחת בחמשת המחזורים האחרונים ושקועה במקום ה-12, כך שהשגת שלוש נקודות היא בגדר חובה מבחינתה מחר. האורחת, מצדה, מתקשה לשחזר את היכולת מהעונה שעברה ודי מקרטעת, כאשר בשני המשחקים האחרונים היא צברה נקודה בלבד.

ניקולא פפה ייעדר בארסנל, זכר לכרטיס האדום שספג ב-0:0 מול לידס, כשגם תומאס פארטיי וגבריאל מרטינלי צפויים להחמיץ את המפגש. וויליאן, שהתאושש מפציעה, וסיאד קולאשינץ' ומוחמד אלנני שהחלימו מקורונה, מקווים להיכלל בסגל.

על רקע פתיחת העונה הבינונית, ארטטה אמר ל'סקיי ספורטס' שארסנל זקוקה לזמן על מנת להיאבק בצמרת: "אנחנו צריכים כמה חלונות העברות כדי לעשות את זה. על מנת להתבסס ברמה של כמה קבוצות בליגה הזו, שזה בערך 100 נקודות בעונה, צריך זמן. אנשים חסרי סבלנות בכדורגל. אני יודע שכולם רוצים לראות את ארסנל בצמרת, אבל אני רק מתכונן למשחק הקרוב. הזמן יגיד לאן נגיע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי