הצמד הלוהט באירופה: סון וקיין סידרו לטוטנהאם 0:2 על ארסנל

הדרום-קוריאני כבש שער אדיר אחרי מסירה של האנגלי ובהמשך החזיר טובה לחלוץ, שהפך למלך שערי הדרבי הלונדוני בכל הזמנים. הספרס חזרו לפסגת הפרמיירליג והעמיקו את משבר התותחנים, שלא ניצחו כבר ארבעה מחזורים

קבוצות: ארסנל טוטנהאם
(גודל טקסט)

הדרבי של לונדון עמד הערב (ראשון) במרכז המחזור ה-11 בפרמיירליג, והמגמות ההפוכות בהן הגיעו כל אחת מהקבוצות – נמשכו גם במשחק הזה: לעיני הקהל הביתי שחזר למגרשים, טוטנהאם גברה 0:2 על ארסנל ושבה לפסגת הטבלה עם ניצחון חמישי בששת המחזורים האחרונים, בעוד התותחנים העמיקו את המשבר שלהם עם הפסד שני רצוף והם במקום ה-15 המאכזב, לאחר שלא ניצחו כבר ארבעה משחקים בליגה. זהו הדרבי החמישי ברציפות בכל המסגרות בו ארסנל לא מנצחת ובפעם השלישית בלבד בהיסטוריה, היא הפסידה שני משחקי דרבי רצופים.

טוטנהאם הגיעה אחרי שני משחקים ללא ניצחון, בהם סיימה בתיקו נגד לאסק בליגה האירופית ומול צ'לסי בליגה, אבל כשיש לה צמד כמו הארי קיין ויונג מין סון בהתקפה – אין סיבה להילחץ. האנגלי והדרום-קוריאני חתומים על הניצחון הערב, לאחר שבישלו אחד לשני ושיפרו את המספרים הנפלאים שלהם העונה: החלוץ העלה את מאזנו לשמונה שערים ו-10 בישולים, בעוד חברו להתקפה הגיע למספר דו ספרתי של כיבושים. לא פחות חשובה מכך העובדה שקיין הפך למלך שערי הדרבי של לונדון בכל הזמנים, בזכות שערו ה-11 נגד ארסנל, שהציב אותו מעל עמנואל אדבאיור ובובי סמית'.

קבוצתו של ז'וזה מוריניו הייתה נאמנה לסגנון של המנג'ר ולא שלטה בקצב המשחק, אלא חיכתה לשחקניו של מיקל ארטטה מאחור בסבלנות, ובשני המקרים בהם יצאה קדימה היא עשתה זאת בצורה קטלנית מבחינת האורחת. מוריניו הפך למאמן השני בהיסטוריה של טוטנהאם שמנצח בשני משחקי הדרבי הראשונים שלו והספרס שמרו על המקום הראשון, כאמור, אחרי שצלחו באופן מרשים את שלושת המשחקים הקשים שזימנה להם הפרמיירליג בשבועות האחרונים. ביום ראשון הבא, "התרנגולים" יקוו להמשיך במומנטום כשיתארחו אצל קריסטל פאלאס.

קיין וסון חוגגים. איתם, אין סיבה להילחץ | GLYN KIRK / Contributor
אוהדי טוטנהאם חזרו לאצטדיון וקיבלו ניצחון בדרבי | Tottenham Hotspur FC / Contributor

בארסנל, לעומת זאת, המצב בכי רע. התותחנים עם ניצחון אחד בששת המשחקים האחרונים ולא מצליחים להזין כראוי את פייר אמריק אובמיאנג, שתקוע על שני שערי ליגה בלבד ולא מצא את הרשת גם הערב. ארטטה ושחקניו האריכו הערב את רצף המשחקים ללא ניצחון השני הכי ארוך בתולדותיהם מול היריבה העירונית, לאחר שהפסידו חמישה מתוך שבעת המפגשים האחרונים, כשהשניים האחרים הסתיימו בתיקו. רק בשנות ה-60' הם רשמו רצף ארוך יותר, של תשעה משחקים בסך הכל.

אם לא די בכך, תומאס פארטיי שחזר מפציעה ופתח בהרכב, נפצע פעם נוספת ונאלץ לרדת לספסל עוד לפני הפסקת המחצית. במחזור הבא ארסנל תארח את ברנלי מהתחתית ביום ראשון, בתקווה שזה יעזור לה לצאת מהמשבר ולחזור למסלול הניצחונות.

המשבר מחריף. שחקני ארסנל מאוכזבים | Catherine Ivill / Staff
ארטטה. התותחנים ייצאו מהבור? | GLYN KIRK / Contributor

הרכבים

טוטנהאם: הוגו לוריס, סרג' אורייה, טובי אלדרווירלד, אריק דייר, סרחיו רגילון, מוסא סיסוקו, פייר-אמיל הויביירג, ג'ובאני לו צ'לסו (בן דייויס, 72), סטיבן ברחוויין, יונג מין סון (לוקאס מורה, 89), הארי קיין.

ארסנל: ברנד לנו, הקטור ביירין (אדי אנקטייה, 76), רוב הולדינג, גבריאל, קיירין טירני, תומאס פארטיי (דני סבאיוס, 45), גרניט ג'אקה, וויליאן, בוקאיו סאקה, פייר-אמריק אובמיאנג, אלכסנדר לקאזט.

סון חוגג שער ענק | PAUL CHILDS/POOL/AFP via Getty Images
ז'וזה מוריניו | Paul Childs – Pool/Getty Images

מהלך המשחק

14 דקות שקטות בפתיחה הסתיימו בשער מרעיש: קיין ירד למחצית המגרש ומסר שמאלה לסון שהתקדם בכדרור, אף אחד לא יצא אליו והדרום-קוריאני, שראה כי טוב, שיגר טיל מסובב מכ-20 מטרים והכניע את לוריס: 0:1 לטוטנהאם. בדקה ה-26 רגילון קיבל מסירה ארוכה על קו שמאל והעביר את זה להויביירג במרכז, הדני שחרר בעיטה חזקה, אך למרכז השער ולנו קלט ללא קושי.

המארחת נסוגה לאחור וארסנל חיפשה את השוויון עם הרבה שחקנים, אבל דווקא טוטנהאם ניצלה זאת כדי לצאת להתקפת מעבר בהובלת לו צ'לסו, שהעביר שמאלה לסון, הקיצוני המתין לעקיפה של קיין ומסר לחלוץ, שסיפק סיומת עוצמתית למשקוף ופנימה – 0:2 בתוספת הזמן של המחצית הראשונה.

בעיטה מבריקה של הדרום-קוריאני | PAUL CHILDS/POOL/AFP via Getty Images
קיין הכפיל את היתרון בסיומת אדירה | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

שתי הקבוצות מיעטו לסכן את השער למשך דקות ארוכות במחצית השנייה, עד הדקה ה-67, בה לקאזט ניצל הגבהה של טירני כדי לנגוח לפינה הימנית של לוריס, שזינק היטב והדף לקרן. בדקה ה-88 לקאזט ניסה שוב מחוץ לרחבה, אך הבעיטה הייתה חלשה ולא מדויקת. מחצית שנייה נטולת מצבים הותירה את לוח התוצאות במצב זהה, הספרס כמובן לא התלוננו וניצחו בסיום 0:2.

וויליאן. משחק רביעי ללא ניצחון לארסנל | Glyn Kirk – PA Images / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי