הארי קיין לספורט1: "אני בכושר הכי טוב שהייתי בו אי פעם"

כוכב טוטנהאם להט ב-0:2 בדרבי על ארסנל, שהעלה את קבוצתו למקום הראשון: "כבר היו עונות שהיינו בפסגה, זה מירוץ ארוך". וגם: הנתונים הבלתי נתפסים שלו ושל סון. מוריניו החמיא לארטטה

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

אם זה לא יקרה העונה – אז מתי? טוטנהאם, שחולמת על אליפות ראשונה בתולדותיה בפרמיירליג, הוכיחה אתמול (ראשון) שוב שהיא קבוצה חזקה ואיכותית מאוד, כאשר גברה 0:2 על ארסנל בדרבי הלוהט של צפון לונדון וחזרה לפסגת הליגה האנגלית. כרגע, נראה שהסיכויים לא רעים לזכייה בתואר, בו זכתה פעמיים – ב-1950/51 וב-1960/61. האם זה יקרה גם ב-2020/21? ימים יגידו.

התרנגולים אולי לא שטפו את המגרש על כדורגל סוחף (למרות ששני השערים שכבשו היו אדירים), אלא היו נאמנים לסגנונו של ז'וזה מוריניו ונתנו לארסנל את השליטה בכדור, אך החלק ההתקפי שלהם שוב סחף והקבוצה נראית עוצמתית מאוד.

הארי קיין בישל ליונג מין סון את השער הראשון ויוצא הדופן, וסון עצמו בישל לקיין את השני בתום מתפרצת מהסרטים. השניים ממשיכים לככב, והנה לכם קצת מספרים – השניים סידרו אחד לשני כבר 11 שערים העונה. רק אלן שירר וכריס סאטון (13 ב-1995/96) וראיין פרייזר וקאלום ווילסון (12 ב-2018/19) עשו זאת יותר פעמים מהם בעונה אחת. ההבדל הוא שהם עשו זאת לאורך עונה שלמה, בעוד אנחנו כעת רק במחזור ה-11. פשוט תיאום מפחיד וטלפתי בין השניים.

יונג מין סון חוגג עם הארי קיין | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images

בנוסף, קיין בישל לסון בפעם השמינית (!) העונה. רק סטן קולימור לרובי פאולר ומייק ניואל לאלן שירר (שניהם ב-1994/95) עשו זאת יותר פעמים בעונה אחת – תשע פעמים. אך שוב, גם כאן, הצמד קיין את סון עשה זאת ב-11 משחקים בלבד ולבטח ישברו את השיאים הללו. בכל הזמנים בפרמיירליג, השניים סידרו אחד לשני 31 שערים – רק הצמד דידייה דרוגבה את פרנק למפארד עשה זאת יותר (36).

הארי קיין, שכבש אתמול את השער ה-250 שלו בקריירה, הגיע לעשרה בישולים בליגה אחרי 11 מחזורים – המספר הגבוה ביותר אי פעם לשחקן בפרמיירליג בפרק זמן זה (יחד עם מסוט אוזיל ב-2015/16). כמו כן, הוא הפך לשחקן שכבש הכי הרבה אי פעם בדרבי של צפון לונדון עם 11 כיבושים. קפטן נבחרת אנגליה התראיין בסיום המשחק לניב דוברת, שליח ספורט1, ודיבר על חזרת הקהל למגרשים: "זה מדהים. האווירה הייתה נהדרת, ציפינו לרגע שהקהל יחזור וגם אחרי המשחק היה אפשר לשמוע את הקהל נלהב ברקע. כשאתה מנצח הם הולכים הביתה מאושרים וזה הדבר הכי חשוב".

על כך שהפך למלך שערי הדרבי של צפון לונדון בכל הזמנים עם 11 כיבושים וטוטנהאם תפסה את המקום הראשון בליגה: "הייתי אומר שאני בכושר הכי טוב שאי פעם הייתי בו, תחילת העונה הכי טובה בוודאות, אבל יש עוד דרך ארוכה. כבר היו עונות שהיינו בפסגה וזה מרוץ ארוך וקשה להיות בפסגה גם בסיום. לא הצלחנו לעשות את זה בעונות האחרונות ואנחנו לוקחים את זה משחק אחרי משחק. הניצחון מול ארסנל וגם הניצחון על מנצ'סטר סיטי לפני שבועיים עוזרים לנו מאוד וצריך להמשיך ככה".

צפו בראיון של הארי קיין לספורט1

ז'וזה מוריניו התראיין בסיום המשחק והחמיא למאמן היריבה, מיקל ארטטה: "אני רוצה להגיד לו כל הכבוד כי היה לנו משחק קשה מאוד. מבחינה טקטית, ארסנל הייתה טובה מאוד ומסודרת מאוד. הם עשו לנו הרבה בעיות, בעיות שהצלחנו לפתור. זו קבוצה טובה ומאמן טוב. אני יכול לדמיין את הכותרות שיהיו בעיתונים על כך שהם במצב לא טוב בטבלה, אבל אני מאמין שעם השחקנים האלה ועם מיקל זה ישתנה".

"אני מאוד מרוצה ומהתוצאה ומהיכולת", המשיך הפורטוגלי. "כמובן שהייתי רוצה שנשחק אחרת במחצית השנייה". 'המיוחד' לא שכח להחמיא גם לסון וקיין: "הארי חילץ כדורים ברחבה, סוני במשך 60 דקות שיחק על הכנף ואחר כך כ'סקנד סטרייקר'. זה לא רק הבקעת שערים ולהיות שחקנים ברמה עולמית – זה להיות חבר'ה טובים ולעשות את המיטב עבור הקבוצה".

ז'וזה מוריניו | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי