קלופ התמוגג מהקהל: "הרגשנו עור ברווז". סלאח לא עוצר

מאמן ליברפול התרגש מ-2,000 האוהדים ששבו לאנפילד לראשונה ממרץ: "לא ידענו למה לצפות ואמרנו 'אלוהים אדירים, זה נשמע ממש חזק'. המצרי כבש ובישל יחד בפעם ה-17 בליגה מאז הצטרף. וגם: ההגנה מסתדרת ללא ואן דייק

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ערב סופר מרגש עבר על ליברפול אתמול (ראשון). הקבוצה של יורגן קלופ הביסה 0:4 את וולבס במשחק מצוין שהזכיר את העונה שעברה (לפחות במחצית השנייה), לעיני 2,000 אוהדים נלהבים שהיו ברי המזל להגיע לאנפילד לראשונה מאז ההפסד 3:2 לאתלטיקו מדריד במרץ. הניצחון אמנם לא הספיק כדי לטפס לפסגה אך ליברפול בשוויון נקודות עם המוליכה טוטנהאם. רצף המשחקים ללא הפסד הגיע עד ל-65. זה היה הניצחון ה-31 שלה ב-32 משחקי הבית האחרונים בליגה, עם יחס שערים 25:93.

זה לא סוד שלליברפול יש התקפה קטלנית (26 כיבושים העונה, יותר מכל אחת אחרת), אך כדאי להתעכב על החלק ההגנתי. לא מעט חששות עלו בקבוצה מאז הפציעה הקשה של הבלם הנפלא, וירג'יל ואן דייק מול אברטון בחודש אוקטובר, אולם האלופים התגברו על הפציעות הזו ועל רבות אחרות וספגו רק שישה שערים ב-11 משחקים מאז. הם שמרו על שער נקי שש פעמים.

בהתקפה, כרגיל, מוחמד סלאח הבקיע בדיוק בזמן. האלופה התקשתה מעט במחצית הראשונה אך הוא ניצל את השגיאת בהגנת וולבס וכבש. זה היה שערו ה-52 בפרמיירליג באנפילד, כאשר רק ליאו מסי בקאמפ נואו (63) ורוברט לבנדובסקי באליאנץ ארנה (59) כבשו יותר ממנו בחמש הליגות הבכורות מאז הצטרף לליברפול בקיץ 2017. זו הייתה הפעם ה-17 שסלאח גם כובש וגם מבשל באותו משחק פרמיירליג מאז 2017/18 – חמש פעמים יותר מכל אחד אחר (ליונג מין סון היו 12 משחקים כאלה).

סלאח. בלתי ניתן לעצירה | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

קלופ סיפר בהתרגשות על התחושה לראות שוב אוהדים באצטדיון: "זו כבר תחושה נהדרת להרגיש אותם שוב, בכל מקרה, ולמרבה המזל גם היה משחק כדורגל מצוין. כשיצאנו לחימום לא היה לנו מושג למה אנחנו צריכים לצפות, ואז הרגשנו עור ברווז, זה הי מדהים. האוהדים ראו את השחקן הראשון יוצא מהמנהרה והרעישו, השאר שעדיין היו בפנים חשבו: 'אלוהים אדירים, זה נשמע ממש חזק'. זה היה מאוד אמוציונלי למען האמת אחרי עשרה חודשים. נפלא, נפלא, נפלא. זה קצת כמו החדשות על החכמים שהמציאו את החיסון – זה יגיע בעוד כמה חודשים, אבל אנחנו יודעים שזה מוכן. זה סימן טוב, הלוואי והכל יילך כשורה ונוכל לחזור להיות אותה חברה, לא רק בכדורגל. אם הצוות הרפואי לא יגיד לי על שחקן שנפצע – זה לילה מושלם". היה כל כך נחמד לשמוע 'You'll Never Walk Alone again' שוב.

המשחק עצמו וכמה נוכחות הקהל השפיעה: "כמובן שעם האוהדים זה שונה. שיחקנו משחקים מעולים כבר העונה נגד ארסנל וצ'לסי, והיו לנו עוד הופעות מוצלחות, אבל הערב זו הייתה הופעה נהדרת במיוחד נגד קבוצה ממש טובה, היינו צריכים את זה אני חושב שאנחנו מנענו מהם להיכנס למשחק".

מה הכי שימח אותו הלילה: "אין לי רגע מועדף. התכוננו למשחק קשה ולא ידענו באיזה מערך וולבס תשחק, גם אחרי שראינו את ההרכב. אתה חושב כבר 'בסדר, מה אני אגיד לשחקנים – תהיו מוכנים לחמישה בהגנה?' ואז לבסוף יש ארבעה בהגנה. השחקנים הסתגלו בצורה יוצאת דופן והשתמשנו במערך שלנו בצורה נפלאה – זה מה שהכי נהנתי. אהבתי את היכולת של השחקנים הצעירים כמו נקו ווליאמס, הוא עשה עבודה טובה מול אדאמרה טראורה. גם למאנה היו רגעים נפלאים בהם לא הבנתי איך הוא מסוגל לעשות דברים כאלה.

שחקני ליברפול חוגגים | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

קאוימהין קלהר, שבגיל 22 שנים ו-13 ימים הפך לשוער השלישי הכי צעיר ששומר על שער נקי במדי לבירפול בפרמיירליג ולצעיר ביותר שעושה זאת בבכורה, נפעם: "זה היה מדהים, טופ קלאס" (ברמה הגבוהה ביותר). מהרגע הראשון בערנו הלילה ושיחקנו טוב. יכולנו לכבוש אפילו יותר מארבעה שערים. זו הייתה הופעה קבוצתית נהדרת. העובדה שלא ספגתי? בשביל זה אני כאן! אני רק מנסה לעזור לקבוצה ולמרבה המזל הצלחתי לבצע הצלות בשני המשחקים האחרונים. זה הדבר הכי חשוב עבורי ועבור רביעיית ההגנה. זה מדהים שהאוהדים חזרו, עבר כל כך הרבה זמן בלעדיהם, זה הרגיש אפילו מוזר לראות אותם, זו הרגשה מדהימה. התמיכה שלהם, בכנות, היא משהו אחר. ראיתם בעצמכם איך אנחנו משחקים כשהם איתנו. זה יתרון אמיתי!".

הקפטן ג'ורדן הנדרסון כתב ברשתות החברתיות לאחר המשחק: "עשינו את זה בשבילכם, התגעגענו אליכם כל כך". באנגליה נכתב כי קלופ לא היה מסוגל להוריד את החיוך מהפנים עוד מתחילת החימום. ג'ורג'יניו ווינאלדום שכבש שער נפלא זכה לתשואות מהאוהדים שצעקו לו: "תחתום על חוזה חדש, ג'יני". שחקן העבר פול סקולס, שמשמש כיום כפרשן, תהה: "למה שהוא ירצה לעזוב עם הכדורגל שהם משחקים מדי שבוע? בשביל מה לעזוב קבוצה כה מרגשת? אני חושב שהם יזכו שוב באליפות".

בכלי התקשורת השונים באנגליה נכתב על האוהדים ברי המזל, המנויים שזכו להיות במשחק. "רציתי לבכות משמחה כשגיליתי שהצלחתי ואהיה שם", אמרה אמנדה. "זה הרגיש כמו המשחק הראשון שאיי פעם הייתי בו. זה היה כל כך קשה. היה לי מקום בשורה השנייה בקופ".

"האלופה ניצחה בסטייל מול האוהדים", נכתב ב-"BBC". "היא בירכה על חזרת הקהל המצומצם והשיגה ניצחון נחרץ נגד קבוצה חזקה. במחצית השנייה היא הייתה עוד יותר דומיננטית והטוב נשמר לסוף: שירת ה-"לעולם לא תצעדי לבד". "יום חג באנפילד אחרי 39 שבועות", נכתב ב"דיילי מייל". "ליברפול חגגה בסטייל את חזרת האוהדים לאנפילד והראתה לטוטנהאם שזה לא יהיה פשוט בכלל עבורה". "האוהדים היו כמהים לראות את האלופה שלהם במגרש, באמת, לראשונה מאז הזכייה באליפות, והם לא התאכזבו. סלאח התנפל על הטעות של קונור קואדי וכבש לפני שהחל הקונצרט", נכתב ב"סקיי ספורטס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי