שיא שלילי לארטטה, אובמיאנג חטף מהתקשורת: "חסר אמונה"

הספרדי הפך למאמן השני בתולדות ארסנל שמפסיד בשני הדרבים הראשונים. לאחר ה-2:0 לטוטנהאם הוא נואש לשערים: "חייבים גולים, בדחיפות". המאמן יקיים שיחת הבהרה עם פארטיי. ג'נאס: "הקפטן לא מאמין שיבקיע"

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

איך יוצאים מזה? המשבר של ארסנל החריף, ובגדול לאחר שהקבוצה של מיקל ארטטה נכנעה אתמול (ראשון) 2:0 לטוטנהאם בדרבי. זה היה משחק רביעי ברציפות ללא אף שער. בשבעת המשחקים האחרונים השיגו התותחנים ארבע נקודות בלבד. הספרדי רשם "הישג" מפוקפק שהפך למאמן השני בלבד של התותחנים שמפסיד את שני הדרבים הראשונים שלו. הקודם היה ברטי מיי, ב-1966/67. כמו כן, זו הפעם השלישית בפרמיירליג בה התותחנים מפסידים בשני דרבים. זה לא קרה להם מאז אפריל 2010 ונובמבר 2010. בנוסף, זו פתיחת העונה החלשה ביותר של ארסנל מאז 1981/82 (אז היו לה 12 נקודות)

טוני אדאמס, אגדת העבר של המועדון, הטיח ביקורת קשה במגן הקטור ביירין שלדבריו רשם תצוגה הגנתית נרפית. "קודם כל תעשה את העבודה שלך ותלמד איך להיות מגן טוב יותר". גם פייר-אמריק אובמיאנג, הקפטן שכבש רק פעמיים העונה – חטף. "זה היה נראה כאילו ארסנל לא מסוגלת לפגוע בטוטנהאם, זו בעייה מתמשכת עבור הקבוצה של ארטטה. אובמיאנג פשוט איבד את האמונה", כתב ג'רמיין ג'נאס, שחקן העבר של טוטנהאם, בטור ל-"BBC". כל חלוץ סובל בשלב מסוים מירידה בכושרו, אבל זה שונה. בהחמצה שלו בנגיחה ראינו שחקן שלא מאמין שהוא מסוגל להגיע לכדור כמו בעבר ולכבוש".

במהלך המשחק ארעה תקרית בין המאמן ארטטה לתומאס פארטיי ששב להרכב, ככל הנראה מוקדם מדי, והחמיר את הפציעה שלו. במהלך של השער השני הוא הלך לעבר הספסל כדי לקבל טיפול על אף שמדובר בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. גראם סונס הטיל ביקורת על החלטתו, המאמן הספרדי דחף את פארטיי חזרה למגרש אך הוא לא היה יכול לעזור. המאמן יקיים שיחה עם הקשר כדי ללבן את הענייניים.

ארטטה שרשם כבר שישה הפסדי ליגה העונה ב-11 משחקים, אמר: "אין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות כרגע כדי לפתור זאת. הכל קרה כל כך מהר. הם יצאו להתקפה מתפרצת ולפתע תומאס ניגש אלי. רציתי שהוא יעשה כל מה שהוא יכול למען הקבוצה במצב כזה. ניסיתי לדחוף אותו, לא דיברתי איתו. אני לא יודע מה הוא הרגיש. תהיה לו בדיקת MRI. למרבה הצער הוא מרגיש כאבים באותו האיזור".

על ההתקפה החלשה: "אני מריע לשחקנים על המאבק והרוח שהפגינו באצטדיון קשה, אך זה לא מספיק כדי לנצח כי אנחנו לא מבקיעים שערים. היה לנו הרבה את הכדור ויצרנו מצבים אבל לא הצלחנו לסיים את זה. איך נהפוך את היכולת לסדרה של תוצאות טובות? אם נבקיע שערים, פשוט מאוד. אנחנו חייבים להכניס את הכדור לרשת, בדחיפות".

"הסבל של ארסנל נמשך", נכתב ב-"BBC". "היא נמוגה למקום ה-15 אחרי הפסד בדרבי בו הייתה חסרת אונים ולא עמדה בפני היריבה העזה שלה. יש ביניהן פער של 11 נקודות ושום ראיות המצביעות על כך שהפער הזה ייסגר בקרוב", נכתב. נטען כי המאמן רץ על הקווים בהיסטוריה וחרדה כשהספרס יצאו למתפרצת בשער הראשון. "אובמיאנג שוב היה בגזרת נעלם, כפי שקורה רוב הזמן מאז חתם על חוזה חדש. ארסנל שוב נראתה רחוקה מאוד מלהיות קבוצת צמרת".

פארטיי. המאמן כעס | Visionhaus
אובמיאנג. חסר אמונה? | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי