ארטטה זוכה לגיבוי: "עתיד גדול לפנינו, לא הוגן לדבר עליו"

אדו, המנהל המקצועי של ארסנל, יצא להגנת המאמן אחרי הפסד נוסף: "כשיש מאמן שאתה רוצה לראות אותו בתפקיד גם בעוד שלוש או חמש שנים, קל יותר להחליט. 2020 הייתה שנה מטורפת ואני רואה מה נבנה כאן מדי יום"

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

אם ארסנל לא הייתה שבורה מספיק, הגיע ההפסד ביום ראשון 1:0 לברנלי משער עצמי של הקפטן שלה, פייר אמריק אובמיאנג שכבש בסך הכל שני שערים העונה לזכות קבוצתו שצברה 13 נקודות בלבד ב-12 משחקים ונמצאת אי שם במקום ה-15 בטבלה – הרבה יותר קרובה לקו האדום מאשר לחלק העליון.

רבים דיברו אחרי המשחק על כך שמיקל ארטטה עלול לשלם את המחיר ולקבל הודעת פיטורים, שבוע לפני שישלים שנה בתפקיד אליו מונה ב-20.12.2019, אבל הנהלת התותחנים הבהירה כי היא ממשיכה לעמוד מאחוריו והוא יעמוד על הקווים גם מחר במשחק הביתי הכל כך חשוב נגד סאות'המפטון (רביעי, החל מ-19:50 בשידור ישיר בספורט2).

סאות'המפטון הפסידה בעשרת המחזורים האחרונים רק למנצ'סטר יונייטד, סיימה בתיקו במשחק חוץ נגד וולבס וגם מהסטמפורד ברידג' חזרה עם 3:3 מרשים נגד צ'לסי, כך שעבור ארסנל לפגוש כעת את "הקדושים" של ראלף האזנהוטל זו בהחלט משימה שעלולה להסתיים מבחינתה באסון – ואולי באמת כבר לא תותיר ברירה לראשי המועדון.

מיקל ארטטה | Laurence Griffiths/PA Images via Getty Images

לקראת המשחק, המנהל המקצועי אדו גיבה את ארטטה כשאמר: "זה לא יהיה הוגן אם לא נהיה סבלניים ונאפשר לו להמשיך בתפקיד אחרי שנה כזו. זו שנה שלא שיחקו בה כדורגל שלושה חודשים, כל ההכנה לעונה הייתה מאתגרת ונעשו כל כך הרבה שינויים במועדון. עד שהוא כבר התחיל לעבוד ולהבין את המועדון, עצרו את הכל והוא לא הספיק להכיר את כולם לגמרי. כשיש לך מאמן שאתה רוצה לראות אותו בתפקיד גם בעוד שנה, שנתיים, שלוש או חמש, זה קל יותר להחליט – וזו גם הסיבה שלפחות מהצד שלי הוא זוכה למילים חמות".

אוהדי ארסנל, לעומת אדו, דורשים את פיטורי המאמן הצעיר, שכאמור הגיע ממנצ'סטר סיטי, שם שימש כעוזרו של פפ גווארדיולה, אך מעולם לא אימן קבוצה. ארטטה פרש במדי ארסנל אחרי חמש שנים בקבוצה והיה מהשחקנים האהובים ביותר על האוהדים, אבל הסיטואציה אליה נקלע המועדון כנראה גדולה גם עליהם.

"המסר העיקרי שלי לאוהדים זה שהם צריכים להאמין ולא לדבר רק על בן אדם אחד, זה לא הוגן לכוון את האש אל מיקל, אובמיאנג בגלל שהוא לא מבקיע או ללנו כי הוא לא עוצר את הכדורים. זה פשוט לא הוגן לדבר על בן אדם אחד, כי אנחנו קבוצת כדורגל וצריך להסתכל עליה כעל 'אנחנו'. כמו שאני רואה את הדברים, הכי קל לנהוג על פי התוצאות, אבל אני מסתכל על העתיד ורואה מה נבנה כאן יום-יום. אני רואה עתיד גדול ומבטיח".

אובמיאנג. אדו יצא גם להגנתו | Laurence Griffiths/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי