ליברפול וטוטנהאם בקרב על הפסגה, ארטטה לקח אחריות: "תירו בי"

יונג מין סון, רוברטו פירמינו | Jon Bromley/MI News/NurPhoto via Getty Images

רביעי בפרמיירליג: התרנגולים יגיעו לאנפילד למפגש בין שתי המוליכות שינסו לשוב למסלול הניצחונות (21:55 בספורט2), עוד קודם לכן ארסנל תארח את סאות'המפטון והמנג'ר שזכה לגיבוי הצהיר: "זה לא זמן להתחבא"

(גודל טקסט)

המחזור ה-13 בפרמיירליג ייצא לדרך כבר הערב (שלישי) כאשר וולבס תארח את צ'לסי (החל מ-19:50 בספורט2) ומנצ'סטר סיטי תארח את ווסט ברומיץ' 21:50 בספורט2), אבל יגיע לשיאו מחר כאשר אצטדיון אנפילד יארח את הקרב הגדול בין יורגן קלופ והאלופה ליברפול לז'וזה מוריניו וטוטנהאם, משחק שלמעשה יפגיש בין שתי הראשונות בטבלה שמאזנן זהה.

ליברפול – טוטנהאם (21:55 בספורט2)

לא רבים היו מאמינים שאחרי 12 מחזורי פרמיירליג, טוטנהאם של ז'וזה מוריניו תוביל את הטבלה – בטח לא אם לוקחים בחשבון שאמנם יש לתרנגולים הפסד אחד, אבל בנוסף ארבע תוצאות תיקו. ספק גם אם רבים חשבו שמאזנה של האלופה ליברפול יהיה דומה, וכך השתיים נפגשות ייפגשו באנפילד לעיני 2,000 צופים עם מאזן זהה, כשלתרנגולים יתרון רק בהפרש השערים.

ליברפול הייתה חלשה מאוד ביום ראשון במשחק החוץ נגד פולהאם והצילה נקודה הודות לפנדל מאוחר של מוחמד סלאח, אבל זה לא סוד שהקבוצה סובלת ממכת פציעות קשה, לאחרונה איבדה גם את דיוגו ז'וטה שלא ישוב לפני אמצע ינואר, ואולי קצת קורסת תחת העומס. למשחק מחר אמור לשוב נאבי קייטה, אולם ספק אם יהיה כשיר לפתוח ונראה כי קרטיס ג'ונס ימשיך ב-11. פרט אליו, טיאגו אלקנטרה ושאר הפצועים ייעדרו גם הפעם.

סלאח משווה נגד פולהאם. פנדל שמנע מהאלופה הפסד | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

באשר לתרנגולים, גם טוטנהאם איבדה נקודות יקרות ביום ראשון, כשספגה לקראת הסיום ונפרדה רק ב-1:1 בחוץ נגד קריסטל פאלאס. גם הקבוצה של מוריניו הציגה משחק לא מרשים בלשון המעטה, אבל שוב נהנתה מהצמד הארי קיין את יונג מין סון – הפעם היה זה הקוריאני שבישל לחלוץ, פעם רביעית שזה קורה העונה בנוסף לשמונה פעמים שהחלוץ בישל לקשר – סך הכל 12 פעמים, השוואת שיא הפרמיירליג ששייך לאלן שירר וכריס סאטון מעונת 1994/95.

סון וקיין. ליברפול תעצור אותם באנפילד? | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images

ארסנל – סאות'המפטון (19:50 בספורט1)

יממה לפני המשחק, התייצב המנג'ר מיקל ארטטה למסיבת עיתונאים מסקרנת במיוחד. שעות ספורות לאחר שאדו, המנהל המקצועי של ארסנל, יצא להגנת המנג'ר והעניק לו את הגיבוי המלא, התייצב הספרדי לשיחת "זום" עם העיתונאים ונשאל על מעמדו במועדון, לאור העובדה שארסנל רק במקום ה-15 עם 13 נקודות, חמש הפרש מהקו האדום.

"זה לא זמן להתחבא, אלא להתייצב מול כולם ולהראות את הפנים", אמר ארטטה יומיים לאחר ה-1:0 המשפיל לברנלי משער עצמי של אובמיאנג, "לפעמים צריך לדעת לספוג את האש. אם אתה לא מנצח משחקים, אתה צריך לדעת לצאת החוצה ולקבל את הכל, כי אם אתה לא מנצח זה מה שמגיע לך. אני מקבל את זה, זה טבעי מבחינתי שמאמן צריך לקחת את מלוא האחריות על התוצאות וארסנל זה מועדון גדול מדי בשביל להפסיד ככה בשבועות האחרונים. אני שם את החזה שלי מקדימה ואתם מוזמנים לירות בי", אמר לעיתונאים.

באמירויות תתארח מחר סאות'המפטון, אולי הקבוצה הכי מפתיעה העונה. "הקדושים" של ראלף האזנהוטל עם הפסד אחד בלבד בעשרת המחזורים האחרונים, נכנעו רק למנצ'סטר יונייטד ופרט לכך מעדו רק בחוץ מול וולבס ובסטמפורד ברידג' נגד צ'לסי, שני משחקים שהסתיימו בתיקו וכך הם במקום הרביעי ובמרחק שתי נקודות בלבד מהפסגה. דני אינגס התאושש מפציעה וכבר חזר להרכב, אך באופן די נדיר לא הבקיע ב-0:3 על שפילד שלשום וינסה להכניע מחר בלונדון את ברנד לנו. ארסנל תחסר את גרניט ג'אקה והקטור ביירין המורחקים, בעוד האורחים יגיעו בסגל מלא.

לסטר – אברטון (19:50 בחגיגה אנגלית בספורט1)

השועלים ניצחו 0:3 קליל את ברייטון ביום ראשון ואחרי שני הפסדים רצופים בפרמיירליג, החבורה של ברנדן רוג'רס השיגה שש נקודות רצופות וטיפסה עד למקום השלישי בטבלה עם 24 נקודות במאזנה, רק נקודה מהפסגה אליה תוכל לעלות מחר אם ליברפול וטוטנהאם יסיימו בשוויון. מחר היא תארח את אברטון של קרלו אנצ'לוטי, המדורגת שביעית שהכניעה בביתה את צ'לסי בשבת ואחרי שהוליכה את הליגה בשבועות הראשונים, עם ה-0:1 על הבלוז השיגה ניצחון שני בלבד בשמונת המחזורים האחרונים. חאמס רודריגס שהיה בספק למשחק – לא החלים וייעדר. רישארליסון ומלך השערים של הליגה, דומיניק קאלברט לווין שכבש העונה 11 שערים, ישתפו פעולה כרגיל.

וארדי ומאדיסון. כוכבי הניצחון על ברייטון | Michael Regan/Getty Images

משחקים נוספים: לידס – ניוקאסל (19:50 בחגיגה אנגלית בספורט1), ווסטהאם – קריסטל פאלאס (22:00 בספורט1), פולהאם – ברייטון (22:00 בחגיגה אנגלית בספורט1)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי