מוריניו: "ליברפול לא נראתה כמו אלופה. גם תיקו היה מאכזב"

מאמן טוטנהאם היה מתוסכל מה-2:1 הדרמטי באנפילד: "הקבוצה הטובה הפסידה. אם הייתי מתנהג כמו קלופ - הייתי מורחק. אלה לא רק המצבים שהחמצנו אלא התזמון". קיין אכזב וקיבל ציון נמוך, סון רשם ציון דרך

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

מאז מחזור הפתיחה היא לא הפסידה, הקבוצה ידעה להתמודד בצורה נהדרת עם המשחקים הגדולים כשגברה 0:2 על מנצ'סטר סיטי והביסה 1:6 את מנצ'סטר יונייטד. אתמול (רביעי) ציפה לטוטנהאם המבחן הקשה מכולם נגד ליברפול אלופת אנגליה. הקבוצה של ז'וזה מוריניו החזיקה מעמד עד לתוספת הזמן כשספגה מראשו של רוברטו פירמינו והפסידה 2:1. זו הייתה הפעם השלישית בלבד בה מוריניו מפסיד בליגה בדקה ה-90, וזה לא קרה לו כבר שבע שנים, מאז דצמבר 2013.

צפו בז'וזה מוריניו מסכם את ההפסד לספורט1:

במחצית השנייה הגיעה טוטנהאם למספר הזדמנויות גדולות כמו הבעיטה של סטיבן ברחווין לקורה, ומנגד קשה לומר שהיא באה לשחק. במחצית הראשונה היא השלימה רק 75 מסירות, הכי מעט של קבוצה של מוריניו במשחק ליגה מאז הקלאסיקו בו ניצח כמאמן ריאל את ברצלונה באפריל 2012 (54 מסירות). הספרס השלימו רק 19 מסירות בשליש האחרון של המגרש לעומת 200 של ליברפול. יונג מין סון, שכבש את שער השוויון מהמצב הראשון אליו הגיעה הקבוצה, כבר הבקיע חמש פעמים נגד אלופה מכהנת. שיתוף הפעולה שלו עם הארי קיין המשיך לעבוד נהדר כאשר השניים היו אמונים על 20 מתוך 25 שערי הספרס בליגה – 80%.

מוריניו כהרגלו עקץ לאחר המשחק: "הקבוצה הטובה ביותר הפסידה, קלופ לא הסכים אבל זו דעתו. אגב, אם אני הייתי מתנהג על הקו כמוהו – הייתי מורחק. כנראה אני שונה. אני עצוב. אני חושב שגם תיקו היה משאיר אותנו עם טעם לא טוב כי היו לנו מצבים כדי לנצח. זה לא רק המצבים הגדולים אלא מתי יצרנו את ההזדמנויות, כשהם היו ברגע קשה. יכולנו להרוג את המשחק הזה. ברמות האלה אתה משלם וחשבתי שנשלם מחיר ונצא רק עם נקודה".

עוד אמר המאמן: "בסופו של דבר אפילו לא לקחנו נקודה, אז אני מאוד מאוכזב. מצד שני כשמסתכלים על ההופעה אני שמח עם היכולת של הקבוצה, הגענו למשחק כדי לנצח. הבנים היו טובים מאוד נגד קבוצה כל כך טובה, נענשנו. היה עלינו להיות מרוכזים נגד קבוצה שהיא מפלצת התקפית. במשחק הזה ליברפול לא נראתה כמו אלופת אנגליה, אלופת העולם. לא היו שום פערים, המשחק היה בשליטה שלנו. השחקנים שלי אמרו לי שאני צודק כשאמרתי להם בתחילת העונה שנבוא לנצח כל משחק".

"למוריניו נותר רק להצטער על ההחמצות בהתקפות המתפרצות. התסכול שלו בטח חריף מאוד. הם החמיצו הזדמנות לעשות הצהרה על זכייה באליפות ולהרוס את מאזן הבית של ליברפול", נכתב ב-"BBC". "כשהתחושה הקשה תשקע, מוריניו ירגיש שהספרס הראו בדיוק מדוע הם אחת משתי המוליכות". באתר הדגישו כי בפעם הקודמת בה מוריניו הגיע להפסיד הוא הפסיד 3:1 כמנג'ר יונייטד ופוטר כעבור 24 שעות. כעת, הוא אחראי על קבוצה שמתמודדת חזק בצמרת. "לספרס היו מצבים לחזק את מועמדותה לכתר ולהנחיל לאלופה הפסד סנסציוני אך גם הם הפסידו באנפילד", נכתב ב"סקיי ספורטס". סון זכה לציון הגבוה – 8 בעוד הארי קיין הסתפק ב-6. שכן רשם החמצה מסמרת שיער לאחר כדור קרן.

שניים שכן זכו למחמאות הם מהנדסי שער השוויון. "משום מקום, ג'ובאני לו צ'לסו זיהה את סון וסידר לו כדור מושלם, והדרום קוריאני הגדיל שוב את המספרים שלו עם סיום קטלני כמו תמיד", נכתב בכלי התקשורת. עוד צוין כי הספרס השתפרו במחצית השנייה ושקיין כמעט כבש ממרחק אחרי גליץ' מרהיב למסירה של אליסון וניסיון הקפצה ערמומי אותו הדף השוער לקרן. טים שרווד, שחקן העבר של הספרס, זכה ללעג ברשתות החברתיות שכן שימש כפרשן במשחק ובתוספת הזמן אמר: "אני לא מודאג מהקרן הזו", ואז ראה את פירמינו כובש.

הארי קיין | Peter Powell/PA Images via Getty Images

מי שלא נכלל בסגל הוא גארת' בייל שלא שיחק למעשה בחמשת משחקי הליגה האחרונים, מאז פתח בהרכב ולא הרשים נגד ווסט ברומיץ'. לספרס אין זמן רב מדי להתאבל על ההפסד. ביום רביעי מצפה לה משחק לא פשוט בכלל נגד לסטר בבית, שם ניצחה רק במחצית ממשחקיה העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי