הסיוט של ארסנל נמשך: "לא בטוח שהיא תישאר בליגה"

מיקל ארטטה , מייטלנד נייס | Peter Powell - Getty images

בדיוק שנה אחרי שמונה לתפקיד, מיקל ארטטה מציין את הפתיחת העונה הגרועה ביותר של ארסנל מעונת 1974/75, והתותחנים רחוקים רק ארבע נקודות מהקו האדום: "אני מרוכז כרגע בלהוציא את הקבוצה מהסיטואציה הזו"

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

פתיחת העונה האיומה של ארסנל נמשכה אמש (שבת) עם הפסד 2:1, שכבר לא מפתיע אף אחד, לאברטון בגודיסון פארק. עברו כמעט חודשיים מאז ניצחון הליגה האחרון של התותחנים, ובסה"כ שבעה משחקים רצופים מאז שגברו 0:1 על מנצ'סטר יונייטד.

ארסנל כרגע ניצבת במקום ה-15 בטבלה, במרחק של ארבע נקודות בלבד מברנלי בקו האדום, כשהיא רושמת את פתיחת העונה הגרועה ביותר משנת 1974/75, ורק שלוש קבוצות פרמיירליג כבשו פחות שערים מהחניכים של מיקל ארטטה – שפילד יונייטד, ווסט ברומיץ' וברנלי. ואם זה לא הספיק לכם – היא צברה 14 נקודות לאחר 14 משחקים!

פרשן BBC, ואחד השחקנים הגדולים בתולדות הליגה האנגלית, אלן שירר, מודאג מאוד ממצבה של הקבוצה מצפון לונדון: "נוראי, חוסר יצירתיות, שחקנים עוברים סערת רגשות על המגרש ולא עובדים מספיק קשה, לא סוגרים בהגנה. ארטטה צריך להיות אדם מודאג אם הוא סומך על השחקנים האלה שיצילו לו את העבודה". אמר הסקורר האגדי לאחר המשחק.

כשנשאל האם ארסנל תצליח להישאר בפרמיירליג, שירר אמר: "אני לא כל כך בטוח. לא עם ההרכב הזה ולא עם הגישה הזו של השחקנים".

דני סבאיוס | Peter Powell – Getty images

גם ארטטה עצמו התקשה לתרץ עוד משחק ללא ניצחון, בדיוק שנה לאחר שמונה לתפקיד במקומו של אונאי אמרי. בראיון לסקיי ספורטס אחרי המשחק אמר: "הפסדנו את המשחק בגלל שני רגעי מפתח. הגבנו טוב, שלטנו במשחק, יצרנו מספיק מצבים כדי לא להפסיד, פגענו בקורה ולא היה לנו מזל". אמר המאמן

"אנחנו בקרב גדול, הפסדנו לברנלי מבלי שהם בעטו לשער, ועכשיו הפסדנו בגלל כמה מצבים. זה ממש קשה לשחק נגד קבוצה שמשחקת נמוך ומבזבזת זמן, הקשנו על עצמה אחרי שספגנו את השער הראשון. אני חושב שבעטנו לשער 15 פעמים אבל למסגרת רק פעמיים. אנחנו חייבים לשפר את הדיוק שלנו, זו המציאות, אבל השחקנים עדיין נלחמים".

על עתידו בקבוצה אמר ארטטה: "אני מבין את השאלות, אבל אני מתרכז כרגע רק בלהוציא את הקבוצה מהסיטואציה אליה נקלעה. לשמור על האנרגיה של השחקנים ועל הלחימה שהם מציגים כל פעם שהם עולים למגרש. אפשר לראות שהם נלחמים, אי אפשר להכחיש את זה. כמובן שהתוצאות גרועות, אין שאלה לגבי זה, זה לא מספיק טוב ולא מקובל לסטנדרטים של מועדון כדורגל כמו ארסנל, וזה האתגר שעומד לפנינו.

דויד לואיז , ג'ו ווילוק | Clive Brunskill/Getty Images

ארסנל שנאלצה להסתדר ללא הקפטן, פייר אמריק אובמיאנג, קיבלה חזרה את גבריאל מרטינלי, שחזר למגרש לראשונה מחודש מרץ. בזמן המשחק, הכוכב הגרמני המנודה של הקבוצה, מסוט אוזיל צייץ בטוויטר לב שבור ודמעה, ובאנגליה כבר נשמעו קולות להחזירו לסגל הקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי