מנצ'סטר תכולה: סיטי בגמר גביע הליגה אחרי 0:2 על יונייטד

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Simon Stacpoole/Offside/Offside via Getty Images)
ג'ון סטונס , רובן דיאש ג'ון סטונס , רובן דיאש | Shaun Botterill/Getty Images
ברונו פרננדש ברונו פרננדש | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images
ג'ון סטונס ג'ון סטונס | Shaun Botterill/Getty Images
ראחים סטרלינג ולוק שואו ראחים סטרלינג ולוק שואו | Peter Powell/PA Images via Getty Images
דין הנדרסון דין הנדרסון | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images
ברונו פרננדש , פרננדיניו ברונו פרננדש , פרננדיניו | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Peter Powell - Pool/Getty Images)

ניצחון חד צדדי לגווארדיולה על סולשיאר בדרבי הגדול. סטונס כבש ראשון עם המפשעה בדקה ה-50, פרננדיניו הכפיל בדקה ה-82 עם שער נפלא מהאוויר. שלושה שערים נפסלו מעמדת נבדל, יכולת מדאיגה של השדים האדומים

(גודל טקסט)

צפו בתקציר: ניצחון גדול לסיטי בדרבי

ללא איימריק לאפורט, פראן טורס, אריק גרסיה, אדרסון, נייתן אקה ועם סרחיו אגוארו וגבריאל ז'סוס על הספסל, פפ גווארדיולה ומנצ'סטר סיטי הגיעו לדרבי לוהט באולד טראפורד, על מקום בגמר גביע הליגה נגד הקבוצה החמה ביותר באנגליה כיום, וגם היריבה העירונית השנואה, מנצ'סטר יונייטד.

שתי הקבוצות הגיעו במומנטום נהדר. יונייטד התבססה במקום השני בפרמיירליג עם שבעה משחקים ללא הפסד, ומנגד, סיטי, שפתחה את העונה בצורה מאכזבת הגיעה להתמודדות אחרי עשרה משחקים ללא הפסד ועם ארבעה ניצחונות רצופים. בשנה שעברה, סיטי ויונייטד הגיעו נפגשו באותו שלב, והקבוצה של פפ יצאה עם ידה על העליונה לאחר שני משחקים בדרך לניצחון בגמר על אסטון וילה. וגם הפעם, בשנת הקורונה (כשאין גומלין), חניכיו של פפ מנצחים ומעפילים לגמר נגד מוריניו וטוטנהאם.

המשחק היה כמעט חד צדדי לכל אורכו. סיטי שלטו בקצב המשחק מהדקה הראשונה ועד הדקה האחרונה (66% אחזקה), הניעו את הכדור בצורה מצוינת והגיעו להרבה יותר מצבים מסוכנים. לאחר שלושה שערים שנפסלו מעמדת נבדל, בדקה ה-50 הגיע השער הראשון של המשחק ממפשעתו של ג'ון סטונס. ריאד מאחרז סובב כדור נפלא מ-35 מטרים, הבלם הצליח לדחוק את הכדור לרשת של דין הנדרסון והעלה את קבוצתו ליתרון 0:1. בדקה ה-82, הגיע השער השני.

כדור קרן מסובב של דה בריינה הורחק ע"י מרסיאל, פגע בראשו של פרד והגיע לרגל של פרננדיניו, ששחרר בעיטה נהדרת מהאוויר היישר לפינה השמאלית, להנדרסון אין שום סיכוי. 0:2 למנצ'סטר סיטי בסיום. הסיטיזנס מעפילים לגמר גביע האנגלי ויפגשו את טוטנהאם, במשחק שע"פ התוכניות, צפוי להיערך ב-25 באפריל, 2021.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Peter Powell – Pool/Getty Images)
הארי מגווייר | Peter Powell/PA Images via Getty Images
פפ גווארדיולה , פיל פודן | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

השחקנים כורעים ברך למלחמה בגזענות, והדרבי באולד טראפורד יוצא לדרך! מצב מסוכן ליונייטד כבר אחרי שתי דקות. ראשפורד קיבל כדור עומק וניסה להכניס את סטפן, השוער הדף את הכדור לרגליו של סטונס, שהחזיר את הכדור לתוך הרשת וכבש שער עצמי, אבל הקוון הרים דגל לנבדל. בדקה הרביעית, התקפה נפלאה של סיטי הסתיימה בכדור רוחב נהדר לאילקאי גונדואן הלוהט, שבעט מקרוב את הכדור לרשת, אך גם השער שלו נפסל מעמדת נבדל.

פפ גווארדיולה באולד טראפורד | Shaun Botterill/Getty Images
אולה גונאר סולשיאר | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images)

הצלה ענקית של שוער מנצ'סטר סיטי בדקה השמינית. סקוט מקטומיניי מוצא את ברונו פרננדש חופשי לגמרי על באמצע על סף הרחבה, הפורטוגלי שולח בעיטה אדירה לחיבורים השמאליים, אך השוער מזנף והודף את הכדור לקרן. קצב נהדר בפתיחת הדרבי. מצב אדיר למנצ'סטר סיטי בדקה ה-11. סטרלינג מעביר כדור לדה בריינה על סף הרחבה, הבלגי שולח בעיטה מסחררת עם רגל ימין לפינה הרחוקה אך נעצר בעמוד.

ערב של נבדלים באולד טראפורד. בדקה ה-21, זינצ'נקו מצא את פיל פודן עם מסירה מדהימה, הקשר דהר לשער והכניע את הנדרסון, אך פעם נוספת, הקוון הרים דגל לנבדל והשער נפסל. חצי שעה של כדורגל מאחורינו, עדיין אין שערים. מנצ'סטר סיטי שולטת במשחק בצורה ברורה ומניעה את הכדור מצוין, אך כמו פעמים רבות העונה, לא מצליחה לייצר מספיק מצבי הבקעה. מנגד, הקבוצה של סולשיאר בעיקר מחכה להתקפות מתפרצות.

לוק שואו מנטרל לחלוטין את ראחים סטרלינג, שנראה חסר אונים בחצי של היריבה. יונייטד מתחילה לתפוס פיקוד במרכז המגרש, אך גם היא לא מצליחה להגיע למצבים מסוכנים מספיק. התמונה של גווארדיולה, מחזיק את ראשו וכורע ברך על הקווים רגע לפני השריקה למחצית מספרת את הסיפור של המחצית הראשונה. 0:0 בדרבי של מנצ'סטר עם הירידה להפסקה.

שני הקשרים הטובים בפרמיירליג | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images
שואו. עצר את סטרלינג במחצית הראשונה | Peter Powell/PA Images via Getty Images

המחצית השנייה נפתחה בצורה אגרסיבית מאוד ועם עבירות רבות משני צידי המגרש. בדקה ה-50, ריאד מאחרז סובב כדור חופשי נהדר מ-30 מטר לפינה הרחוקה, ג'ון סטונס התחמק מההגנה ודוחק את הכדור עם הברך לתוך הרשת. מנצ'סטר סיטי עולה ליתרון 0:1 מוצדק בדרבי של מנצ'סטר ומתקרבת לגמר גביע הליגה!

בליץ מוחלט של מנצ'סטר סיטי לאחר השער. הקבוצה של פפ מסתערת על חניכיו של סולשיאר ומסכנת בקלילות את השער של דין הנדרסון, כשהגנת יונייטד נראית כמתבוננת מהצד ומקווה לטוב. בדקה ה-56, ז'ואאו קנסאלו קיבל כדור מדה בריינה, חתך מהאגף הימני פנימה וחשרר בעיטה חזקה אך פספס את המשקוף בסנטימטרים ספורים. דקה לאחר מכן, ראחים סטרלינג מתרומם לנגיחה חלשה לפינה השמאלית, דין הנדרסון הודף את הכדור לקרן. בדקה ה-62, ריאד מאחרז חתך מהאגף השמאלי לכיוון הרחבה, שחרר בעיטה אדירה בתנועה לפינה השמאלית ומצב את הנדרסון מוכן. סיטי רוקדת על הדשא בדקות האחרונות.

ג'ון סטונס כובש | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images
ג'ון סטונס , רובן דיאש | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images
דין הנדרסון | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

השער הרגיע את שחקני סיטי, שהורידו את הרגל מהגז ונתנו ליונייטד לחזור למשחק. השדים האדומים התחילו לאזן את הסטטיסטיקה ולהניע את הכדור במרכז המגרש, אך לא הגיעו למצבים מסוכנים במיוחד. בדקה ה-73, מרסיאל ניסה לחדור את הגנת סיטי, אך ניסיון יומרני לסחיטת פנדל הסתיים בכלום.

דקה ה-82 הגיע השער השני של סיטי! כדור קרן של דה בריינה הורחק ע"י מרסיאל, פגע בראש של פרד והגיע לרגל של פרננדיני. הקשר הברזילאי שחרר בעיטה מהאוויר שהתגלגלה על הדשא לקצה הפינה השמאלית. 0:2 לסיטי על יונייטד! הסיטיזנס שמרו על השליטה במשחק ועל היתרון בבטחה עד לסיום, בדרך לגמר גביע הליגה האנגלי נגד טוטנהאם.

הרכבים

מנצ'סטר יונייטד: דין הנדרסון, ארון וואן ביסאקה, ויקטור לינדלוף, הארי מגווייר, לוק שואו, סקוט מקטומיניי, פרד, פול פוגבה, ברונו פרננדס, אנתוני מרסיאל, מרכוס ראשפורד.

מנצ'סטר סיטי: זאק סטפן, ז'ואאו קנסלו, רובן דיאש, ג'ון סטונס, אולכסנדר זינצ'נקו, פרננדיניו, אילקאי גונדואן, קווין דה בריינה, פיל פודן, ריאד מאחרז, ראחים סטרלינג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי