0:1 ליונייטד על ווטפורד בגביע. ארסנל ניצחה בהארכה את ניוקאסל

סקוט מקטומיניי חוגג | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images

השדים האדומים התקשו מול הצרעות, אך שער של מקטומיניי העלה אותם ל-32 האחרונות במפעל. התותחנים התעוררו מול המגפייז רק אחרי 0:0 בתום 90 דקות. 1:2 לאברטון, לסטר דרסה את סטוק, הדחה מביכה לוויין רוני

(גודל טקסט)

הסיבוב השלישי בגביע האנגלי נמשך גם היום (שבת) עם חגיגת משחקים, כשבמוקד המפגש בן מנצ'סטר יונייטד לווטפורד באולד טראפורד, בו השדים האדומים ניצחו 0:1. עוד קודם לכן, ארסנל גברה על ניוקאסל בתום הארכה ומשחק צמוד ומותח.

במשחקים המוקדמים, אברטון נזקקה להארכה על מנת להדיח את רוטרהאם מתחתית הליגה השנייה, לסטר דרסה את סטוק, ווסט ברומיץ' הופתעה מול בלקפול, ברנלי נזקקה לפנדלים מול מ.ק דונס, פולהאם ניצחה את ק.פ.ר, וויין רוני ודרבי קאונטי הובכו על ידי צ'ורלי מהליגה השישית ונוטינגהאם פורסט השיגה 0:1 על קארדיף.

מנצ'סטר יונייטד – ווטפורד 0:1

זה לא היה פשוט כלל וכלל לשדים האדומים מול הצרעות מהצ'מפיונשיפ, אצלם ולדימיר איביץ' סיים את דרכו לאחרונה. אולה גונאר סולשיאר עלה בהרכב משני להתמודדות וכבר אחרי חמש דקות סקוט מקטומיניי (שעלה עם סרט הקפטן) קבע 0:1, כאשר נגח לרשת קרן מושלמת שהגביה אלכס טלס לרחבה. ווטפורד תקפה לאורך המשחק לא מעט, אך התקשתה להפוך את היציאות קדימה לאיומים איכותיים לעבר שערו של דין הנדרסון.

השדים האדומים שלטו בכדור, לא הבריקו, אך לבסוף עשו את המוטל עליהם ועלו שלב בזמן שברונו פרננדש זכה למנוחה. אמנם השלב הבא עוד רחוק מחצי הגמר של המפעל, אך הקבוצה העפילה לארבעה חצאי גמר תחת סולשיאר ובכולם הודחה בשלב הזה. הם הפעם יונייטד תצליח לעשות קצת יותר מזה? ימים יגידו. ביום שלישי היא כבר תחזור לפרמיירליג ותפגוש את ברנלי (החל מ-22:05, שידור ישיר בספורט2).

סקוט מקטומיניי חוגג | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images

ארסנל – ניוקאסל 0:2 (בתום הארכה)

ארסנל נמצאת באחת מהתקופות הטובות ביותר שלה בשנים האחרונות, ומלבד שלושה ניצחונות ברצף במסגרת הפרמיירליג, התותחנים השלימו הערב משימה נוספת כאשר הדיחו את ניוקאסל מהגביע, במשחק בו החניכים של מיקל ארטטה לא הפסיקו לתקוף, אך רק במהלך הארכה הצליחו למצוא את הרשת.

כאמור, ב-90 הדקות הראשונות באצטדיון האמיריות לא נכבשו שערים, למרות ריבוי מצבים משני הצדדים, אך בדקה ה-109 הגיע הרגע המיוחל שכל אוהדי ארסנל חיכו לו. שער דרמטי של אמיל סמית' רואו הצעיר שבר את הקרח במשחק. בדקה ה-117 פיייר אמריק אובמיאנג חתם את המשחק עם שערו הראשון אחרי כמעט חודש ללא גולים עבורו.

סמית' רואו חוגג. שער חשוב לכישרון הצעיר | Julian Finney/Getty Images

אברטון – רוטרהאם 1:2

על פניו הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי זכתה להגרלה נוחה בדמות משחק ביתי נגד המדורגת 23 בצ'מפיונשיפ, אך כפי שהקלישאה אומרת, לגביע חוקים משלו וה"טופיז" הצליחו לגבור על רוטרהאם רק בתום 120 דקות. ההתחלה הייתה שייכת למארחת שעלתה ליתרון בדקה התשיעית, לאחר כיבוש של צ'נק טוסון, אולם המגן הימני האמריקאי מת'יו אולוסונדה הבקיע את שער הבכורה שלו בבוגרים בדקה ה-56 וקבע שוויון. טוסון השלים צמד בנגיחה בדקה ה-86, אך השער נפסל על ידי ה-VAR עקב נבדל והאורחת הצליחה לכפות הארכה. שלוש דקות בתוכה, עבדולאי דוקורה ניצל מסירת עומק של חאמס רודריגס כדי להבקיע את שער הניצחון של אברטון ולשלוח אותה לשלב 32 האחרונות.

רוטרהאם מתחה את אברטון, אך נותרה בחוץ | Peter Byrne/PA Images via Getty Images

סטוק – לסטר 4:0

השועלים חגגו בקלות במשחק החוץ מול היריבה מהצ'מפיונשיפ, שהמשיכה את הכושר הרע שלה מהשבועות האחרונים. ג'יימס ג'סטין כבש את הראשון בדקה ה-34 בביצוע מרהיב, ומארק אלברייטון הכפיל ל-0:2 בדקה ה-59. עברו 20 דקות, ואיוסה פרס כבש שער נוסף. בדקה ה-81, שתי דקות לאחר השער השלישי, הארווי ברנס קבע את תוצאת המשחק עם הרביעי. ג'יימי וארדי וג'יימס מדיסון, שני הכוכבים הגדולים של ברנדן רוג'רס, לא שותפו וקיבלו מנוחה.

שחקני לסטר חוגגים | Plumb Images/Leicester City FC via Getty Images

בלקפול – ווסט ברומיץ' 2:2 (2:3 בפנדלים)

הדחה מאכזבת מאוד לקבוצה שנמצאת במקום ה-19 בפרמיירליג. המארחת מהצ'מפיונשיפ עלתה ליתרון בדקה ה-41 משער של ג'רי ייטס, והאורחים של סם אלרדייס השוו בדקה ה-52 משער של הבלם סמי אג'אי. ברומיץ' קיוו להשלים מהפך, שלטו, אך לבסוף ספגו פעם נוספת, כשייטס בישל לגארי מדין בדקה ה-66. ברומיץ' לא ויתרה וכפתה בזכות פנדל מדויק של מתאוס פריירה בדקה ה-80, אך לא הושגה הכרעה ב-30 הדקות ושתי הקבוצות ניגשו לדו קרב פנדלים. אחרי שלושה החמצות של האורחת, בלקפול העפילה לשלב הבא וניצחה 2:3 בדו קרב בעיטות העונשין.

ברנלי – מ.ק דונס 1:1 (3:4 בפנדלים)

דרמת ענק. האורחים כבר היו בדרך לסנסציה כשהובילו בניגוד למהלך המשחק החל מהדקה ה-29 משער של קמרון ג'רום הוותיק, אך אחרי לחץ כבד חניכיו של שון דייץ' השוו בצורה הכי מטורפת שיש, בדקה ה-90+4 (!), רגע לפני שהשופט שורק לסיום המשחק. מתיי וידרה היה זה שמצא את הרשת וכפה הארכה, שהביאה את הקבוצות לדו קרב פנדלים בו ברנלי כבר ניצחה. את הפנדל האחרון והמכריע כבש פיל בארדסלי בן ה-35.

בריסטול – שפילד יונייטד 3:2

זה היה קשה, אך נועלת הטבלה בפרמיירליג, שעדיין לא רשמה ניצחון ליגה ב-2020/21, עלתה בסופו של דבר לשלב הבא. שער עצמי של השוער ג'ו דיי העניק 0:1 מהיר לשפילד בדקה השישית, ובריסטול השוותה בדקה ה-21 משער של אלפי קילגור. אוליבר בורק החזיר את היתרון לאורחים בדקה ה-59, ושלוש דקות בלבד לאחר מכן מקס אהמר קבע 2:2. הקצב המהיר נמשך, וכעבור דקה בלבד הגיע השער שהכריע את ההתמודדות, ואותו כבש ג'יידן בוגל, המגן הימני בן ה-20.

שחקני שפילד יונייטד חוגגים | GEOFF CADDICK/AFP via Getty Images

ק.פ.ר – פולהאם 2:0

זה היה קרב עיקש, אך בסופו של דבר הקוטג'רס ממעמקי הפרמיירליג גברו על הקבוצה מהצ'מפיונשיפ, לא לפני שנזקקו להארכה. אחרי 0:0 שוויוני מאוד בתום 90 דקות, בובי ריד שבר את הקרח בדקה ה-104 עם בעיטה חדה מחוץ לרחבה שהעניקה 0:1 לפולהאם. שלוש דקות בתוך תוספת הזמן של החלק הראשון של ההארכה, בדקה ה-105+3, ניסקנס קבאנו כבש את השני עם סיומת מצוינת מתוך הרחבה ושחרר הרבה לחץ אצל האורחים.

נוריץ' – קובנטרי 0:2

"הקנריות", ששיחקו בעונה שעברה בפרמיירליג, גברו על יריבתם מליגת המשנה בדרך לשלב 32 האחרונות בזכות צמד שערי בזק שהימם את האורחת כבר בפתיחת ההתמודדות. טוד קאנטוול בישל לקני מקלין בדקה השישית ותוך דקה בלבד, ג'ורדן האגיל ניצל בישול של פז'מיסלב פלאחטה בשביל להכפיל את היתרון ולקבוע את התוצאה שנשמרה עד לשריקת הסיום.

צ'ורלי – דרבי קאונטי 0:2

קבוצתו של וויין רוני ספגה הפסד שלישי בארבעת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, אך אין ספק שזה המביך ביותר שבהם. המארחת, המשחקת בליגה האזורית הצפונית שהינה הדרג השישי בכדורגל האנגלי, נהנתה משער ובישול של מייק קאלבלי בדרך להמם את דרבי, שתתרכז כעת במאבק ההישרדות בצ'מפיונשיפ – שם היא מדורגת מתחת לקו האדום במקום ה-22.

צ'ורלי חוללה סנסציה | James Gill – Danehouse/Getty Images

נוטינגהאם פורסט – קארדיף 0:1

האדומים השיגו ניצחון במפגש בין שתי הקבוצות מהצ'מפיונשיפ ועלו לסיבוב הרביעי, בזכות שער יפהפה של לייל טיילור בדקה השלישית. האורחת הייתה קרובה לשוויון בשתי הזדמנויות, אחת בכדור חופשי והשנייה בהתקפה נאה מאגף שמאל, אך לא מצאה את הרשת ונחלה הפסד רביעי רצוף שהותיר אותה מחוץ לגביע.

תוצאות נוספות

בלקבורן – דונקסטר 1:0
אקסטר – שפילד וונסדיי 2:0
וויקומב – פרסטון 1:4
סטיבנייג' – סוונסי 2:0
בורנמות' – אולדהאם 1:4
ברנטפורד – מידלסבורו 1:2
האדרספילד – פליימות' 3:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי