מנצ'סטר יונייטד חזרה לפסגה אחרי 1,221 ימים ושלחה מסר לליברפול

השדים האדומים ניצחו בברנלי ופתחו פער של שלוש נקודות מהאלופה, ביום ראשון הקבוצות ייפגשו באנפילד וסולשיאר טוען: "זה מבחן רציני להמשך העונה שלנו, אף אחד לא יזכור מי הייתה במקום הראשון בינואר"

(גודל טקסט)

הפעם האחרונה שמנצ'סטר יונייטד הייתה בפסגת הפרמיירליג גם אחרי תחילת השנה האזרחית החדשה, הייתה אי שם לפני שמונה שנים – עוד בימי אלכס פרגוסון בעונת 2012/13, אז גם זכו השדים האדומים באליפות האחרונה שלהם. הפעם האחרונה שהיא הייתה בפסגה עוד לפני אמצע העונה נרשמה לפני 1,221 ימים.

אז כשלוש שנים של המתנה וציפייה, הגיעו אמש (שלישי) לסיומם כאשר שער של פול פוגבה העניק ליונייטד 0:1 בחוץ על ברנלי ושלוש נקודות יתרון בפסגה על פני האלופה והיריבה המושבעת ליברפול – שהיא גם יריבתה הבאה של מנצ'סטר יונייטד, כבר ביום ראשון במה שיהיה משחק עונה אדיר באנפילד.

לאחר 17 מחזורים בפרמיירליג ולמרות פתיחה רעה לעונה מצד הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר, שנזכיר כי החלה את העונה עם שלושה הפסדי בית רצופים וחמישה משחקים באולד טראפורד ללא ניצחון – כולל 6:1 סופר משפיל לטוטנהאם – לשדים האדומים כעת 36 נקודות לפני משחק העונה באנפילד. מנצ'סטר סיטי, שתשחק הערב מול ברייטון, יכולה להתקרב מרחק ארבע נקודות מיונייטד ולה עוד משחק חסר להשלים נגד אברטון.

אולה גונאר סולשיאר עם פוגבה | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

במנצ'סטר יונייטד גם שמחו לרשום אתמול שער נקי ראשון העונה במשחק חוץ, אחרי שספגו 11 שערים בשבעת המשחקים הקודמים מחוץ לבית, מרביתם גם היו שערי יתרון לזכות המארחת שהחבורה בראשות ברונו פרננדס השכילה למחוק בדרך למהפך פעם אחר פעם. השוער דויד דה חאה צייץ אחרי המשחק אתמול: "תחושה שאסור לנו לתת לה להפסיק".

סולשיאר התייחס תחילה לניצחון 0:1 בברנלי: "המפתח לניצחון היה משחק סבלני, כי במחצית הראשונה בכלל לא נראינו טוב וגם ה-VAR נכנס לחיינו ולא עזר לנו (כשפסל שער של הארי מגווייר בטענה לעבירה). לדעתי זו לא הייתה עבירה, צריך להיות כנים ולומר את זה".

ומה היה למנג'ר לומר על עלייתו הראשונה לפסגת הפרמיירליג? "יש לנו את הביטחון הדרוש למשחקים שלפנינו. אנחנו מאוד טובים במשחקי חוץ ואנחנו מאמינים בעצמנו. עשינו עבודה טובה והיום עברנו מכשול רציני – ביום ראשון נפגוש את האלופה וזה יהיה מבחן משמעותי להמשך העונה. עברנו כמעט חצי עונה, אבל צריך לזכור שאנחנו רק בינואר ובסוף העונה אף אחד לא יזכור מי היה בפסגה ב-12.1".

פוגבה, שכבש את השער היחיד אמש מבישול פנטסטי של מרקוס ראשפורד, זכה למחמאות סולשיאר ואין ספק שיכולתו הטובה בשבועות האחרונים היא שתורמת משמעותית לזינוק של יונייטד לפסגה: "זה היה שער יוצא מן הכלל, ביצוע יפהפה. פוגבה בכלל בכושר מצוין ושיחק נפלא".

פול פוגבה חוגג | CLIVE BRUNSKILL/POOL/AFP via Getty Images

פוגבה, שחזר למנצ'סטר ב-2016 כדי לנסות להוביל את הקבוצה לתארים, הוסיף: "קודם כל, הכדור שמרקוס מסר לי היה פנטסטי. הייתה לי תחושה שהוא ימסור לי ואני שמח שהבעיטה שלי נכנסה. הכדור שינה קצת כיוון בדרך, אבל לפעמים זה מה שהופך את השער למושלם – מסירה מושלמת הופכת לשער מושלם. נכון שלא בעטתי הכי טוב שאפשר, אבל זה נכנס ומכך אני מאושר. שיחקנו מצוין וזה הכי חשוב, כולם שמרו על ריכוז והגנו על השער, יש לנו סיבה להיות מרוצים ועלינו עכשיו להתמקד במשחקים הגדולים שלפנינו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי