צפוף בצמרת: סיטי גברה 0:1 על ברייטון, טוטנהאם מעדה בבית

הקבוצה של פפ גווארדיולה מטפסת רשמה ניצחון רביעי ברצף ורחוקה כעת 4 נקודות בלבד מהפסגה. פודן הכריע אחרי בישול של דה בריינה (44), סטרלינג החמיץ פנדל. התרנגולים איבדו יתרון בבית וסיימו ב-1:1 נגד פולהאם

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד טרפה אמש (שלישי) הרבה קלפים לאחר שעלתה לפסגת הפרמיירליג והעצימה את הצפיפות בפסגה. הערב, שני משחקים נוספים נערכו כאשר מנצ'סטר סיטי ניצחה 0:1 את ברייטון במסגרת המחזור ה-18. לאחר מכן, טוטנהאם איבדה יתרון בבית וסיימה ב-1:1 נגד פולהאם, במשחק השלמה מהמחזור ה-16.

מנצ'סטר סיטי – ברייטון 0:1

סיטי מתחילה לספק תוצאות טובות, ובכלל בשבועות האחרונים נראית הרבה יותר טוב והרבה יותר יציבה מאשר בפתיחת העונה. גם המאמן פפ גווארדיולה מדבר על זה לא מעט במסיבות העיתונאים האחרונות שלו, והערב התכולים חיברו ניצחון ליגה רביעי ברציפות.

מעבר לזה שמדובר בניצחון הרביעי ברציפות במסגרת הליגה, זהו הניצחון השביעי ברציפות של הסיטיזנס בכל המסגרות. כעת, הם עלו אל המקום השלישי כאשר במאזנם 32 נקודות – אחת פחות מליברפול השנייה וארבע פחות ממנצ'סטר יונייטד שבפסגה. לסיטי משחק אחד חסר ביחס לשתי הקבוצות שמעליה, כך שהיא תוכל לצמק את הפער מהמקום הראשון לנקודה אחת בלבד בהמשך.

פיל פודן חוגג | CLIVE BRUNSKILL/POOL/AFP via Getty Images

למרות כל המחמאות, זה לא היה משחק מבריק של חניכיו של גווארדיולה, שאמנם שלטו לחלוטין בכדור, אך התקשו לספק איומים משמעותיים באמת על שער ברייטון. שער הניצחון הגיע בזכות הברקה של פיל פודן בדקה ה-44 ולא ממצב גדול, כאשר הקשר הצעיר קיבל כדור מצוין מקווין דה בריינה על סף רחבת השחפים, השתלט בצורה פנטסטית ושלח כדור נהדר ברגל ימין אל הרשת.

אגב, בשער שכבש פודן בן ה-20 הפך למלך שערי מנצ'סטר סיטי העונה בכל המסגרות עם שמונה כיבושים, כאשר ארבעה מתוכם בפרמיירליג. דה בריינה ספר בישול 14 בכל המסגרות ותשיעי בליגה. הקשר הבלגי הוכשל ברחבה בתוספת הזמן וסחט פנדל, אותו החמיץ ברשלנות ראחים סטרלינג עם כדור שהיה גבוה ורחוק מהמסגרת.

הסיטיזנס כאמור לא הבריקו היום, אך לגמרי נמצאים במאבק האליפות והצמרת של הליגה רותחת. ברייטון, מבחינתה, נמצאת במקום ה-17 ונמצאת עמוק בקרבות התחתית. השחפים לא ניצחו כבר תשעה משחקים רצופים בפרמיירליג ורחוקים שלוש נקודות בלבד מפולהאם, אשר נמצאת מתחת לקו האדום. עם זאת, בעקבות מכת הקורונה אצל הקוטג'רס, יש להם שלושה משחקים פחות מברייטון, כך שהשחפים עוד עשויים למצוא את עצמם מתחת לקו.

פפ גווארדיולה, פיל פודן | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

טוטנהאם – פולהאם 1:1

אחרי שניצחה את לידס במחזור האחרון בליגה, עלתה לגמר גביע הליגה וניצחה את מארין בגביע האנגלי, הקבוצה של ז'וזה מוריניו חשבה שהיא יצאה לגמרי מהתקופה הרעה שבה הייתה. לצערם של התרנגולים, הם איבדו יתרון בדרבי קטן של העיר לונדון ושמטו שתי נקודות יקרות.

התרנגולים שבו הערב לאצטדיון הביתי ואירחו את פולהאם במסגרת משחק שנדחה עקב מספר רב של חולים בסגל של סקוט פארקר. טוטנהאם הייתה עדיפה בהרבה מיריבתה הערב. הארי קיין ויונג מין סון פתחו בחוד, כאשר המנג'ר הפורטוגלי העדיף להשאיר את גארת' בייל ולוקאס מורה על הספסל. בדקה ה-25 המקומיים עלו ליתרון לאחר שסרחיו רגילון סידר לקיין נגיחה קלה ואת שערו ה-11 העונה בליגה.

למרות יתרון ברור על כר הדשא, פולהאם הוכיחה שאסור להספיד אותה העונה ובדקה ה-74 אמרי לוקמן סיפק מהלך אישי נהדר וסידר לאיבן קבאליירו נגיחה משלו ושער שוויון יקר ביותר עבור הקבוצה שלהם. לצערה של טוטנהאם, היא נותרה במקום השישי בטבלה, פולהאם מנגד התקרבה לברייטון, שנמצאת מעל הקו האדום.

קיין מאוכזב. טוטנהאם שמטה שתי נקודות חשובות | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי