פפ נפעם: "פודן חי בשביל הכדורגל", שיא שלילי לסטרלינג

האנגלי שכבש את שער הניצחון נגד ברייטון השווה את מספר שעריו מאשתקד והעביר מסר: "חזרנו למיטבנו, נמשיך להפעיל לחץ כדי לזכות בתואר". המאמן שמח: "הוא תמיד מאושר לשחק". הקשר החמיץ פנדל שלישי ברציפות

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

פתיחת העונה החלשה מאחוריה. מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה רשמה אתמול (רביעי) ניצחון ליגה רביעי ברציפות, 0:1 על ברייטון. פפ טיפס למקום השלישי במרחק ארבע נקודות מהפסגה אם כי לקבוצתו משחק חסר. ראחים סטרלינג אמנם החמיץ פנדל והיה לראשון להחמיץ בממלכה שלושה פנדלים ברציפות מאז עשה זאת החלוץ סיידו בראהינו (אפריל 2016-ספטמבר 2017), אך סגנית האלופה נהנתה משער נהדר של פיל פודן, הכובש המצטיין שלה, שהרשית את השמיני שלו בכל המסגרות. פודן השווה את הרקורד שלו לשיא מהעונה שעברה וכעת עשה זאת ב-16 משחקים פחות (22 הופעות בלבד).

פודן אמר לאחר המשחק: "אני לא מבקיע יותר מדי ברגל ימין וכשזה קורה – אני נהנה מזה מאוד. זה היה שער חשוב. אני תמיד אוהב להיות קרוב לרחבה. אני רוצה להמשיך לכבוש שערים ונהנה מכך כרגע".

על הניצחון: "זה בהחלט מרגיש שחזרנו למיטבנו, אנחנו בהחלט מקבלים ביטחון מהמשחקים האחרונים. התעקשנו להשיג את הניצחון הזה, אני גאה בקבוצה על איך ששיחקנו עד לסיום. היריבה הקשתה עלינו לפרקים. היה חשוב לכבוש לפני המחצית. אנחנו לא רוצים לחשוב קדימה מדי אלא רק למשחק הבא. נמשיך להפעיל לחץ בתקווה לזכות באליפות". הסיטיזנס לא הפסידו כבר 14 משחקים ברציפות בכל המסגרות ויש לה מאה אחוזי הצלחה נגד השחפים.

פפ התמוגג מהכוכב שלו: "אמרתי פעמים רבות מה אני חושב על פיל – השערים, הבישולים, הקילומטרז' שלו בקבוצה. יש לו אינסטיקנט מיוחד ליד השער. הסטנדרטים שלו גבוהים מאוד ומגיע לו לשחק. הוא חי למען הכדורגל, ממש מתעסק בזה 24 שעות ביממה, אני מרגיש ככה! הוא הכי שמח במשחקים ובאימונים".

כשנשאל האם הקשר צריך להיות שחקן משמעותי גם בנבחרת האנגלית לקראת היורו, אמר: "אני לא יודע, זו שאלה עבור גארת' (סאותג'ייט). אני די בטוח שהוא מכיר היטב את פיל ורואה אותו במשחקים ובאימונים. הוא היה נפלא נגד שחקנים כמו ססאר אספיליקווטה, מהמצטיינים בפרמיירליג בעשור האחרון וגם נגד ארון וואן ביסאקה. אני בטוח שהוא יהיה ביורו ושהמאמן התרשם ממנו כמו כולנו.

על היריבה: "ידעתי שיהיה קשה וזה לא משנה אם יש לך איכות והאם אתה בצמרת. כשאתה נגד קבוצה של גרהאם פוטר זה מסובך. השתפרנו משמעותית מהדקה ה-30, יצרנו חמש-שש הזדמנויות להבקיע. זה היה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לנו – להיאבק קשה ברבע השעה האחרונה. אני שמח על המאמץ שלנו בדרך לניצחון הרביעי ברציפות".

פיל פודן חוגג עם שחקני מנצ'סטר סיטי | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

"לאחר הניצחון המרשים על צ'לסי – פפ טען כי סיטי חזרה. עשרת הימים הבאים חיזקו את התחושות האלה. פודן לקח פיקוד הוביל את סיטי לניצחון והיא בדרך הנכונה", נתכ ב-"BBC", שם ציינו כי זו הפעם הראשונה בה סיטי מנצחת שבעה משחקים ברציפות בכל המסגרות או לא מפסידה 14 ברציפות בשנה וחצי האחרונות. "בהתאם ללוח המשחקים, זה לא מופרך שסיטי תשתלט על הפסגה עד סוף ינואר". "אף אחד לא עזר, עד שבא פודן. אין ספק שזו עונה מוזרה עבור סיטי. הם חסרים שטף ועוצמה ואף חלוץ טבעי לא כבש עבורם שער בליגה מאז נובמבר, אבל הם משתפרים מאוד וכבר מריחים את הפסגה", נכתב ב"דיילי מייל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי