למפארד: "פיטורים מצ'לסי? יש דברים שלא בשליטתי"

הבלוז רשמו בלסטר את הפסדם החמישי בשמונת המחזורים האחרונים ומעמדו של המאמן מעורער מתמיד: "הציפיות במועדון כזה תמיד גבוהות, אבל אנחנו עוד לא במקום להתמודד על תארים"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

האם עידן פרנק למפארד בצ'לסי מתקרב לסיומו? ביולי 2019 מונה הסמל הנצחי של הבלוז למאמן הקבוצה וזכה למשרה נחשקת ויוקרתית כבר בתחילת דרכו כמאמן ועמד במטרה לסיים את עונתו הראשונה בטופ-4, אבל ההפסד 2:0 אתמול (שלישי) למוליכה החדשה והזמנית של הפרמיירליג, לסטר, בהחלט עלול להוביל לסיום דרכו עוד במהלך העונה, שלא לומר בקרוב מאוד.

צ'לסי נקלעה אתמול לפיגור כבר אחרי שש דקות ורק במזל גדול החזיקה מעמד 35 דקות נוספות ללא ספיגה נוספת, אז הגיע ג'יימס מדיסון ונעץ את המסמר השני. השועלים היו קרובים הרבה יותר לכבוש שער נוסף במשחק, וזה עוד במשחק בו ג'יימי וארדי התקשה, והבלוז עשו את הדרך ללונדון עם הפסד נוסף – השלישי שלהם בחמשת המחזורים האחרונים, בהם ניצחו רק את פולהאם החלשה ביום שבת, גם זה היה 0:1 משער מאוחר.

פרנק למפארד זכה לקבל כ-250 מיליון יורו וניצל את כל הסכום האדיר הזה לרכישת שחקנים, אבל טימו ורנר שוב רק עלה אתמול מהספסל והוא כבר עם מספר דו ספרתי של משחקי פרמיירליג ללא שער, חאקים זייך נכנס בפיגור כפול ולא הורגש, קאי האברץ שוב לא ייצר דבר, ההגנה קרסה והיחיד שאולי ראוי למילה טובה הוא השוער אדוארד מנדי, שלמרות הכל הוציא שני כדורים מהרשת ולא הצליח למנוע את הירידה למקום השמיני בליגה.

טימו ורנר | TIM KEETON/POOL/AFP via Getty Images

הדיווחים על מעמדו המתערער של למפארד אינם חדשים, אפילו שמו של אברם גרנט עלה במהלך החודש כמי שעשוי לחזור כמנהל טכני ואולי גם לעמוד על הקווים עד תום העונה, אבל למפארד המשיך בשלו והבהיר אמש פעם נוספת: "זו לא החלטה שלי אם יפטרו אותי. אתה תמיד צריך להבין שיש דברים שמעבר לשליטתך ואני מתמקד במה שבשליטתי, כמו להרים את השחקנים ולוודא שהקבוצה עובדת קשה. אם אפוטר? על זה אני לא יכול לענות".

כשניסה צוות השידור של "סקיי" להקשות על למפארד בנושא לכסאו המתנדנד, אמר המנג'ר: "הציפיות במועדון כמו צ'לסי הן תמיד גבוהות ואני מודע לכך, אבל תסתכלו על הסגל שלנו ששיחק נגד לסטר ותראו קבוצה צעירה, הרכב חדש, קבוצה חדשה – אנחנו עוד לא במקום להתמודד על תארים. רמת העקביות, הניסיון והקשיחות שלנו היא לא כמו של קבוצה שמתמודדת על כל התארים, אבל זה הגיוני שאנשים שואלים שאלות אחרי תוצאה כזו".

פרנק למפארד | Plumb Images/Leicester City FC via Getty Images

לסיום הבהיר למפארד, שבחודש שעבר עוד שאלו אותו על מאבקי אליפות: "אני לא חושש. הצגנו יכולת מעולה ובמהירות הגענו לנקודה הזו וכמובן שאנחנו צריכים להיראות הרבה יותר טוב. חמישה הפסדים בשמונה משחקים, זה לא מה שרצינו. נצטרך המון אופי כדי לצאת מהמצב אליו נקלענו".

בצד המנצח, ברנדן רוג'רס מיהר להבהיר שכלל אי אפשר לדבר איתו על ריצה של לסטר לאליפות, לפחות לא בשלב זה: "זה מוקדם מדי, אבל ראיתם אותנו מאוד עקביים לכל אורך החצי הראשון של העונה והצגנו יכולת גבוהה. אלו דברים שנותנים אמונה לשחקנים, שומרים על המומנטום והריכוז וכדי להישאר בפסגה נצטרך להמשיך להישאר רעבים, שזה משהו שאני מרגיש שכולם רואים שקיים בקבוצה".

ברנדן רוג'רס | RUI VIEIRA/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי