דה בריינה ייעדר בין חודש לחודש וחצי: "יחסר בחלק חשוב של העונה"

קווין דה בריינה | Victoria Haydn/Manchester City FC via Getty Images

פציעת הבלגי חמורה משחשבו במנצ'סטר סיטי, שתשחק בלעדיו גם נגד צ'לטנהאם בגביע: "נצטרך למצוא פתרונות", אמר גווארדיולה, שהביע ביקורת על כמות החילופים. וגם: ארסנל יוצאת לסנט מארי, ארטטה דיבר על עזיבת אוזיל

(גודל טקסט)

סוף השבוע הקרוב בכדורגל האנגלי יוקדש למשחקי הגביע, בו ייצא מחר (שבת) לדרך שלב 32 האחרונות בהשתתפותן של מנצ'סטר סיטי וארסנל, אשר תתארחנה אצל צ'לטנהאם וסאות'המפטון בהתאמה ויספקו מנת פתיחה לקראת קרב הענקיות בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול ביום ראשון. התותחנים ינסו לעשות צעד נוסף לעבר שמירה על התואר בו זכו לפני מספר חודשים, בעוד התכולים, שהודחו על ידי הזוכה בשלב חצי הגמר, יקוו להמשיך במומנטום הנהדר ולרשום ניצחון 10 רצוף בכל המסגרות.

צ'לטנהאם – מנצ'סטר סיטי (19:25, ישיר בספורט2)

הקבוצה מהליגה הרביעית לא הייתה יכולה לדמיין תזמון גרוע יותר לפגוש את סגנית אלופת אנגליה, שנמצאת כאמור בתקופה נהדרת וכבשה 22 שערים לעומת שתי ספיגות בלבד בתשעה משחקיה האחרונים, מה שעזר לה בין השאר לחזור לצמרת הפרמיירליג. לצערה של מנצ'סטר סיטי, יממה לפני המשחק היא קיבלה עדכון במצבו של קווין דה בריינה ולפיו הסתבר כי הפציעה של הבלגי חמורה משחשבו תחילה. ההערכה הראשונית הייתה שהקשר ייעדר בין שבועיים לשלושה, אלא שאחרי שנבדק התגלה נזק מעט יותר גדול בשריר הירך האחורי שלו ודה בריינה צפוי להיות מושבת בין חודש לחודש וחצי.

מלבד הכוכב הג'ינג'י, המנג'ר פפ גווארדיולה סיפר היום במסיבת העיתונאים כי גם קייל ווקר וניית'ן אקה ייעדרו בשל פציעות, כאשר סרחיו אגוארו עדיין שוהה בבידוד לאחר שנדבק בקורונה. מצד שני, איימריק לאפורט חזר לאימונים ועל אף שאינו כשיר ב-100%, צפוי לעמוד לרשותו של הקטלאני.

דה בריינה ייעדר יותר משחשבו בסיטי | Martin Rickett/PA Images via Getty Images

"לצערנו, קווין יחסר לנו בחלק חשוב של העונה. נצטרך להתאים את עצמנו ולמצוא פתרונות", אמר גווארדיולה לקראת המשחק והתייחס להשפעת הפציעה על סיכויי האליפות של קבוצתו: "יש הרבה סיבות מדוע קבוצה זוכה באליפות. חשוב מאוד שיהיו לך שחקנים בריאים וכשירים, אבל זה בלתי אפשרי כשמשחקים כל שלושה ימים במשך 11 חודשים. השחקנים לא רוצים להיפצע, אבל הם בני אנוש".

פפ המשיך והעביר ביקורת על החוקים בכדורגל האנגלי: "למה בגביע אפשר לבצע חמישה חילופים ובליגה לא? זה לא רק בגל שמדובר בקווין, זה כל שחקן בחמש העונות האחרונות ויותר מדי משחקים. מה שאנחנו רוצים עכשיו זה שסרחיו ירגיש טוב יותר. כבר הרבה זמן שאנחנו חסרים את החלוץ הכי טוב שלנו". על חשיבות הגביע הוסיף: "אני יודע שהליגה הכי חשובה ואחריה ליגת האלופות, אבל אנחנו לא עושים תעדוף של מפעל אחד לפני השני. לא מוותרים על שום מפעל. צ'לטנהאם ראויה לכבוד שלי".

גווארדיולה. לא מרוצה מכמות החילופים בליגה | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

סאות'המפטון – ארסנל (14:10, ישיר בספורט2)

הקבוצה של מיקל ארטטה התאוששה מפתיחת העונה הנוראית ומגיעה להתמודדות עם חמישה ניצחונות ותיקו בששת המשחקים האחרונים, כאשר הבשורה המעודדת מבחינתה היא שפייר אמריק אובמיאנג התחיל להיכנס לקצב בשבועיים האחרונים, עם שער נגד ניוקאסל בסיבוב הקודם בגביע וצמד נפלא מול אותה קבוצה בליגה, לפני ארבעה ימים. התותחנים יחסרו את הבלם פאבלו מארי הפצוע, בעוד כשירותו של דני סבאיוס תיקבע בסמוך למשחק.

לקראת הביקור באצטדיון סנט מארי, ארטטה נשאל עד כמה הזכייה בגביע בעונה שעברה קנתה לו גיבוי מההנהלה העונה, והשיב: "כשהפסדתי משחקים לא חשבתי על הגביע ההוא. בכדורגל יש לחץ להביא תוצאות היום, מה שעשית אתמול כבר לא נחשב. זה מאחורינו, נהנינו מזה ואנחנו רוצים להמשיך ליהנות בעתיד. עכשיו אנחנו מתרכזים במה שלפנינו. התקשורת עברה להתמקד בלמפארד? אני לא מחייך כשקולגה שלי מתקשה. אני מתרכז במשימות שלנו, אי אפשר לקחת שום דבר כמובן מאליו כי אנחנו מכירים את המקצוע. אני מאחל לפרנק את הטוב ביותר".

על עזיבת מסוט אוזיל הוסיף הספרדי: "זו הייתה החלטה קשה, מה שקרה בשנים האחרונות זה סיפור כאן. שחקן עם כזו חשיבות שלא משחק ולא בסגל, זו סיטואציה קשה לשני הצדדים כי הוא רוצה לשחק ואנחנו לא יכולים לתת לו דקות, אז מן הסתם שחייבים לפתור את זה. הוא שחקן נהדר ומוכשר מאוד, שעשה המון עבור המועדון אבל כרגע אני רוצה לקחת את הקבוצה לכיוון אחר. אם היו לנו יותר אופציות, יכול להיות שהוא היה משתלב בתכניות".

ארטטה. ארסנל רוצה להמשיך במומנטום | Clive Brunskill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי