פרננדס חשף טיפ שעשה את ההבדל, גרינווד השתווה לרוני

הפורטוגלי הלוהט, שהעניק ליונייטד את ה-2:3 הדרמטי על ליברפול, סיפר על עצה שנתן לו קבאני ועקץ את האלופה. החלוץ הצעיר ממשיך לפרוץ. סולשיאר אופטימי מתמיד: "חזקים יותר ויותר", ראשפורד נפצע בברך ויעבור MRI

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד וליברפול סיפקו לנו אתמול (ראשון) קלאסיקה לפנתאון של הגביע האנגלי, כאשר השדים האדומים ניצחו 2:3 בתום משחק משוגע שהוכרע בזכות בעיטה חופשית מושלמת של ברונו פרננדס בדקה ה-78. חניכיו של אולה גונאר סולשיאר העפילו לשמינית הגמר, העיפו את האלופה בשלב כה מוקדם ובמשחק שאולי סימן את חילופי המשמרות באנגליה העונה.

אין ספק שהניצחון הנהדר הזה, שהגיע אחרי משחק באמת מהפנט מלא בשערים יפים (בעיקר מהצד של יונייטד), ייתן לקבוצה הרבה מאוד אנרגיות לקראת המשך מאבקי האליפות. שבוע בלבד לפני המשחק אמש, שתי היריבות המרות נפגשו בליגה במשחק שהסתיים ב-0:0, וגם בו השדים האדומים היו עדיפים ובכך בהחלט הוכיחו שיונייטד מודל 2020/21 מתכוונת לרוץ עד הסוף ולא נופלת מאף אחת אחרת.

יונייטד היא הקבוצה שהדיחה הכי הרבה פעמים את ליברפול מהגביע, ואתמול זו הייתה הפעם העשירית שהיא הצליחה לעשות זאת. בכל ההיסטוריה, רק ליברפול עצמה הדיחה קבוצה אחת יותר פעמים, כשהעיפה את אברטון היריבה העירונית לא פחות מ-12 פעמים מהמפעל.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Michael Regan – The FA/The FA via Getty Images

הכל התחיל משער של מוחמד סלאח, שהעלה את המייטי רדס ליתרון, אך מייסון גרינווד השווה מבישול ענק של מרכוס ראשפורד. בכך, גרינווד קטע בצורת של 11 משחקים בכל המסגרות ללא שער (פרק הזמן הארוך ביותר שלו ללא כיבוש), ובנוסף הפך לכובש הצעיר ביותר של יונייטד מול ליברפול (19 ו-115 ימים) מאז וויין רוני ב-2005 (19 ו-83 ימים).

לאחר מכן ראשפורד כבש בעצמו וקבע מהפך מבישול של גרינווד, וזה לא כל כך מפתיע, כי זו הייתה הפעם הרביעית בה ראשפורד כבש מול ליברפול באולד טראפורד, ומול המייטי הרדס הוא כבש ב"תאטרון החלומות" יותר מאשר כל קבוצה אחרת. סלאח שוב השווה, עד שהגיע פרננדס הענק עם ביצוע מהסרטים. עבור הפורטוגלי, היה זה שערו ה-28 מאז הצטרף ליונייטד בפברואר 2020. מאז שהגיע, אף שחקן אחר לא כבש יותר שערים ממנו במועדוני הפרמיירליג, ופשוט מרגיש שהוא לובש כבר שנים את המדים של השדים האדומים.

אגב ראשפורד, החלוץ נראה מדדה החוצה כאשר הוחלף בדקה ה-86 על ידי אנתוני מרסיאל, והוא נפגע בברכו. היום הוא יעבור בדיקה בה תתברר חומרת פציעתו. "הברך שלו הטרידה אותו", אמר בסיום המאמן סולשיאר. "אני מקווה שהוא יהיה בסדר ושזה לא משהו רציני, אבל נדע רק לאחר הבדיקה", הודה הנורבגי וחשף כי ביקש מהחלוץ המוכשר שלו לנוע בחופשיות בחלק הקדמי כדי לבלבל את ההגנה המאולתרת של ליברפול: "הוא שיחק קצת באמצע, לפעמים הלך ימינה, לפעמים שמאלה. רצינו להעביר את הכדור במהירות לצד לצד וזה עבר מצוין".

ראשפורד יורד פצוע מהדשא | Martin Rickett/PA Images via Getty Images

סולשיאר התייחס לניצחון והיה נשמע מרוצה מאופטימי מתמיד: "מצאנו דרך משחק שאנחנו מאמינים, שהשחקנים מאמינים בה, והופכים לחזקים יותר ויותר". בנוסף, המאמן דיבר, איך לא, על פרננדס, שקיבל מנוחה, פתח על הספסל ובסוף הוכיח איזה ווינר ענק הוא: "הוא כבש גול גדול. הוא נשאר יום לפני המשחק 45 דקות אחרי האימון כדי להתאמן על בעיטות חופשיות אז הייתי די בטוח שהוא יבקיע".

פרננדס עצמו סיפר על הטיפ שנתן לו אדינסון קבאני לפני הכדור החופשי: "אני קודם כל שמח כי ניצחנו. אני עובד הרבה על בעיטות חופשיות, וזו הייתה טובה. לפני הבעיטה, קבאני אמר לי לנסות לבעוט לצד הזה. ניסיתי וזה עבד. אני חושב ששיחקנו טוב במשחק הזה, הגענו להרבה מצבים, לחצנו אותם יותר מאשר במשחק הליגה האחרון וזה היה לדעתי המפתח לניצחון. אני חושב שעכשיו האוהדים שמחים ויהיה להם שבוע טוב", עקץ הפורטוגלי את ליברפול בסיום דבריו.

אולה גונאר סולשיאר | Martin Rickett/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי