מוריניו על פיטורי למפארד: "הכדורגל המודרני זה משחק אכזרי"

טוטנהאם סבלה במשך 86 דקות נגד וויקום מתחתית הצ'מפיונשיפ, אך שוב חלפה על פניה בזכות בליץ בסיום בדרך לשלב הבא בגביע. בייל זכה לשבחים אחרי שכבש, "המיוחד" נשאל על הזעזוע בצ'לסי: "פרנק הוא לא סתם קולגה"

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

וויקום וונדרס, נועלת הטבלה בצ'מפיונשיפ, לא באמת חלמה על העפלה לשמינית גמר הגביע האנגלי. היא שקועה עמוק בבוץ, בדיוק אחרי חצי עונה בליגת המשנה היא כבר במרחק של 10 נקודות מחוף מבטחים, אבל כשלוח התוצאות הראה שהתוצאה במשחק הבית נגד טוטנהאם היא 1:1 – במחוז בקינגהאמשייר היו מי שהתחילו להאמין שאפשר לעקוץ.

ז'וזה מוריניו, אחד שכבר זכה בגביע או שניים בקריירה, עשה הכל כדי להימנע מהתסריט שבוויקום חלמו עליו – גם בידיעה שכבר ביום חמישי הוא פוגש את ליברפול במסגרת הפרמיירליג, והדבר האחרון שהוא ושחקניו צריכים זו עוד חצי שעה של הארכה או אפילו גרוע מכך, הדחה משפילה במיוחד. אז מוריניו העלה את הארי קיין מהספסל, אחר כך את יונג מין סון וגם את טנגי אנדומבלה וזה הסתיים בבליץ, כך שמדקה 86 עד הדקה ה-93 כבשו התרנגולים שלושה שערים וניצחו 1:4 בדרך לשלב הבא.

וויקום עלתה ליתרון מפתיע במיוחד אחרי 25 דקות, אבל מי שהציל את טוטנהאם מפיגור בהפסקה הוא גארת' בייל, ששניות ספורות לפני הירידה למחצית כבש את שערו הרביעי העונה בטוטנהאם – יש לו שער אחד בכל מפעל שהקבוצה שיחקה בו העונה. כאמור, בדקות הסיום הופעל מכבש יוצא דופן מצד כוכבי טוטנהאם וזה הסתיים במהפך מרגלי הארי ווינקס בדקה ה-86 ואנדומבלה הוסיף צמד נפלא כדי להבטיח שלא תירשם שום סנסציה.

בייל, שרק החודש דלף סרטון של מוריניו גוער בו במהלך אימון שאם ימשיך כך הוא יחזור לריאל מדריד ממנה הוא מושאל, לא רק כבש שער שוויון חשוב בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אלא גם השלים 90 דקות ובהחלט נראה חד יותר מאשר בהופעותיו הקודמות. מוריניו, למרות זאת, לא מיהר לצאת בהצהרות.

גארת' בייל | Eddie Keogh – The FA/The FA via Getty Images

כשנשאל על כך מוריניו בסיום, הוא אמר לגבי הוולשי: "דקות משחק זה לא משהו שאני פשוט יכול לתת לשחקנים (בשלב כזה של העונה). כולנו יודעים כמה קשה העונה ואיזה קשיים עברנו בשנים האחרונות בחודשי ההכרעה, לכן הכי חשוב שהוא יתאמן טוב ויתאמן בקביעות. כששחקן מתאמן ברמה הכי גבוהה שיש ובאופן קבוע, אז זה מראה שהוא מוכן לשחק. גארת' התאמן מצוין השבוע, נתן את כולו כמו שאר השחקנים, ואנחנו נראה איך זה ישפיע. היה לו משחק טוב ואני גם שמח שהוא כבש, אם הוא מרגיש שהשבוע הזה חיובי עבורו, זה גם ישפיע על הביטחון שלו ואז הוא ישחק".

על המשחק אמר מוריניו: "ידעתי שזה יהיה משחק קשה, כל ההכנה למשחק התחילה מזה שהראינו לשחקנים את הצרות שוויקום עשתה לנו לפני כמה שנים בווייט הארט ליין (טוטנהאם ניצחה 3:4 בדקה ה-97, בינואר 2017). שישה שחקנים מאותה קבוצה וגם המאמן נשארו, אז ידענו שיהיה קשה".

אם קיווה לא לשתף את קיין וסון לפני ליברפול: "מה יכולנו לעשות? לא רצינו לזרוק את התחרות הזו לפח ולא להפסיד. ידענו שנצטרך שחקנים איכותיים על הספסל, אבל אם היינו נכנסים ל-30 דקות של הארכה זו הייתה בעיה – ולמזלי זה לא קרה".

לסיום התבקש מוריניו להתייחס לפיטורי פרנק למפארד: "אני לא חושב שפרנק רוצה כרגע לדבר איתי או עם כל אחד אחר מחוץ למשפחתו ולמעגל האנשים הקרוב אליו ביותר, אבל זה תמיד עצוב שקולגה מאבד את עבודתו – ופרנק הוא לא סתם קולגה, אלא אדם מאוד חשוב בקריירה שלי ואני מצטער עבורו מאוד. כדורגל זה משחק אכזרי, במיוחד הכדורגל המודרני. כשאתה הופך למאמן, אתה יודע שבמוקדם או במאוחר זה יקרה לך".

מוריניו עם אקינפנווה בסיום | John Walton/PA Images via Getty Image

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי