שיא שלילי ליונייטד באולד טראפורד: "לא היה להם את הדחף לנצח"

חזרה למציאות? אחרי ה-2:1 נגד שפילד, השדים האדומים עם ארבעה הפסדים באולד טראפורד בעשרה משחקים - שיא שלילי מאז 13/14. בקבוצה תקפו את השיפוט, סולשיאר הודה: "הגנה מרושלת". שחקן העבר על החלוצים: בלתי נראים

(גודל טקסט)

שלושה ימים בלבד אחרי שרשמה ניצחון ענק 1:2 על ליברפול בגביע האנגלי, מנצ'סטר יונייטד חזרה להרגליה הישנים והרעים. הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר פספסה הזדמנות פז להעפיל שוב לפסגה כשנכנעה אתמול (רביעי) 2:1 לשפילד יונייטד האחרונה בטבלה. גם שער הבכורה של הארי מגווייר באולד טראפורד במסגרת הליגה – לא עזר לקבוצתו. זה היה ההפסד הראשון של יונייטד לשפילד מאז מחזור פתיחת הפרמיירליג איי שם ב-15 באוגוסט 1992.

דווקא נגד נועלת הטבלה תם לו הרצף של 13 משחקי הליגה ללא הפסד. הבעיה הגדולה של "השדים האדומים" היא משחקי הבית. הקבוצה הפסידה ארבעה מעשרת משחקי הבית שלה – הכי הרבה בעונה אחת מאז העונה הכושלת תחת דייויד מויס ובהמשך ראיין גיגס, כשנכנעה שבע פעמים. יונייטד הפסידה גם בשניים מארבעת משחקי הבית האחרונים שלה נגד נועלת הטבלה, הפסד אחד יותר מ-21 המשחקים הקודמים. חמש בעיטות בלבד הספיקו לשפילד כדי לנצח באולד טראפורד, היא הקבוצה הרביעית שעושה זאת כשבכל הפעמים זה קרה בעידן שאחרי אלכס פרגוסון. עוד בעיה בשורות יונייטד היא הארגון בקרנות. הקבוצה ספגה 14 שערים לאחר כדור קרן מאז פתיחת העונה שעברה – הכי הרבה בצוותא עם ברייטון וצ'לסי.

ביונייטד זעמו על השיפוט. הקפטן מגווייר כעס על פסילת שער השוויון (במצב של פיגור 1:0) ואמר. "זה מדהים, אין לי ספק שהשופט יודע שהוא טעה. קפצתי לכדור, לא נגעתי בשחקן ששמר עלי. הוא נגע בי בגב, הידיים שלי רחוקות ממנו". סולשיאר עצמו טען שהשופט שגה פעמיים, הן בשער שנפסל ליונייטד והן בשער שספגה הקבוצה: "הייתה עבירה ברורה על דויד דה חאה".

מעבר לכך, סולשיאר ידע גם להעביר ביקורת על קבוצתו: "השער השני שספגנו היה כל כך רע ומרושל, היו שלוש או ארבע החלטות הגנתיות גרועות במהלך הזה, זה לא מאפיין אותנו. יש הרבה סיבות למה שקרה. הקצב שלנו לא היה טוב, לא היינו איכותיים, גם לא בהתקפות המעבר, לא רצנו מספיק, בעיקר במחצית הראשונה".

אופטימיות להמשך: "לא תהיה 'חקירה' גדולה על מה שקרה. היו תוצאות כה מוזרות השנה והפעם זה קרה לנו. הקבוצה הייתה נהדרת בחודשים האחרונים עם ביצועים גבוהים ועקביות באמת. הלילה (אתמול) לא הגענו לרמות האלה וכשאתה לא מביא את זה בפרמיירליג אתה לא משיג תוצאות".

הארי מגווייר | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

היריבה הבאה בליגה תהיה ארסנל, כבר ביום שבת, אותה היריבה שהנחילה לה את ההפסד הקודם. "כמובן שאין לנו זמן לרחם על עצמנו, נהיה חייבים להופיע מיד בשבת. עשינו את זה כל כך הרבה פעמים, גם השחקנים האלה. אני מצפה שההופעה שלנו תהיה הרבה יותר טובה בשבת. נתפקס כבר במהלך האימון מחר (היום)". כשנשאל על אנתוני מרסיאל שהציג ערב חלש ובכלל מתקשה העונה, אמר : "אני חושב שכל הקבוצה תקבל ביקורת אחרי הערב, וגם אני עצמי. צריך לבקר את כולנו כי לא הופענו. מרסיאל עובד קשה מאוד באימונים, על הסיומת ועל התנועה, אין לי שום ספק שהוא יהיה טוב יותר.

שחקן העבר ריו פרדיננד תקף את הגישה של האקסית: "מהדקה הראשונה, באמת – לא היה לה את הדחף הזה לנצח. ברונו פרננדס עליו הסתמכו כל כך לאחרונה – לא תרם דבר וכך גם פול פוגבה. אם מישהו התחיל להיסחף מהתוצאות האחרונות – זו הייתה חזרה למציאות. אני חושב שיונייטד הייתה מבריקה מבחינת התגובה והתוצאות לאחרונה אבל הלילה זה התפורר. ראשפורד ומרסיאל היו בלתי נראים, לא התקרבו להבקיע ולא יצרו כלום. בלי עקביות לא זוכים בפרמיירליג".

"יונייטד שרודפת אחרי התואר נפלה לסערה גדולה באולד טראפורד עם הפסד לאחרונה בטבלה. המזל שלה נגמר", נכתב ב-"BBC". "הקבוצה של סולשיאר בעטה בהזדמנות לשוב לפסגה. כל קבוצה הייתה מנצלת כזו מתנה ברחבה כפי שיונייטד חילקה, כדי לכבוש. לא יאומן שיונייטד הפסידה לקבוצה שניצחה פעם אחת ב-19 משחקיה הקודמים. בערב בו קיבלה צ'אנס לחזור לפסגה היא נראתה כה מפוחדת", נכתב ב"דיילי מייל". "אוליבר בורק הכה בשאיפות הגדולות של יונייטד לזכות סוף סוף בתואר", נכתב ב"סקיי ספורטס". מרסיאל קיבל את הציון הנמוך 4 וכך גם השוער דה חאה. פרננדס, מייסון גרינווד ומרקוס ראשפורד קיבל את הציון 5.

מרסיאל. חטף ביקורת קשה מפרדיננד | Tim Keeton/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי