טוכל הבהיר מהן המטרות, באנגליה קטלו: "צ'לסי במבוי סתום"

המאמן רשם בכורה מתסכלת עם ה-0:0 נגד וולבס כשקבוצתו רשמה שיא החזקת כדור ומסירות מבלי להבקיע. הגרמני אופטימי: "יש כלים להילחם על תארים עתידיים, האליפות העונה? נהיה מציאותיים - צריך להגיע לטופ 4"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

צ'לסי קיוותה לפתוח עידן חדש ומוצלח יותר לאחר פיטוריו של פרנק למפארד אך סיימה אתמול (רביעי) בתיקו 0:0 ביתי מאכזב נגד וולבס בהופעת הבכורה של תומאס טוכל, שרק בשלישי חתם רשמית בשורות הבלוז. צ'לסי נותרה מתוסכלת במקום השמיני במרחק חמש נקודות ממקום המוליך לליגת האלופות. זה היה משחק מתסכל עבור טוכל שראה את קבוצתו משלימה 820 מסירות ומחזיקה בכדור 78.9% מהזמן – הנתונים הכי גבוהים עבור קבוצה שלא הצליחה לכבוש מאז תחילת בדיקת הנתונים ב-Opta בעונת 2003/04 (בפרמיירליג). למעשה, זה הדירוג הכי נמוך של צ'לסי בטבלה לאחר 20 מחזורים פרט לעונת 2015/16 החשוכה בה ז'וזה מוריניו פוטר, מאז עונת 2000/01 וכך גם לגבי מספר הנקודות (30 בלבד).

טוכל ניסה לשמור על אופטימיות: "שמחתי מאוד מהמשחק שלנו אבל לצערי לא הצלחנו להבקיע. אמרתי לכולם שאין מקום לאכזבה, להיפך אם נעבוד קשה ונדאג להמשיך לשחק ככה – התוצאות שלנו עוד יגיע, יש לנו את הכלים להיאבק בעתיד על התואר. המשחק נתן לי ברגשה טובה לעתיד. אליפות? וואו, זה רחוק, אתה יודע. כשאתה מגיע לצ'לסי כשחקן או כמאמן אתה רוצה לזכות בתארים, זה אומר פרמיירליג, ליגת האלופות והגביעים, אך עלינו להיות מציאותיים ויש הרבה קבוצות מעלינו, גם לגבי המקום הרביעי".

הגרמני החמיא לקאלום הדסון-אודוי: "הוא היה המפתח בכנף בזכות המהירות והביטחון במשחק". המאמן הסביר כי אחרי אימון אחד בלבד התקשה לבחור הרכב: "יש לנו שילוב טוב של שחקנים צעירים לצד מנוסים. לא יכולתי להרכיב 11 אחרי אימון בודד, זה לא הוגן ולא נוח. זה היה הרכב עם קצת יותר ניסיון, אנחנו נכנסים לאמצע העונה וזה לא קל. חשבנו על מערך של שלושה שחקני הגנה כדי להתמודד עם החלוצים המהירים שלהם".

מה צריך לשפר: "לא הרבה לדעתי. אני לא רואה הרבה חולשות, אתמקד בחוזקות שלנו. אני רואה ליגה קבוצה מאוד ותובענית שמוציאה את המקסימום מכל שחקן ושחקן בפן הפיזי. אני רגיל ליצור את האנרגיה והאווירה המיוחדים הדרושים כדי לנצח כל שלושה ימים בליגה הזו ונוכל לעשות את זה. נבנה קבוצה שאף אחת לא רוצה להתמודד נגדה".

קאי האברץ פתח בהרכב והשלים 90 דקות אך המשיך לא להרשים למעט מצב מסוכן לקראת הסיום, בעוד טימו ורנר פתח על הספסל ולא שותף כלל – המאמן העדיף שלא לשלבו על אף שביצע רק שלושה חילופים. בממלכה תהו מה יקרה עם צמד הגרמנים. "האם תהיה השראה חדשה עבורם? טוכל בהחלט מקווה שהם יתעוררו, הוא זקוק לכם", נכתב ב-"BBC".

קאי האברץ, קאלום הדסון-אודוי | NEIL HALL/POOL/AFP via Getty Images

באנגליה נזהרו עם ביקורת כלפי טוכל שכן זה עוד מוקדם, אך נכתב עד כמה העבודה שלו תהיה קשה: "שלטונו של טוכל בברידג' החל בתיקו מתסכל ומבוי סתום. הוא קיבל אינדיקציה לאתגר העצום שצפוי לו בצ'לסי כשלא הצליח לנצח קבוצה חסרת ביטחון", נכתב ב-"BBC". "הכל היה מעין מהלך בזק, היה ברור שחסר זמן וכך צ'לסי לא הצליחה להמיר את הדומיננטיות שלה לניצחון", נכתב ב"סקיי ספורטס". "טוכל עשה בחירות נועזות, אם זה היה עובד הוא היה מכונה כאיש עם חזון וחכם יותר מלמפארד, אך זו לא הייתה התחלה אידיאלית והוא יודע שבעתיד הוא יישפוט לחומרה", נכתב ב"דיילי מייל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי