צפו בתקציר: 1:3 ענק לליברפול על טוטנהאם

אחרי חמישה מחזורים רצופים ללא ניצחון, האלופה התפוצצה בלונדון. פירמינו כבש 4 דקות בתוך תוספת הזמן, אלכסנדר ארנולד הכפיל וגם בישל למאנה שהצטיין. הויביירג רק צימק, מוריניו חושש לקיין שנפצע והוחלף בהפסקה

(גודל טקסט)

המחזור ה-20 בפרמיירליג נפתח כבר ביום שלישי, נמשך אתמול (רביעי) עם תוצאות מפתיעות וביניהן ההפסד 2:1 של מנצ'סטר יונייטד לשפילד יונייטד האחרונה בטבלה והסתיים הערב (חמישי) במשחק ענק. בקרב על החזרה לטופ 4, ליברפול עצרה את המשבר החמור אליו נקלעה ועצרה את רצף המעידות עם ניצחון אדיר 1:3 על טוטנהאם, שמצדה רשמה הפסד בכורה ב-2021.

ליברפול כאמור הגיעה למפגש בשיאו של משבר. אחרי חמישה משחקי ליגה ללא ניצחון, ארבעה משחקים רצופים ללא שער בפרמיירליג והדחה מהגביע בעקבות הפסד ליריבה הכי גדולה שלה, מנצ'סטר יונייטד. הערב בוויט הארט ליין החדש הכל היה נראה אחרת. מוחמד סלאח אמנם לא כבש מאז המחזור ה-14 ולא עשה זאת גם היום, אבל טרנט אלכסנדר ארנולד השתיק את כל המבקרים עם שער ובישול, סאדיו מאנה (האחרון שכבש לליברפול בליגה עד הערב) היה מעורב בשני השערים הראשונים והתכבד בנעיצת המסמר האחרון ויורגן קלופ השיג שלוש נקודות קריטיות ויוקרתיות, בוודאי כשמדובר בניצחון חוץ על היריב ז'וזה מוריניו.

בשבוע שעבר רשמה ליברפול הפסד ראשון באנפילד במסגרת הליגה אחרי 68 משחקים רצופים כשבמפתיע הפסידה לברנלי, אבל הערב, דווקא כאשר פאביניו הצטרף לרשימת הפצועים וכבלם עלה ג'ורדן הנדרסון, שרק חזר מפציעה, היא התפוצצה על המגרש מהרגע שרוברטו פירמינו כבש, ארבע דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה. וטוטנהאם? היא לא רק התרחקה מהטופ 4, אלא כעת גם חוששת להארי קיין שנפצע במחצית הראשונה ולחצי השני כבר לא חזר.

הניצחון השיב את ליברפול לחבורת ארבע הראשונות, כשהיא עם 37 נקודות והמשמעות היא שהפער ממנצ'סטר סיטי עומד על ארבע, אך למוליכה משחק חסר. יונייטד מובילה על האלופה בשלוש נקודות ולסטר בשתיים. מנגד, טוטנהאם בעקבות ההפסד במקום השישי עם 33 נקודות בלבד.

מאנה ופירמינו. הופעה גדולה של הסנגלי | Marc Atkins/Getty Images

הרכבים

טוטנהאם: הוגו לוריס, סרג' אורייה (הארי ווינקס, 46), ג'ו רודון, אריק דייר, בן דייויס, מאט דוהרטי, פייר-אמיל הויביירג, טנגי אנדומבלה, סטיבן ברחווין (גארת' בייל, 81), יונג מין סון, הארי קיין (אריק לאמלה, 46).

ליברפול: אליסון בקר, טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ורדן הנדרסון, ג'ואל מאטיפ (מאט פיליפס, 46), אנדי רוברטסון, ג'יימס מילנר, ג'ורג'יניו ויינאלדום, טיאגו אלקנטרה (קרטיס ג'ונס, 78), רוברטו פירמינו (דיבוק אוריגי, 87), סאדיו מאנה, מוחמד סלאח.

מהלך משחק

פתיחה סוערת מאוד למפגש בלונדון. כבר בדקה השנייה, מוחמד סלאח הצליח למצוא את סאדיו מאנה שהסתנן בין בלמי טוטנהאם וניצב באחד על אחד מול הוגו לוריס, אך פספס את מסגרת השער. כעבור דקה, יונג מין סון נותר באחד על אחד מול אליסון וגלגל פנימה, אבל שופטי המסך התערבו והשער נפסל בעקבות נבדל קטנטן של הדרום קוריאני – כל זה כאמור תוך שלוש דקות בלבד, עדיין 0:0.

סון כבר חגג, אך השער נפסל | Marc Atkins/Getty Images

אחרי שלוש דקות מופלאות, הקצב נרגע וההזדמנות הבאה נרשמה רק בדקה ה-20, אז רוברטו פירמינו ניסה להפתיע את הוגו לוריס, אך מצא את השוער הצרפתי מוכן. דקה אחר כך שוב סון זכה להזדמנות ענק מול אליסון, אבל בעט לא מספיק טוב והברזילאי עצר.

מאנה המשיך להיות האיש המסוכן ביותר במשחק ופעמיים הוא מצא את עצמו סוחט מלוריס שתי הצלות ענק לבעיטות ממרכז הרחבה, כשבין לבין הארי קיין נפגע וטופל פעמיים על כר הדשא, אך הצליח להתאושש והמשיך לשחק.

קיין נאנק מכאבים. טופל פעמיים ונאלץ לצאת במחצית | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

השופט הוסיף ארבע דקות תוספת הזמן למחצית הראשונה ושניות ספורות לפני הירידה למחצית, ליברפול שוב מצאה פרצה במרכז ההגנה וגם השכילה לכבוש אחרי ארבעה משחקים רצופים בליגה בהם לא עשתה זאת: ג'ורדן הנדרסון שלח כדור ארוך למאנה, שהצליח לשמור על קו אחד עם ההגנה ומסר כדור רוחב שפירמינו גלגל מקרוב לרשת. 0:1 לליברפול במחצית.

רוברטו פירמינו מבקיע | Shaun Botterill/Getty Image
רוברטו פירמינו חוגג עם טיאגו אלקנטרה | Shaun Botterill/Getty Images
יורגן קלופ משחרר המון לחץ | Marc Atkins/Getty Images

עם פתיחת המחצית השנייה, מוריניו ביצע חילוף כפול כאשר הארי ווינקס ואריק לאמלה נכנסו, אך מי שיצאו היו הקפטן הארי קיין שנפצע וסרז' אורייה, כחלק משינוי מערך. מנגד, גם קלופ ביצע חילוף והבלם מאט פיליפס נכנס במקום ג'ואל מאטיפ שלא היה כשיר להשלים 90 דקות.

כמו המחצית הראשונה, גם החצי השני נפתח בסערה ועם שער אחרי פחות משתי דקות, שער שהפעם לא נפסל והעלה את ליברפול ל-0:2 משמעותי אחרי שמאנה בעט לפינה הרחוקה, לוריס הדף גרוע וטרנט אלכנסדר ארנולד הגיע לכדור החוזר וירצה אותו לרשת. 0:2.

טרנט אלכסנדר ארנולד. כבש ובישל במשחק נהדר | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

אמרנו קצב סוער? בדקה ה-49 נכבש שער נוסף, אבל הפעם הייתה זו טוטנהאם שצימקה ל-2:1 כשפייר אמיל הויביירג הניף את הרגל ומכ-20 מטרים החזיר את התרנגולים למשחק במהרה. איזה משחק!

פייר אמיל הויביירג מכניע את אליסון | Shaun Botterill/Getty Images

עשר דקות אחר כך הייתה קרובה ליברפול לשער השלישי שלה, אבל נגיעת יד בתחילת המהלך אילצה את שופטי המסך להתערב ולפסול שער של מוחמד סלאח, שלא כבש בליגה מאז המחזור ה-14. למזלה של האלופה, זה בהחלט היה הערב של אלכסנדר ארנולד את מאנה, כשהפעם המגן הכניס כדור נפלא לסנגלי והאחרון, שהיה מעורב בשני השערים הקודמים, גם הרעיד את הרשת וקבע 1:3 מוצדק, תוצאה שנשמרה עד לסיום.

סאדיו מאנה מכניע את לוריס | Nick Potts – Pool/Getty Images
מאנה חוגג. מעורב בכל השערים של ליברפול | NICK POTTS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי