האלופה הגרועה בהיסטוריה: ליברפול מרוסקת, קלופ הגן על אליסון

המייטי רדס רשמו נתונים מביכים והיסטוריים בהפסד 4:1 למנצ'סטר סיטי, יצאו מהמרוץ ושברו שיאים שליליים באנפילד. המאמן: "כמה פעמים אליסון הציל אותנו?". הנדרסון: "אם אתה טועה, אתה טועה". רוברטסון לא נפצע

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

האמת, כואב לראות את ליברפול במחזורים האחרונים. הקבוצה האימתנית שהכרנו מהשנתיים האחרונות, קבוצה שגם אם היא לא טובה היא כל כך קשוחה שהיא כמעט לא מפסידה – פשוט נראית אחרת לגמרי. אתמול (ראשון) המשבר של אלופת אנגליה הגיע לשיאו, עם תבוסה כואבת והיסטורית 4:1 באנפילד למנצ'סטר סיטי – במה שאולי היווה את 'טקס העברת השרביט'.

נראה שליברפול יצאה לגמרי ממרוץ האליפות, ורק נס בלתי ייאמן ישנה את זה. הקבוצה של יורגן קלופ ממוקמת כרגע רק במקום הרביעי, כשהפער מסיטי הראשונה עומד על עשר נקודות, בזמן שלסיטיזנס משחק חסר, כך שהפער עוד עשוי לגדול ל-13. אבל מה שפשוט לא נתפס היא העובדה שזהו הפסד השלישי ברציפות של הקבוצה באנפילד. כן, אנפילד, האצטדיון בו ליברפול לא הפסידה במשך 68 משחקים רצופים (!) עד לפני שבועיים וחצי.

זה התחיל עם ה-1:0 לברנלי, המשיך עם ה-1:0 לברייטון ונמשך אתמול עם תבוסה נוראה. בכדי להמחיש כמה זה נדיר – הפעם האחרונה שליברפול הפסידה שלושה משחקים רצופים באנפילד הייתה בספטמבר 1963. אם הרצף הזה יגדל לארבעה הפסדים רצופים במשחק הבית הבא של הקבוצה (דרבי מול אברטון ב-20 בפברואר) – זה כבר ישווה את הרצף הגרוע ביותר בתולדות המועדון, שנרשם ב-1923.

יורגן קלופ | Laurence Griffiths/Getty Images

זה היה הפסד הבית הגבוה ביותר של ליברפול לראשונה מזה 16 שנה – אז, באוקטובר 2005, הובסה 4:1 מול צ'לסי של ז'וזה מוריניו. ב-2008/09 הייתה הפעם האחרונה בה ליברפול ספגה רביעייה בביתה – אותו 4:4 מטורף נגד ארסנל, במשחק בו יוסי בניון הבקיע צמד ואנדריי ארשבין חגג עם רביעייה. ואם בנתונים לא מחמיאים עסקינן, אז נשאלת השאלה האם ליברפול הנוכחית היא האלופה המכהנת הגרועה בתולדות הליגה האנגלית? שימו לב לנתונים הבאים.

ליברפול של 2020/21 היא האלופה המכהנת הראשונה שמפסידה שלושה משחקי בית ברציפות מאז צ'לסי בחודש מרץ 1956, כמעט לפני 65 שנה. בנוסף, למייטי רדס העונה 40 נקודות כעבור 23 מחזורים, זאת לעומת 67 בעונה הקודמת באותו שלב בדיוק. 27 נקודות פחות, וז הירידה הכי גדולה אי פעם של אלופה מכהנת בשלב זה של העונה בהיסטוריית הליגה הבכירה באנגליה.

המאמן, יורגן קלופ, דיבר לאחר המשחק וכמובן יצאה להגנתו של אליסון, זאת לאחר שהשוער סיפק משחק בלהות: "הוא מאוד מאוכזב. דיברתי איתו, אמרתי לו 'יש יציעים, אתה יכול לבעוט לשם'. אתה לא יכול להחליט מתי אתה עושה טעויות, אתה יכול רק ללמוד מהן. במשחק הזה זה הכריע, אבל כמה פעמים הוא הציל אותנו? הוא שוער ברמה עולמית. לכולנו יש ימים כאלה".

אליסון בקר | Simon Stacpoole/Offside/Offside via Getty Images

ולמרות הרביעייה והתבוסה, קלופ טוען שהוא מרוצה מלא מעט דברים ביכולת של חניכיו: "אסור לשכוח את הדברים הטובים. אנשים מתעניינים רק בתוצאה בסוף, אבל אנחנו ניקח את הדברים הטובים. אם היינו משחקים העונה יותר כמו ששיחקנו במשחק הזה, לא היינו בפער של 10 או 13 נקודות ממנצ'סטר סיטי. אני רוצה שהשחקנים שלי יבינו את זה שאם הם ישחקו כדורגל כזה, יהיו להם יותר נקודות. זה לא היה המשחק האחרון של העונה, יהיו עוד הרבה". אגב, המאמן בישר לפחות דבר חיובי אחד, על כך שאנדרו רוברטסון לא נפצע בצורה משמעותית ויוכל ליטול חלק במשחק מול לסטר בשבת.

הקפטן, ג'ורדן הנדרסון, הגן גם הוא על אליסון: "יש לנו ביטחון מלא באליסון. הוא יכול לשחק עם הכדור ברגל. אם אתה טועה, אתה טועה. אנחנו לא מאשימים אף אחד. נענשנו מהטעויות שעשינו, אנחנו צריכים להמשיך ללמוד ולהשתפר. אנחנו מאוד מאוכזבים, אבל אם ננתח את המשחק, היו גם דברים חיוביים, ואותם נצטרך לקחת".

ג'ורדן הנדרסון | Laurence Griffiths/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי